Eli intiaaninsulat "leikkii" hippasta Joskus IHAN VILLEINÄ! Olisikohan jotain säpinää meneillää? Ja jos on niin kuinka sais kutemaan. Akvaarioni: 26 astetta lämmintä, gH 6, kH 5-7 ja PH 6.8-7 ja akvaario on 80 litrainen... Mulla on tuolla myös muutama millis.. partis menehty just (Onko pakko olla pohja kalaa??) Joten olisin todella kiitollinen jos saisin jotain kudun tapaista aikaseks
Varjon kirja sanoo seuraavaa: Viljely on melko helppoa, mutta vesi ei saa olla niin pehmeää ja hapanta, kuin muilla tetroilla. Suotuisat arvot: pH n.7, kovuus 8-15 dH. Lämpötila 24-26c. Mulla eivät varmaan kude tuon veden pehmeyden takia, sillä muuten olot olisivat suotuisat. Kylläkin altaassa sen verran syöppöjä kavereita, että ei siellä poikaset kyllä selviäisikään... Partis olisi kyllä hyvä olla talkkarina. Mihin partiksesi kuoli? Ovat aika sitkeitä sissejä, ja hyvinkin pitkäikäisiä. Minimi partikselle on kyllä 128ltr, mutta Otocinclukset, eli otot ovat hyviä levänsyöjiä pienempään altaaseen!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Mulla on inkkaritetrat kuteneet ns. vahingossa reilun vedenvaihdon jälkeen, kun olin ruokkinut pakastetuilla hyttystoukilla. Suunniteltuun kutuun kannattaa varmaan valmistaa etukäteen erillinen allas kasvipusikkoineen. Itse yritin imeä mätimunia turvaan pohjanimurin letkulla, mutta huonolla menestyksellä, koska en ollut varautunut poikasten ruokintaan mikroeliöillä. Sinänsä inkkaritetran kutu on melko helposti tapahtuva, mutta poikasten kasvatus tuottaa enemän vaikeuksia.
Minäkin annoin ensimmäisen kerran niitä pakastekuivattuja toukkia eilen ja kyllä oli taas juhlat, kun tuntui, että on herkkua (paitsi partikselle, joka kävi vain katsomassa, että "mitä tää on?"...)
Meillä inkkarit menevät letkassa kasvien yli juuri ulkosuodatin putken alta ja näyttää, kuin menisivät vuoristoradalla, peräkanaa. Ottavat varmaan samalla hierovaa suikuia. Varsinaisia nautiskelijoita!!!!
Näkeekö sitä kutua paljain silmin ja onko se enemmän kasvien seassa, pohjalla vai missä?
(Mulla akvassa n 26 astetta lämpöä ja ph n 7,5, vesi kovemman puoleista, tarkkaa arvoa en osaa sanoa, muut tiedot löytyvät allekirjoituksesta)
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
Kutu on pieniä valkoisia hitusia, vähän kuin sokeria, enimmäkseen kasvien seassa. Ja vastakuoriutuneet poikaset ovat vain noin kolmasosan miljoonakalanpoikasten koosta eli todella minimaalisia...
Kiitos! Onko ne sokerihiput läjässä, ketjussa vai yksittäin. Tänään yritin tiiruilla "pensaikkoon", mutta en kyllä tainnut mitään sellaista vielä nähdä. Meneekö kauan, kun poikaset lähtevät uimaan? Ei olla vielä ensimmäistäkään miljoonakalan poikasta saatu, joten niitäkin odotetaan jännityksellä. Yks "millivauva" tuli ostosten mukana ja sitä on kyllä aivan mieletöntä seurata! tytär odottaa kovasti, milloin ensimmäiset syntyy ja mä mietin, saadaankohan niille osalle vauvoista uutta kotia
Minkä ikäisenä kalojen poikaset voi luovuttaa eteenpäin?
Ehkä kuuluis kutuketjuun, mutta ei tämäkään ketju kaukana aiheesta kyllä ole
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
Munat ovat kudussa yksittäin, mutta poikasten kasvatus on hankalaa muiden kalojen seassa. Ehkä miljoonakalankin poikasia on syntynyt, mutta muut kalat syövät niitä hanakasti joten ainakin kannattaa laittaa kasvillisuus tiheäksi poikasten piiloutumista varten!