Kalastoehdotuksia 160l
Valvoja: Moderaattorit
Kalastoehdotuksia 160l
Eli allas 160l ja mietin valmiiksi uutta kalastoa. Piikkisilmiä olen halunnut ja niiden ympärillle hyvää kalastoa ja kasvistoa. Meneekö monniset ja piikkisilmät samaan altaaseen??
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Kalastoehdotuksia 160l
Itse saattaisin ottaa esim. haaremin murisijarihmakaloja, parven ruso- tai hohtokiilakylkiä, parven helmimonnisia ja muutaman katinkultamonnin. Toinen vaihtoehto voisi olla taistelukalojen haaremi, parvi punapäätetroja, parvi piikkisilmiä, parvi kuparimonnisia ja peruspartis. 
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Mä laittaisin piikkisilmiä noin 10kpl, monnisia n. 10, kääpiörihmakaloja haaremin ja lisäksi 10-20 kpl parven sitruunatetroja/kiilakylkiä/tulisuppusuita/kirsikkabarbeja sekä ottoja tai kattareita parven.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jos haluat piikkisilmien ehdoilla toimivan altaan, niin sitten voisit kokeilla seuraavaa:
8 piikkisilmää
6 ottoa
4 murisija- tai hunajarihmakalaa
ja jokin parvikalalajia - esim. 8 kuusiraitabarbia tai 12 kiilakylkeä.
8 piikkisilmää
6 ottoa
4 murisija- tai hunajarihmakalaa
ja jokin parvikalalajia - esim. 8 kuusiraitabarbia tai 12 kiilakylkeä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Mutta olen vasta aloittelija (akvaario ollu 8kk) ja eikö ainakin punapäätetrat ole vaikeita hoitaa??
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Säännöllisillä vedenvaihdoilla, sopivilla vesiarvoilla ja laadukkaalla sapuskalla pääsee pitkälle. Ei minusta mikään erityisen vaikea hoidokki.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.