Ongelma!

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
Juti
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Juti »

Sori en keksiny parempaa otsikkoa :)

Mutta tilanne on siis tämä: mulla on akva ollu 10 päivää kypsymässä ja tänään huomaan että toinen Aquadurr-pussissa mukana olleista kosteuden poistajista on mennyt rikki (ilmeisesti silloin kun paukuttelin sitä jauhetta vähän irtonasemmaksi) eli ne jauheet on siis mun akvassa. Ja ei oo mahkuja et se paketti olis ollu tyhjä koska siellä sisällä oli vielä jauhetta mikä on erilaista kuin AD.

Poistin äsken vedet akvasta ja nyt onkin päänvaivana että pitääkö mun alkaa oikein kunnon akvan ja kivien+hiekan pesuun. Ei oikein huvittaisi kun esim isot kivet on silikoonattu yhteen ja niitä ei sieltä ylös saa kuin liitokset repimällä.

Mielipiteitä?
Lunni
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Mä suorittaisin joitakin veden vaihtoja ja ehkä aktiivihiilisuodatusta tuossa tilanteessa. Turhaa on mitään hiekkaa ja kiviä alkaa pesemään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”