MHS kirjoitti:Onnea urakkaan, tuossa jo riittää hiukan kasvateltavaa.
Mitä noita keskusteluja olen seuraillut, voi jatkossa kuparimonninen eri väriversioineen päätyä useammaksi eri lajiksi.
Kiitos, sitä tarvitaan! Kokemusta on ainoastaan helmimonnisesta, joiden kudusta (3 vk sitten) poimin talteen parikymmentä mätimunaa ja joista 12 kuoriutui ja on edelleen hengissä. Jos monnisten poikasten ruokinta on tosiaan noin helppoa mitä noiden sterbaiden kanssa, kuoriutuneiden selviämisessä ei pitäisi olla ongelmia kunhan huolehtii että vesi on puhdasta. Tilan riittävyys aikuiseksi kasvatteluun asti onkin sitten asia erikseen... Mulle kyllä riittäisi erinomaisen hyvin jos puoletkin kuoriutuisi.
Pääsin myös ensimmäistä kertaa seuraamaan itse kututapahtumaa. Oli kyllä mielenkiintoista katsottavaa. Hirveä määrä kutua irtoaa yhdestä kalasta, vaikka aika isokokoinenhan tuo naaras onkin ("Schultzeit" ilmeisesti ovatkin normaalia kookkaampia verrattuna esim. tavalliseen kupariin?).
Pitäisi etsiä käsiin se juttu kuparimonnisten eri muunnoksista/lajeista mikä oli Akvaristissa hiljattain, josko siitä saisi osviittaa näistä lajien määrittelyistä nykyään...