Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?
350-litrainen upouusi Wromak ja sitten ainakin 15 vuotta vanha allas, jonka merkistä ei ole hajuakaan. Hyvin se on kuitenkin toiminut. Silikoneja ei ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan (arvioisin, että parin vuoden sisään täytyy kyllä vaihtaa), vaikka oli tuossa välissä jotain kahdeksan vuotta tyhjillään.
350 l. ja 60 l. seura-akvat
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Seuraton
- Sukupuoli: Mies
Tämän merkkisiä akvoja täältä löytyy:
- Juwel Rio
- Giant
- Waterhome
Ja muutamia akvoja jotka ovat nimettömiä.
- Juwel Rio
- Giant
- Waterhome
Ja muutamia akvoja jotka ovat nimettömiä.
Täältä löytyy JuTa:n 230l ja edellinenkin allas oli kyseisen valmistajan 150l
kiekkola+pohjan asukit
Giant 400 l, Giant 41 l ja Juwel 60 l. Pienempi Giant on ollut käytössä 80-luvun alusta, hyvin pitää vettä tänäkin päivänä.
kaikki kolme wromakeja... 840,375 ja 52 ltr.
-
- Starting Member
720 l Giant
91 l JuTa
38 l WaterHome
27 l itse tehty
91 l JuTa
38 l WaterHome
27 l itse tehty
Edessäni on akvaarioita, useita.Teemu Salonen kirjoitti:Giant on tällä hetkellä suomen ehdoton ykkönen. Aquarelle taitaa olla hiukan laadukkaampaa kamaa kun puutorin skeida, mut päätyisin silti mielummin giantiin.Mikäs muuten on hyvä allas/paras ? Ja miksi ?
Mitä mieltä olette aquarell-merkkisistä altaista?
Mistä tunnistan, mitkä ovat Puutorin ja mitkä eivät?
Mistä tunnistan, millä tavoin ne Puutorin tuotteiksi tunnistetut ovat skeidaa? (= kelvottomia aioittuun käyttöön)
Kun noin loukkaavin termein nimittelet tietyn valmistajan tuotteita, on kai kohtuullista, että perustelet väitteesi.
Juwelin Rio 240L.
Itse kuulisin mielelläni myös perusteitaoptimistx kirjoitti:Edessäni on akvaarioita, useita.Teemu Salonen kirjoitti:Giant on tällä hetkellä suomen ehdoton ykkönen. Aquarelle taitaa olla hiukan laadukkaampaa kamaa kun puutorin skeida, mut päätyisin silti mielummin giantiin.Mikäs muuten on hyvä allas/paras ? Ja miksi ?
Mistä tunnistan, mitkä ovat Puutorin ja mitkä eivät?
Mistä tunnistan, millä tavoin ne Puutorin tuotteiksi tunnistetut ovat skeidaa? (= kelvottomia aioittuun käyttöön)
Kun noin loukkaavin termein nimittelet tietyn valmistajan tuotteita, on kai kohtuullista, että perustelet väitteesi.

Giantilla plussana kauniit kehykset. Miinuksena ainakin omissa 80 ja 128-litraisissa hirmu ohuet lasit. Aiemmat altaat sekä tyhjillään oleva 80l. kyseistä merkkiä. Hinta tietysti myös yksi miksi nykyiset altaa on eri merkkiä. Giantilta omaa nykyistä allastani vastaava 400l. kokonaisuus jalustoineen olis ollut kaksi kertaa kalliimpi kuin puutorin vastaava.
*laa la laa*
Teemu Salonen kirjoitti:Giant on tällä hetkellä suomen ehdoton ykkönen. Aquarelle taitaa olla hiukan laadukkaampaa kamaa kun puutorin skeida, mut päätyisin silti mielummin giantiin.Mikäs muuten on hyvä allas/paras ? Ja miksi ?
Perusteluja Giantin ylivoimaisuudesta?
Itselläni on ollut 180l Giantin allas ja piti kyllä vedet sisällään ihan hyvin. Silikoonit hyvässä kunnossa edelleen n. 10v käytön jälkeen. Miinuksena ohuehkot lasit ja keskituen kiinnitys ruostuvilla ruuveilla!! Tästä valmistusvirheestä on ollut enemmänkin juttua forumilla. Jos tuo valmistuksen laiminlyönti ei ole muuttunut niin on aika paha puute edullisissa ja muuten ihan OK altaissa.
Tällä hetkellä on kotona:
*100l JuTa allas (on mielestäni parempilaatuinen kuin Giant: tehty paksummasta lasista ja keskituen kiinnitys pop-niiteillä, ainakaan ei vielä ole ruostuneet/hapettuneet)
*450l MP:n kokolasiallas. Tähän olen erittäin tyytyväinen, vimosen päälle hyvää työtä tehty siklikonien ja hiontojen kanssa!
-
- Senior Member
Tuossa kun oli juttua siitä että uudessa altaassa silikonit irti,niin ihmettelen kyllä sitä miten sellanen yleensä voi olla mahdollista ja päästetään allas vielä asiakkaalle.
ei hajuakaan! Todennäköisesti teetätetty.
Liian puhtaassa vedessä ei ole kaloja.
- Ts'ai Ken T'an
- Ts'ai Ken T'an
Mikäli viittaat minun tekstiin jossain puhuin puutorin akvasta, niin kyse ei ollut uudesta akvasta jossa silikonit riekaleina valmiiksi.HomerXVI kirjoitti:Tuossa kun oli juttua siitä että uudessa altaassa silikonit irti,niin ihmettelen kyllä sitä miten sellanen yleensä voi olla mahdollista ja päästetään allas vielä asiakkaalle.
Akva oli erittäin siisti haettaessa mutta vuoden käytössäolon jälkeen saumat alkoivat irrota lasista ja alle kasvaa levää. Jolloin siis toivat uuden altaan takuuseen.
*laa la laa*
-
- Senior Member
Täällähän onkin mainio räjähdysherkkä keskustelu. Mielipiteistähän ei sovi kinastella, mutta kun se on niin kovin kivaa
Minä olen kuullut, onko huhupuhetta vaiko faktaa,en tiedä, että Giant on tehnyt isoja altaita hieman liian ohuilla laseilla kun vertaa muihin valmistajiin.
Tietävätkö viisaammat kertoa onko tässä perää? Ja aivan turha on kysyä, että mistä olen moisen kuullut, ei harmainta hajua enää.
Joka tapauksessa minulta löytyy olohuoneestani nyt altaita ihan luvaton määrä, mutta se vakiintunut määrä tulee olemaan kolme.
900-litrainen kiekkola, Juta
Jotakuinkin 600-litrainen lätäkkö, Giant.
Tuleva malawaario, ikuisuuprojekti, 540-litraa, Giant.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minä olen kuullut, onko huhupuhetta vaiko faktaa,en tiedä, että Giant on tehnyt isoja altaita hieman liian ohuilla laseilla kun vertaa muihin valmistajiin.
Tietävätkö viisaammat kertoa onko tässä perää? Ja aivan turha on kysyä, että mistä olen moisen kuullut, ei harmainta hajua enää.

Joka tapauksessa minulta löytyy olohuoneestani nyt altaita ihan luvaton määrä, mutta se vakiintunut määrä tulee olemaan kolme.
900-litrainen kiekkola, Juta
Jotakuinkin 600-litrainen lätäkkö, Giant.
Tuleva malawaario, ikuisuuprojekti, 540-litraa, Giant.
Giant:n voi kyllä luottaa. Noi ohutlasiset altaat on tuttuja tuolta turun puolesta... Ei siis edesmenneen turun akvaarion:)Lapinakka kirjoitti: Minä olen kuullut, onko huhupuhetta vaiko faktaa,en tiedä, että Giant on tehnyt isoja altaita hieman liian ohuilla laseilla kun vertaa muihin valmistajiin.
Itse olen useamman akvaarion puutorilla teettänyt ja mitään valittamista ei ole ollut! Lasien paksuus, työnjälki, asiakaspalvelu yms.ovat kaikki oleet kunnossa.
Ainoa, mihin en voi ottaa kantaa ovat puutorin valokannet. Olen teettänyt aina "vanhanaikaisen" kansilaseilla varustetun altaan.
Ainoa, mihin en voi ottaa kantaa ovat puutorin valokannet. Olen teettänyt aina "vanhanaikaisen" kansilaseilla varustetun altaan.
Montakos kymmentä vuotta ne altaat sitte on ollu toiminnassa? Minkä kokoisia ne on? Mitä tarkoittaa hyvä asiakaspalvelu?SIPI kirjoitti:Itse olen useamman akvaarion puutorilla teettänyt ja mitään valittamista ei ole ollut! Lasien paksuus, työnjälki, asiakaspalvelu yms.ovat kaikki oleet kunnossa.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Päivitystä: 7 x Giant käytössä, sekä tuo nimetön...Deicide kirjoitti:4 x Giant käytössä. sekä yksi vanha, ilmeisesti itse väsätty. Olisiko kuusi kpl. tyhjää giantin pienempää allasta.

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
3 x ohut lasista giant:ia käytössä
Hyvä asiakaspalvelu mm. se että uskotaan asiakkaan sanaan ja pidetään takuusta kiinni. Joka muuten on 4v.ainakin omassa puujalustallisessa kokonaisuudessa. Ajan kestämisestä itse paha sanoa vielä, kun vasta pari vuotta tätä harrastusta vakavammin harrastanut. Mutta en voi sanoa myöskään mistään muustakaan merkistä, kun ei ole kokemustaTeemu Salonen kirjoitti:Montakos kymmentä vuotta ne altaat sitte on ollu toiminnassa? Minkä kokoisia ne on? Mitä tarkoittaa hyvä asiakaspalvelu?SIPI kirjoitti:Itse olen useamman akvaarion puutorilla teettänyt ja mitään valittamista ei ole ollut! Lasien paksuus, työnjälki, asiakaspalvelu yms.ovat kaikki oleet kunnossa.

Mikäli tästä nykyisestäkin purkista (tai toisesta joka on myös puutorilta)tulee jotakin sanomista lähivuosien aikana, niin sitten voi olla, että mielipide muuttuu. Mutta yhden huonon "teknisen kokemuksen" takia en itse lähde koko valmistajaa haukkumaan. Tämäkin tekninen probleema toi esille erinomaisen asiakaspalvelun.
Itse pitäisin Giantin kehyksistä, mutta ainakin meillä olleessa 128-litraisessa oli todella ohuet lasit. Verrattuna vaikkapa edeltäneeseen Jutaan.
Edit: Kun jotakin tuotetta sanotaan huonoksi, olisi kiva kuulla perusteet tälle.
*laa la laa*
-
- Senior Member
Onko täällä kenelläkään oikeata faktaa kun vertaillaan ohuita laseja keskenään.
Tietääkö kukaan kuinka paksuilla laseilla valmistaa esim. 900-litraisia altaita, samoilla mitoilla siis, JuTa, Giant, Puutori jne. Nuohan alkavat olla niitä isoja altaita.
Entäpä kun vaatimukset kasvavat, kun altaan korkeus ylittää kriittisen 60cm? Jos puhutaan vaikka nyt 2 metrisestä altaasta, litrathan jälleen lisääntyvät. Tuolloinhan lasin paksuuden "pitäsi" olla hieman paksumpaa.
Tuolta ainakin http://www.akvaariokalat.net/teeseitse.htm" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy taulukko, mitä valmistajien olisi hyvä noudattaa lasienpaksuuden suhteen. Noudattavatko, jaa-a sitäpä en ainakaan minä tiedä. Sehän selviää tietenkin sillä, jos kukanenkin mittailee altaidensa lasien paksuuksia.
Onko kellään oikeata faktatietoa, vai tapellaanko täällä mutu vs. mutu?
Mitähän lie vakuutusyhtiöt sanovat, jos tuota taulukkoa ei ole noudatettu, onko tästä taas kenelläkään faktatietoa?
Ihan vaan mielenkiinto herää...
Tietääkö kukaan kuinka paksuilla laseilla valmistaa esim. 900-litraisia altaita, samoilla mitoilla siis, JuTa, Giant, Puutori jne. Nuohan alkavat olla niitä isoja altaita.
Entäpä kun vaatimukset kasvavat, kun altaan korkeus ylittää kriittisen 60cm? Jos puhutaan vaikka nyt 2 metrisestä altaasta, litrathan jälleen lisääntyvät. Tuolloinhan lasin paksuuden "pitäsi" olla hieman paksumpaa.
Tuolta ainakin http://www.akvaariokalat.net/teeseitse.htm" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy taulukko, mitä valmistajien olisi hyvä noudattaa lasienpaksuuden suhteen. Noudattavatko, jaa-a sitäpä en ainakaan minä tiedä. Sehän selviää tietenkin sillä, jos kukanenkin mittailee altaidensa lasien paksuuksia.
Onko kellään oikeata faktatietoa, vai tapellaanko täällä mutu vs. mutu?
Mitähän lie vakuutusyhtiöt sanovat, jos tuota taulukkoa ei ole noudatettu, onko tästä taas kenelläkään faktatietoa?
Ihan vaan mielenkiinto herää...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
Jospa tähän ruutitynnyriin sitten sohaisisi
Kuulin että eräälle harrastajalle Giant oli toimitettu 12mm lasilla, vaikka korkeutta oli yli 60 cm, eli normin mukaan tuon olisi pitänyt olla 15mm... en sitten tiedä oliko kysymätte tehty noin, jotta saadaan hintaa alas, vai oliko asiakas pyytänyt tieten tahtoen.
Mutta jos siihen kyssäriin kuitenkin vastaisin...
Meillä on olohuoneessa:
1200 JuTa (normien mukaisilla laseilla)
360 Giant, lasien paksuutta en lähde arvailemaan ja tuon älyttömän korkeaprofiilisen alumiinilistan takia sitä on hankalaa mitata.
325 Kalax, laseista ei tietoa...
Yläkerta:
250 Giant vuodelta nakki
240 tai jtn puutorin räpellys heidän "massiivipuu" jalustallaan.
128 Giant
125 merkitön kutukippo+

Kuulin että eräälle harrastajalle Giant oli toimitettu 12mm lasilla, vaikka korkeutta oli yli 60 cm, eli normin mukaan tuon olisi pitänyt olla 15mm... en sitten tiedä oliko kysymätte tehty noin, jotta saadaan hintaa alas, vai oliko asiakas pyytänyt tieten tahtoen.
Mutta jos siihen kyssäriin kuitenkin vastaisin...
Meillä on olohuoneessa:
1200 JuTa (normien mukaisilla laseilla)
360 Giant, lasien paksuutta en lähde arvailemaan ja tuon älyttömän korkeaprofiilisen alumiinilistan takia sitä on hankalaa mitata.
325 Kalax, laseista ei tietoa...
Yläkerta:
250 Giant vuodelta nakki
240 tai jtn puutorin räpellys heidän "massiivipuu" jalustallaan.
128 Giant
125 merkitön kutukippo+