Platyjen värit

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kukkarosuo
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Platyjen värit

Viesti Kirjoittaja Kukkarosuo »

Olen hankkinut tällaisen second hand-akvaarion, jossa kalat valmiina. Kiinnostaisi tietää näistä platyjen eri värimuunnoksista ja miksi niitä mitäkin kutsutaan. Itselläni on pari dalmatialaisen väristä eli valkoisia mustin pilkuin, sitten punaisia mustilla evillä ja pyrstöillä, musta-oransseja oranssilla pyrstöllä.
Uni97
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Re: Platyjen värit

Viesti Kirjoittaja Uni97 »

Punaiset mustilla evillä on ainakin wagtail ja "mikkihiiren päällä" varustetut pyrstöntyvet ovat micky mouse värimuunnoksia joita minultakin löytyy 2 kpl.

Liitän tähän samaan keskusteluun nyt omankin kysymyksen: Mikä värimuunnos on, jos on etuosa keltainen ja takaa punainen? Entä koko-oranssi? Onko micky mousejenkin eri väreille eri nimiä? Esim. harmaa kala ja musta mikkihiiren pää tai valkoinen kala, oranssinpunaisia pystyraitoja kyljessä ja musta mikin pää?
Karvaisia otuksia talo täynnä.
Setra
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Setra »

Tuolta löytyy eri värejä ja niiden nimityksiä:

http://www.tropicalfishintl.com/platy.htm
lendu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lendu »

Eikö harmaan värisiä sanota sinisiksi?
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Mulle ainakin dalmatialaiset myytiin dalmatialaisina ja ne millä oli keltaista etukroppa ja punaista loppukala, olivat "sunset" värimuotoa. Mun siniset platyt kyllä todella oli sinisiä enemmän kuin harmaita.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Rezi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Rezi »

Setra kirjoitti:Tuolta löytyy eri värejä ja niiden nimityksiä:

http://www.tropicalfishintl.com/platy.htm

Sieltä löytyi kattavasti värit 8-)
Akvat 180L, 60L ja 32L + saksanpaimenkoira ja lapinporokoira + pienempiä ötököitä edustaa pari kania ja kissa
caribean79
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caribean79 »

-matokani- kirjoitti:Mulle ainakin dalmatialaiset myytiin dalmatialaisina ja ne millä oli keltaista etukroppa ja punaista loppukala, olivat "sunset" värimuotoa. Mun siniset platyt kyllä todella oli sinisiä enemmän kuin harmaita.
Itse ostin platyn sunset nimityksellä jonka väri on etuosasta harmaa mutta kun valokäy niin sinertää ja takaosa punainen. Joten onko mulla tuo kelta-oranssikin sunset kuten sulla....siis onko sunset sellainen että niitä monenlaisia?
-matokani-
Senior Member
Senior Member

caribean79 kirjoitti:
-matokani- kirjoitti:Mulle ainakin dalmatialaiset myytiin dalmatialaisina ja ne millä oli keltaista etukroppa ja punaista loppukala, olivat "sunset" värimuotoa. Mun siniset platyt kyllä todella oli sinisiä enemmän kuin harmaita.
Itse ostin platyn sunset nimityksellä jonka väri on etuosasta harmaa mutta kun valokäy niin sinertää ja takaosa punainen. Joten onko mulla tuo kelta-oranssikin sunset kuten sulla....siis onko sunset sellainen että niitä monenlaisia?
Nyt täytyy sanoa, että enpä tiedä. Ostin omat platyni Kurjesta, nimessä voi olla virhe.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Minä ostin tänään platyja, moneen vuoteen ei ole niitä ollut (90-luvun alkupuolella oli niitä oranssimustia), ihania ovat jotain blu- versiota (en jaksanut tuota linkin avautumista odotella), eli aika vaaleita ja siniset "levinneet" pisteet kyljissä, mustat pyrstöt. Mutta omaan niin huonon muistin, ettei mitään muuta muistikuvaa nimestä ole kuin blu... Myyjä kertoi, että nuo ovat menneet hyvin kaupaksi.
-matokani-
Senior Member
Senior Member

Mulla siniset oli kokonaan sinisiä ja niillä oli mikkihiiri-kuvio pyrstön tyvessä. Tiedä sitten mitä väriä virallisesti olivat. :roll:
lendu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lendu »

-matokani- kirjoitti:Mulla siniset oli kokonaan sinisiä ja niillä oli mikkihiiri-kuvio pyrstön tyvessä. Tiedä sitten mitä väriä virallisesti olivat. :roll:
No eikö ne sitte ole niitä Blue Platy. Tuosta aiemman linkin kuvista kun katsoi niin aika moni sellainen sininen on ihan vaan Blue Platy.

Mulla on nyt ilmestynyt akvaarioon neon wag platyvauvoja ja yksi aikuinen koiras on neon wag platyn, blue platyn ja black platyn välimuoto. Se on tosi tumma mutta myös evät on tummat, mutta sitten tosta black platyn kuvasta jos kattoo niin sillä kalalla siinä evät ei oo tummat, samoin blue platystä. että kaippa se on neon wg platy.
Uni97
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uni97 »

Mites kun meillä on pieniä platyn poikasia joilla on mustia pilkkuja kyljissä (väritys siis, eikä näyttäis sairaudelta) niin pysyykö ne pilkut aikuisikään asti?
Karvaisia otuksia talo täynnä.
Klatjofs
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Klatjofs »

Mistäköhän löytyisi sunset-värisiä platyja? Olen yrittänyt erikoisemman värisiä platyja etsiskellä mutta toistaiseksi aika huonolla menestyksellä...
pirta071+
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja pirta071+ »

Moi!
Jänniä nuo siniset platyt. Tuolta linkistä kun kuvia katselin, niin omani ovat lähinnä Black Platya, mutta paljon sinisempiä.
Yhden uroksen ja 2 tyttöä ostin viime viikolla Lilzoosta. Hienoja, terveitä ja eloisia. Mitä luulette; oransseja ja neon sunsetteja sinisten kanssa, mitä tulee poikasista. Sekoittuvatko siniset ja oranssit keskenään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”