No tämä on jo asia! Kiitos !!!
Pinantasaaja hoita tämä veden lisäystä. Eli, siinä mielessä ei ole hätä. Ja, haloooo, Suomessa ollaan!! noita tosi aurinkoisia päiviä täällä saa rukoilla
Asiaan,
1)
itse olen sitä mieltä että veden jäähdytin on paras keino tähän hommaan.
Ja tästä voisin kysyä neuvo: ne joilla se on käytössä tai muuten tietävät asiasta, antakaa linkki nettiin ja ostopaikkaan laitteista jotka voisitte suosittella! Jos ymmärrän oikein tarvitsen lämpötilan"seuraajan" (mikä se oikea nimi onka sille laitteelle?) ja niin että se on kytketty jäähdyttimeen joka sitt hoitaa hommansa tarvittaessa
2)
tuulettimet on sinänsä hyvä idea koska ......tässä vaiheessa tulee naisten logiikkaa esiin

........ nehan puhaltavat lämmin ilma kämpään !! ja sähkölasku pienenee koska sähköpatterit eivät tuu päälle
no.... on tässä toinen ongelma, kesän aikana (vaikka on pilvistä) tässä huoneessa on muutenkin lämmin, joten ne puuhaltajat voivat puhaltaa vaikka kuinka kovin - en usko että mitään muuttuu
3)
valojen sammuttaminen jos lämpötila nousee - on hyvä ratkaisu. Miettimisen arvoinen. Mikä laite tarvitaan sitä varten?
Laitteeista, olka ystävälliset, antakaa täyd.nimet ja mahdollisesti linkit nettiin.
Olen tosiaan uusi harrastaja ja minun tieto/taito keräntyy sen mukaan mitä asia käsittelen. Siitä riippumatta, osaan kytkeä ja asentaa jne. kun vaan ymmärrän idean ja tunnen laitteiden ominaisuudet. Joten, autakaa blondia hippasen
----------------------
esimerkiksi, löysin Aqua Medic Titan jäähdyttäjä joka voisi olla yksi vaihtoehto
vai??
en saanut vaan selvä: onko laitteessa lämpösensori joka kytkee laite tarvittaessa päälle vai kulkeeko vettä vaan laitteen läpi koko ajan ja pysyy ohjelmoidussa lämpötilassa?
Tämän sarjan laitteet eivät ole halpoja, mutta jos pääsee yhdellä laitteella ohgelmasta eroon, hyvä on
Ja akvan kiehuminen tulee kallimmaksi, joka tapauksessa.
mitä muuta olisi tarjoilla.....??
----------------------
Hailea Titanium chiller HC-250A
http://img.aquaristic.net/dyn_images/1/ ... 50a_p1.jpg
ja tämäkin näyttää hyvältä (siis

teknisesti) mielestäni
Hailea HC chillers have strong metal chassis and titan preheaters. So they are usable for fresh and marine aquariums. They have a digital display to adjust the settings.
Typ: HC-250A
Aquariumsize: 100 - 600 L
Chilling power: 1/6 HP = ~265 W
Iced Medium R134a
Rec. flow rate 250-1200 l/h
Power consumtion: 253 W
Weight: 15 kg
Measurements: 420×248×365mm
HINTA 380 euro plus rahti
en vaa tunne sitä merkkiä
Aqua Medicista kuulin enemmän, mutta ei sekää kerro vielä mitään
----------------------