Mustatetran luonne

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry
Sukupuoli: Nainen

Mustatetran luonne

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Millaisias muiden mustatetrat on luonteeltaan?

Mähän siis sain ton uuden akvan myötä 10 yksilön parven täysikasvuisia mustatetroja. Ne on heti akvan perustamisesta asti ollut todella rohkeita ja uteliaita. Ja jos kalasta voi niin sanoa, niin sosiaalisia. Aina, kun joku istuu akvan lähelle sohvalle, tulevat lasin luo esittelemään itseään. Kaikki, mitä akvaan laitat, kiinnostaa niitä. Uudet kasvit, haavit, lappo jne...

Ja aikamoisia syöppöjäkin ovat, ruoka kelpaa 3 kertaa päiväss... :mrgreen: Pieniä määriä oon antanu, yritän etsiä sitä hyvää määrää ruokaa, ja kaks kertaa päivässä olis tarkoitus alkaa ruokkimaan.

Mun mielestä tosi kivoja kaloja, kun eivät mee heti piiloon kasvien taa, kun jotain tulee akvaarion lähettyville vaan nimenomaan hakeutuvat kunnolla esille. :)
317 L (sekala)
Stu__
Starting Member
Starting Member

Re: Mustatetran luonne

Viesti Kirjoittaja Stu__ »

oikeita pirajia ovat kyllä ja aina härnäävät pienimpiä sukarapuja
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Mulla tulee kans pirajat mieleen. Heti ku tunkee käpälän altaaseen, on jokaisessa ihokarvassa joku mustis roikkumassa. :mrgreen: Toisia kaloja kohtaan ovat kyllä mulla olleet kilttejä, eivät paljoa välitä.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Armi_Iidu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Armi_Iidu »

Seurallisia tuntuvat olevan, ja tosiaan varsinaisia piraijoita. Ruokaa kun antaa, vesi lentää kansilasien raoista kun mustikset syöksyvät syömään. Hauskinta katsottavaa on, kun antaa akvaarioon pohjatabletin. Mustatetrat kuljettavat tablettia suussaan, joka on varsin hölmön näköistä, ja toiset yrittävät ottaa sitä pois. Varsinaista kalojen jalkapalloa :D .
- Kun itte tekee niin saa mitä haluaa -
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Mulla kans nuo mustikset napsii varsinkin katkapellettejä kokonaisina suihin ja uivat sitten toisiaan pakoon. Perässä hiihtäjät yrittää viedä suusta eväät. Kerran yks mustis ui hirveetä vauhtia pelletti suussa muita karkuun ja suoraan seinään pahki. Näytti että sillä pullistuu silmät päästä, ku pelletti meni vähän syvemmälle kitusiin. Onneksi sai pullautettua pelletin pois suusta.. tai no menettihän se sen samantien, ku kaverit oli heti apajilla. :mrgreen:
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Armi_Iidu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Armi_Iidu »

Ja että se on niin hölmön näköistä, kuvasin touhua kännyllä mutten tietenkään osaa sitä tänne laittaa :(
- Kun itte tekee niin saa mitä haluaa -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”