Kalastoehdotuksia 160l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Riksu95
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Kalastoehdotuksia 160l

Viesti Kirjoittaja Riksu95 »

Eli allas 160l ja mietin valmiiksi uutta kalastoa. Piikkisilmiä olen halunnut ja niiden ympärillle hyvää kalastoa ja kasvistoa. Meneekö monniset ja piikkisilmät samaan altaaseen??
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kalastoehdotuksia 160l

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Itse saattaisin ottaa esim. haaremin murisijarihmakaloja, parven ruso- tai hohtokiilakylkiä, parven helmimonnisia ja muutaman katinkultamonnin. Toinen vaihtoehto voisi olla taistelukalojen haaremi, parvi punapäätetroja, parvi piikkisilmiä, parvi kuparimonnisia ja peruspartis. :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Hopotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Mä laittaisin piikkisilmiä noin 10kpl, monnisia n. 10, kääpiörihmakaloja haaremin ja lisäksi 10-20 kpl parven sitruunatetroja/kiilakylkiä/tulisuppusuita/kirsikkabarbeja sekä ottoja tai kattareita parven.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jos haluat piikkisilmien ehdoilla toimivan altaan, niin sitten voisit kokeilla seuraavaa:

8 piikkisilmää
6 ottoa
4 murisija- tai hunajarihmakalaa
ja jokin parvikalalajia - esim. 8 kuusiraitabarbia tai 12 kiilakylkeä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Riksu95
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Riksu95 »

Mutta olen vasta aloittelija (akvaario ollu 8kk) ja eikö ainakin punapäätetrat ole vaikeita hoitaa??
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Säännöllisillä vedenvaihdoilla, sopivilla vesiarvoilla ja laadukkaalla sapuskalla pääsee pitkälle. Ei minusta mikään erityisen vaikea hoidokki.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”