Hankailupyrähdyksiä ja avonaisia suita
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Re: Hankailupyrähdyksiä ja avonaisia suita
Minä kokeilisin vedenvaihtoja Ilman Seachem Primea.. Mulla ainakin kalat kärsi kyseisestä aineesta, varsinkin pohjalla eläjät.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Voisi kyllä sopia, jos aine ei poista raskasmetalleja kuten pitäisi, tuloksena myrkytys jonka oireisiin tihentynyt hengitys liittyy. Samalla selittyy kierteisten kuolema. Nyt sitten aktiivihiiltä suodattimeen poistamaan myrkkyjä. Ja jos sen vuoksi täytyy lähteä ostoksille, samaan ostoskoriin kunnon vedenparannusainetta.iomeron kirjoitti:Minä kokeilisin vedenvaihtoja Ilman Seachem Primea.. Mulla ainakin kalat kärsi kyseisestä aineesta, varsinkin pohjalla eläjät.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Monnisten erikoisuudesta en tiedä, mutta eräässä viestissä mainittiin, etteivät monniset kestä suolaa hyvin. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 6#p6594266
Hm... Täytyy varmaankin kokeilla vaihtaa vettä ilman tuota vedenparannusainetta ja katsoa, mitä tapahtuu. Prime on minulla ollut kuitenkin käytössä jo aika pitkään ilman ongelmia, mutta sillä viskataan sitten vesilintua jos oireet katoavat. Yritän päästä käymään aktiivihiili (ja mahdollisesti vedenparannusaine) ostoksilla ennen kuin on lähtö edessä.
Hm... Täytyy varmaankin kokeilla vaihtaa vettä ilman tuota vedenparannusainetta ja katsoa, mitä tapahtuu. Prime on minulla ollut kuitenkin käytössä jo aika pitkään ilman ongelmia, mutta sillä viskataan sitten vesilintua jos oireet katoavat. Yritän päästä käymään aktiivihiili (ja mahdollisesti vedenparannusaine) ostoksilla ennen kuin on lähtö edessä.
What I know is that I wish I didn't know what it is I knew. In fact, I'd rather not discuss it.
-
- Advanced Member
Muistelen lukeneeni, että kasvattajat maailmalla käyttävät suolaa viiksivaurioisia monnisten poikasia lääkitessä. Annostelusta ei muistikuvaa, mutta jos poikaset kestää, luulisin aikuistenkin kestävän. Mutta jos myrkytys kyseessä, ei suolasta mitään hyötyä.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sekä myöskin kidusloisiin, ja annostelu ohjekkin mulla pitäisi jossakin olla. Tietysti tästäkin asiasta voi olla monta mielipidettä.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
Tässä lisää syytä vaihtaa vedenparannusaineen merkkiä.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 3&start=15
Kokonaan ilman kemikaaleja ei kannata vaihtaa vettä, koska jotain vedessä tuntuisi olevan, nykyinen aine vain ei toimi.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 3&start=15
Kokonaan ilman kemikaaleja ei kannata vaihtaa vettä, koska jotain vedessä tuntuisi olevan, nykyinen aine vain ei toimi.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Noniin, nyt on sitten täältäkin löydetty kone jossa toimii netti.
Todellakin syytä vaihtaa vedenparannusainetta. Ainoa mitä oli äiteen työmatkan varrelta löytynyt oli Waterlifen Haloex, jos muistan nimen oikein. Toivottavasti parempi kuin ei mitään. Kotiin soitellessa kyselin kalojen kuntoa, syövät innolla, ei hankausta havaittu ja hengittävät kuulemma normaalisti, mutta vaikea sanoa kun ei itse ole katsomassa. Viime toimenpide on 30l vedenvaihto jonka tein ennen lähtöä, tätä Haloexia käyttäen.
Todellakin syytä vaihtaa vedenparannusainetta. Ainoa mitä oli äiteen työmatkan varrelta löytynyt oli Waterlifen Haloex, jos muistan nimen oikein. Toivottavasti parempi kuin ei mitään. Kotiin soitellessa kyselin kalojen kuntoa, syövät innolla, ei hankausta havaittu ja hengittävät kuulemma normaalisti, mutta vaikea sanoa kun ei itse ole katsomassa. Viime toimenpide on 30l vedenvaihto jonka tein ennen lähtöä, tätä Haloexia käyttäen.
What I know is that I wish I didn't know what it is I knew. In fact, I'd rather not discuss it.