80 L sisustusideoita

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akvafani_14
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: <3<3<3
Sukupuoli: Nainen

80 L sisustusideoita

Viesti Kirjoittaja akvafani_14 »

Linkki: http://picasaweb.google.fi/lh/photo/4Z7 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähempää: http://picasaweb.google.fi/lh/photo/km- ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

Tulossa myös jaavansammalta ja kellushankasammalta tai joku sen niminen x) Musta hiekkapohja on ja tollanen linnake ja sit jtn. pientä sälää. Ideoita sisustukseen? :) ps. tiedän akvaarioni on ruma! x(
Miirula
Junior Member
Junior Member

Re: 80 L sisustus ideoita

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Minä ottaisin ihan ensimmäisenä nuo muovisälät ja kukkaruukun pois :mrgreen:
Ei allas ruma ole, mutta nuo keinotekoiset roippeet hyppää silmille aika voimakkaasti.

Kriinumin laittaisin vähän sivumpaan ja isot kasvit muutenkin taka-alalle, pienet eteen. Reippaasti lisää kasveja joilla saa korkeuseroa sekä jättää avointa tilaa hieman keskelle kiilamaisesti kaventuen takalasia kohden, niin saa akvaarion vaikuttamaan suuremmalta.
Katsele tuota kuvaketjua palstalaisten akvoista, sieltä saa hyviä ideoita.

Jos ikäsi on tuo 14 ja vanhemmat ei anna rahaa kasveihin, niin laita vaikka mulle yksärillä osoite niin minä voin postittaa :mrgreen:

Edit: Ja tuo kukkaruukun edessä oleva soikealehtinen kasvi näyttää melkoisesti köynnösvehkalta joka on kuivan maan kasveja.
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
akvafani_14
Starting Member
Starting Member

Re: 80 L sisustusideoita

Voi kuule kyllä kasvit kelpaavat ja vallanmainiosti :mrgreen: Jos nyt täysin ilmaiseksi saa kun en osaa netissä rahoja pyöritellä 8) Ja muuten tänne olis kiva saada pienten akvaarioitten helppoja sisustusideakuvia, joita voisi helposti toteuttaa esim.kivillä,pienellä kannolla yms. ;)
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Katselepa tuota "kuvia altaista " tms ketjua jossa on kuvia vaikka kuinka [;)] .
akvafani_14
Starting Member
Starting Member

Muuten mitä teen kun käyn ostamassa tänään Jyväksylän Reporangasta sellasen kannon akvaarioon, eli miten se valmistellaan sinne. Pitääkö liuottaa tai jotain?? :) :mrgreen:
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Mene sen kanssa suihkuun [;)] , ÄLÄ käytä pesuaineita, vaan suihkuta kannon kaikki kolot
pölyistä ja irtonaisista roskista. Siinä se.
akvafani_14
Starting Member
Starting Member

Jäi kanto ostamatta kun ei aikaa riittänyt mutta biltemasta ostin vaaleaa hiekkaa, ei puhallusainetta,17 kg, ja mulla on 80 L akvaario, eli paljonko kannattais laittaa tota hiekkaa tosta 17:sta että olis tarpeeks paksu pohja?? :) Ja tarviiko bilteman hiekkaa pestä? Ja onko hankala hoitoista? :) Kiitos :mrgreen:
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Bilteman hiekkaa ei tartte pestä, mutta itse kyllä huuhtaisin sen nopeasti ämpärissä. Vähän siitä tuli sellaista pölyä, joka oli ihan kiva saada pois. Mutta helppo hiekka on esim. Kauniston soran vastaavaan verrattuna, jonka pesemiseen 200-litraiseen akvaarioon taisi hurahtaa pari tuntia. Itse käytin huuhtelemiseen menetelmää "hiekkaa ämpäriin, suihkusta kahvaosa pois, letku ämpäriin hiekan sekaan, vettä tulemaan ja sitten vähän hiekan sekoittelua kädellä". Koko operaatioon meni 100-litraisen kanssa muutama minuutti.

Mulla on hiekkapohjaa hoitamassa toisessa akvassa petokotiloita ja toisessa petoja ja kierteisiä. Möyhivät pohjaa ja se pysyy hyvänä. Helppohoitoinen kuin mikä verrattuna sorapohjaan. Ikinä en enää soraa suostuisi takaisin ottamaan.

Hiekan määrästä en osaa oikein sanoa. Toisessa akvassa mulla on kolmisen senttiä ja toisessa neljä pohjasta mitattuna. Hyvin kasvaa kasvit kummassakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”