Platyjen värimuotojen sekoittumisesta huolestunut!
Valvoja: Moderaattorit
Platyjen värimuotojen sekoittumisesta huolestunut!
hei, itselläni on korallinpunaista platya ja sitten sunset värimuotoa, niin sitä että meneekö ne värit sitten myöhemmissä sukupolvissa sekaisin? kun en mitään sekamuotoja haluaisi.. ja sitten: olen joskus kaupassa nähnyt platyja, joilla on ikäänkuin himmeitä raitoja kyljissä, niin ovatkohan mahdollisesti miekkapyrstön risteymiä?
Re: platyjen värimuotojen sekoittumisesta huolestunut!
Värit menevät sekaisin, jos eriväriset risteytyvät keskenään. Minua ei ole haitannut, mutta jos kasvattaa tiettyä väriä, niin kannattaa pariskunta eristää. Ja ne raitakyljet voivat tosiaan olla sekarotuisia.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Meneekö mun oranssit miekkapyrstöt joilla mustat pyrstöt ihan kauheiks, jos hommaan yhen västäräkkiuroksen?calendula kirjoitti:Värit menevät sekaisin, jos eriväriset risteytyvät keskenään. Minua ei ole haitannut, mutta jos kasvattaa tiettyä väriä, niin kannattaa pariskunta eristää. Ja ne raitakyljet voivat tosiaan olla sekarotuisia.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
^Riippuu mistä tykkää. Mun mielestä lopputulos on ollut ihan nätti, sieltähän syntyy runsaasti erilaisia värimuotoja ja iso osa tylsästi jomman kumman vanhemman värisiä.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mitähän ihme väriä tarkoitat mustapyrstöisillä? Kun västäräkkikuvioonhan juuri kuuluu musta pyrstö (ja mustat/tummat muutkin evät).AFCMagic1 kirjoitti:Meneekö mun oranssit miekkapyrstöt joilla mustat pyrstöt ihan kauheiks, jos hommaan yhen västäräkkiuroksen?calendula kirjoitti:Värit menevät sekaisin, jos eriväriset risteytyvät keskenään. Minua ei ole haitannut, mutta jos kasvattaa tiettyä väriä, niin kannattaa pariskunta eristää. Ja ne raitakyljet voivat tosiaan olla sekarotuisia.
Akvarismia 1992-2014
Meille on tullut mitä ihmeellisimpiä väritysksiä. On ihan vaaleaa persikkaa, musta raitaista, västäräkkiväritystä, punaista ja oranssia. Mii laik!
Kävi niin, että ostin alkuun vain punaisia. Mutta yksi odottikin vauvoja ja isistä ei ole tietoa.