Platyjen värimuotojen sekoittumisesta huolestunut!

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
cherry-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Platyjen värimuotojen sekoittumisesta huolestunut!

Viesti Kirjoittaja cherry- »

hei, itselläni on korallinpunaista platya ja sitten sunset värimuotoa, niin sitä että meneekö ne värit sitten myöhemmissä sukupolvissa sekaisin? kun en mitään sekamuotoja haluaisi.. ja sitten: olen joskus kaupassa nähnyt platyja, joilla on ikäänkuin himmeitä raitoja kyljissä, niin ovatkohan mahdollisesti miekkapyrstön risteymiä?
calendula
Junior Member
Junior Member

Re: platyjen värimuotojen sekoittumisesta huolestunut!

Viesti Kirjoittaja calendula »

Värit menevät sekaisin, jos eriväriset risteytyvät keskenään. Minua ei ole haitannut, mutta jos kasvattaa tiettyä väriä, niin kannattaa pariskunta eristää. Ja ne raitakyljet voivat tosiaan olla sekarotuisia.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

calendula kirjoitti:Värit menevät sekaisin, jos eriväriset risteytyvät keskenään. Minua ei ole haitannut, mutta jos kasvattaa tiettyä väriä, niin kannattaa pariskunta eristää. Ja ne raitakyljet voivat tosiaan olla sekarotuisia.
Meneekö mun oranssit miekkapyrstöt joilla mustat pyrstöt ihan kauheiks, jos hommaan yhen västäräkkiuroksen?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
amar
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja amar »

^Riippuu mistä tykkää. Mun mielestä lopputulos on ollut ihan nätti, sieltähän syntyy runsaasti erilaisia värimuotoja ja iso osa tylsästi jomman kumman vanhemman värisiä.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

AFCMagic1 kirjoitti:
calendula kirjoitti:Värit menevät sekaisin, jos eriväriset risteytyvät keskenään. Minua ei ole haitannut, mutta jos kasvattaa tiettyä väriä, niin kannattaa pariskunta eristää. Ja ne raitakyljet voivat tosiaan olla sekarotuisia.
Meneekö mun oranssit miekkapyrstöt joilla mustat pyrstöt ihan kauheiks, jos hommaan yhen västäräkkiuroksen?
Mitähän ihme väriä tarkoitat mustapyrstöisillä? Kun västäräkkikuvioonhan juuri kuuluu musta pyrstö (ja mustat/tummat muutkin evät).
Akvarismia 1992-2014
Aliisa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aliisa »

Meille on tullut mitä ihmeellisimpiä väritysksiä. On ihan vaaleaa persikkaa, musta raitaista, västäräkkiväritystä, punaista ja oranssia. Mii laik! :D Kävi niin, että ostin alkuun vain punaisia. Mutta yksi odottikin vauvoja ja isistä ei ole tietoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”