Mikä on tällä hetkellä "hittikala"?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Deirdre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

Hih! Mulla sattuu muuten olemaan altaassa sekä sterbaita että piikkisilmiä. Ensimmäiset eivät kyllä kuuluneet suunnitelmiin ollenkaan, mutta yksi muutti multa kysymättä luokseni ja nyt niitä sitten on altaassa 6, jos oikein muistan. Piikkiksiä on vain yksi, mutta asia muuttuu, kunhan muutan ja saan altaan uudelleen kasaan toisessa paikassa.

Ehdoton hittikala mulla on murisijarihma! Aivan valtavan ihana ja mielenkiintoinen hoidokki.
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Deirdre kirjoitti: Piikkiksiä on vain yksi, mutta asia muuttuu, kunhan muutan ja saan altaan uudelleen kasaan toisessa paikassa.
.
Kuinka monta luikeroista meinaat ottaa?
Roosa-94
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Roosa-94 »

Minun mielestä kaikilla on oma mielibide hitti kaloista koska eihän semmoista voi olla välttämättä tai sitten on. En kuitenkaan halua kiistellä asiasta mutta hitti kala on jokaisen oma mielipide... minun hittikalni on intiaanisulka ja kaikki mitä meidän 53lit akvista löytyy [;)]
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Mikä on tällä hetkellä "hittikala"?

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Löytyipä tämmöinen "arkistojen aarre" vuosien takaa... :D

Mitkäs ovat nyt tämän hetken hittikaloja?

Oma värittynyt näkemykseni on seuraava...
Imunuoliaiset, vaikka ovatkin jo kai jonkin verran "vanha juttu", niin näistä ollaan edelleen kiinnostuneita
Imubarbit, eli nämä Garra-kaverit, tosin taitaa olla marginaalin hittikaloja [;)]
Tonkijat, mielestäni näistä puhutaan aika paljon
Kääpiönuoliaiset, näistäkin jutellaan

Joku muu.. Mikä? [;)]
Applemiina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Minusta tuntuu, että rasborat ovat kovassa huudossa. Sitten on nämä kestosuosikit, kuten kiekot (eriyisesti villit) ja vanha taistelukala. Taistojen erikoisemmat väri- ja evämuunnokset ovat mielestäni tulleet enemmän esille.
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Aika paljon on ollut kanssa juttua XL-koon kaloista, siis arovanoista, rauskuista, iiisoista ahvenista ja jopa kiinanimukarppikin on pompsahtanut esiin. Ei se ole kummakaan, koskakohan 10 000 l tankin raja menee Aqua-webissä rikki? Ennen se 1000 l oli isojen altaiden huipentuma, nyt 900-1200 l on siellä sun täällä ;). Merivesikin nostaa päätänsä, uusia suolaliemiharrastajia tuntuisi ilmestyneen erikokoisilla kokoonpanoilla kuin matoja sateella. Allekirjoittanut mukaanlukien, tai ainakin syksyyn mennessä (tosin vuodesta ei ole vielä varmuutta 8-) ).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
discusdream
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja discusdream »

Mulla on uusina suosikkeina erilaiset seeprakalat ja rasborat. Talla hetkella akvassa ui Danio albolineatuksia, seuraavana hankintana on Danio choprai parvi joukkoon uiskentelemaan. Seuraavana hankintana taitaa olla Microrasbora erythromicron tai Celestichthys margaritatus kunhan saan lisaa akvaariotilaa. Sori kun ei o suomalaisista nimista tietoa taalla enklanninmaassa. [:I]
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Olen itse törmännyt aika paljon erityisesti punaisiin noitamonneihin. Ja itseltänikin löytyy niitä 3 kpl. Ja kun reilu vuosi sitten olin työharjoittelussa akvaarioliikkeessä niin sama juttu kun silloin -99 kun olin tet-jaksolla samassa liikkeessä: paljon ihmiset halusi kultakaloja ja lehtikaloja (jotkut jopa samaan altaaseen, mutta siihen kyllä sanottiin selvä EI). Ja jos mennään ei-kala-puolelle niin sukaravut tuntuu olevan hitti. Täältä löytyy kirsikkasukarapuja. :D
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Suolapurkkeja alkaa ilmestymään kovaa tahtia niin liikkeisiin kuin harrastajillekin ja mielenkiinto on kova. Toivottavasti se ei jää vaan mielenkiinnoksi vaan mahdollisimman moni harrastaja laittaisi sen purkin pystyyn ja vielä ostaisi kalat, korallit, tarvikkeet jne täältä kotosuomesta, niin saataisiin valikoimaa ja yleistä saatavuutta vielä paremmaksi. Ts. Hyllysaatavuus paranisi huomattavasti eikä jotain yksittäistä purkkia tai putelia tarvitsisi odotella niin kauan.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Heippa,
henkilökohtainen "hittikala" on meikäläiselle minirasbora! Ihastuin niihin tässä taannoin, tai oikeastaan pikkuhiljaa, kun rapuvaarioni alkoi kehittyä ja akvaarioharrasrus laajeni ja laajenee kokoajan. Tällä hetkellä akvaarioita 5 erikokoista "purnukkaa"... Niin se vaan vie mennessään tämäkim harrastus :mrgreen: .
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
ElSamuel
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja ElSamuel »

Mun lempikala on HAUKI! :twisted:

Eikai, eiköhän se mee merialtaiden puolelle ja vuokkokala. Vaikken niitä omistakaan.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Moi, ne on kieltämättä kauniita, niin kuin muutkin merivesien asukkaat komeissa väreissään. Meillekin piti tulla merivesiakvaario, mutta toistaiseksi tyydyimme normi-makeanveden helmiin ja aarteisiin.
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Meille tulisi vaikka heti merivesiakvaario, jos olisi rahaa ja joku sen hoitaisi. Itseltä puuttuu siis rahat ja halut siihen hommaan, mutta katsella kyllä voisin.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Akvaarioliikkeessä myös huomasin että lasten suosikki on Nemo-kala. Sanoin poikaystävälle kun oltiin viimeksi samaan aikaan akvaarioliikkeessä että lapset sanoo noita vuokkokaloja aina Nemo-kaloiksi ja hetken päästä liikkeeseen tuli kaksi ala-asteelaistyttöä ja toinen hihkui ja osoitti allasta: "Kato Nemo-kala!" Kun olin liikkeessä harjoittelijana niin näitä Nemo-kalajuttuja kuuli lähes päivittäin. :P
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”