korutetroja
kuparimonnisia
jaguaarimonnisia
partis
taistelukaloja
Perhoskirjoahven pari
piikkisilmiä
raitanuolimonni
Sitä vaan että söisikö se näistä ketään? korutetrat ja piikkisilmät huolestuttavat eniten..
Valvoja: Moderaattorit

Miten tämä ateria tarjoillaan? Heitätkö vaan madot kokonaisena akvaan?Jacke kirjoitti:Kesäaikana käärmekaloille kannattaa tarjota kastematoja....

Jos Haukunpaikassa kävit, niin otitko sen isoimman...lauri] kirjoitti:Just kävin hakee oman maton!Saapas nähä mites menee ! Luolaan heti meni

Kannattaa huuhtoa enimmät mullat madoista. Jos on pienempiä matoja menee kokonaisina, mutta suuremmat/paksummat kannattaa pätkiä 2-3cm pätkiin, jotta kärmes saane helposti nieltyä....iomeron kirjoitti:Miten tämä ateria tarjoillaan? Heitätkö vaan madot kokonaisena akvaan?Jacke kirjoitti:Kesäaikana käärmekaloille kannattaa tarjota kastematoja....
Jos olet viikonlopun pois, kalat voivat hyvin paastota tuon ajan. Nuo viikonloppuruoat tahtovat vain pilata akvaarion veden. Aikuista käärmekalaa ei tarvitse ruokkia päivittäin, se on luonnossakin pitkiä aikoja syömättä...lauri] kirjoitti:Niin ja vielä se jäi askarruttamaan että Viikonloppuisin miten se saa ravinnon? On noita ruskeita viikonloppu mukuloita mulla!mutta oon kuulu että se nielee ravinnon kokonaisena! :O

mulla on kaksi noin 25-30cm kärmestä ja viimeviikolla toinen nieli kokonaisen kastemadon jolla oli mittaa noin 15-20cm. sitä sitten sulatteli muutaman päivän.Jacke kirjoitti:Kannattaa huuhtoa enimmät mullat madoista. Jos on pienempiä matoja menee kokonaisina, mutta suuremmat/paksummat kannattaa pätkiä 2-3cm pätkiin, jotta kärmes saane helposti nieltyä....iomeron kirjoitti:Miten tämä ateria tarjoillaan? Heitätkö vaan madot kokonaisena akvaan?Jacke kirjoitti:Kesäaikana käärmekaloille kannattaa tarjota kastematoja....

Kannattaa sitten kerätä vain pienempiä matoja, niin ei tarvitse teurastaa isompia... Kärpäsentoukkia voi toki tarjota, mutta kokemuksesta voin sanoa, että eivät välttämättä maistu kärmeksille...iomeron kirjoitti:Mua ällöttää tuo matojen silppuaminen... Pitää nakittaa jollekkin..