Inkkareiden kuteminen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: <3<3<3
- Sukupuoli: Nainen
Inkkareiden kuteminen?
Mun intiaaninsulat joita on n.10 ( ja varmaan 3 paria hulluna menee tuolla) on ihan vauhkona tuolla ja mietimpä että kuinka kauan kestää että vois alkaa kutua ilmestymään?? Että osais olla sit valmiina pelastamaan poikasia. Joskus ne muute menee kasvien taakse (siis uros ja naaras) kahdestaan .. oisko siis mahdollisuutta saada poikasia. Mulla on myös poikas ruokaa.. sellasta sera micronia... onko se sopivaa niille jos tulee poikasia?? Kiitos jo etukäteen. 

-
- Member
Re: Inkkareiden kuteminen?
Kuulostaa kyllä kututouhuilta mutta voi olla että kutu ehtii kalojen suihin ennen kun poikaset kuoriutuvat. Jos on mahdollista niin siirrä kutupari toiseen akvaarioon ja anna kutea sinne ja sitte siirrät parin pois ja eiku odottelemaan jos vaikka jotain ois tapahtunu.
Siirrä toiseen akvaarioon, muuten et taida saada pelastettua...
Ja ruoaksi kannattaa aluksi katsella vaikka kaupasta saatavia nestemäisiä ruokia, kun nuo penikat lopuksi ilmaantuvat niin ovat suhteellisen pieniä.
Ja ruoaksi kannattaa aluksi katsella vaikka kaupasta saatavia nestemäisiä ruokia, kun nuo penikat lopuksi ilmaantuvat niin ovat suhteellisen pieniä.
8.5.2011 akvaariot tauolle toistaiseksi
-
- Starting Member
Millainen kutu-akvaarion pitäisi olla?
Pitääkö olla suodatin vai pelkkä ilmakuplakone?
Vettä pitää ilmeisesti vaihtaa päivittäin?
Pitääkö olla suodatin vai pelkkä ilmakuplakone?
Vettä pitää ilmeisesti vaihtaa päivittäin?
-
- Starting Member
Pakko iloita täälläkin - eilen huomasin akvaariossani noin 1,5 cm mittaisen intiaaninsulan poikasen!
Miten se onnistuikin lymyilemään näin pitkään näkymättömissä.. Näköjään on hyötyä ainakin jonkinlaisista kasvitiheiköistä, kun kerta on tuo yksi poikanen elolle eestynyt. Olisihan se mukava onnistua jopa viljelemään inkkareita (tarkoituksella), vaikka nuo puskapoikasetkin ovat toki kivoja ylläreitä.

-
- Starting Member
Minä laitoin naaras ja urosinkkarin koemielessä pikku-akvaan, jossa ei ollut muuta kuin kasvi ja kivi. Kutivat seuraavana aamuna ilman sen kummempia valmisteluja (vähän turveuutetta oli vedessä). Poistin kutuparin ja aluksi poikasia vilisi varmaan sata.
Suurin osa poikasista kuoli kuitenkin, kun lämmitin alkoi yhtäkkiä "keittää" vettä. Noin viisitoista siirsin kuitenkin tuonne isompaan akvaan aika pienenä, kun veden pitäminen hyvänä oli niin hankalaa siinä pienessä. Välillä olen nähnyt yhden tai kaksi jossain jököttämässä. Nyt ne alkavat näyttää jo intiaaninsulilta.
Inkkarit on mahtavan kivoja kaloja muutenkin!
(muoks; niin oli siellä akvassa tietysti ilmastin myös, kutu homehtui kauempana ilmastin koneesta, ja kuplien kohdalla säilyi hyvänä)
Suurin osa poikasista kuoli kuitenkin, kun lämmitin alkoi yhtäkkiä "keittää" vettä. Noin viisitoista siirsin kuitenkin tuonne isompaan akvaan aika pienenä, kun veden pitäminen hyvänä oli niin hankalaa siinä pienessä. Välillä olen nähnyt yhden tai kaksi jossain jököttämässä. Nyt ne alkavat näyttää jo intiaaninsulilta.
Inkkarit on mahtavan kivoja kaloja muutenkin!

(muoks; niin oli siellä akvassa tietysti ilmastin myös, kutu homehtui kauempana ilmastin koneesta, ja kuplien kohdalla säilyi hyvänä)
-
- Junior Member
Huokaus.. <3 <3 <3 <3 <3
Ai sitä se kahdestaan ährääminen siellä "pensaan" takana on... Luulin ensin, että kun tuli uusia kaloja, menivät "ahdistuneena"ja loukkaantuneena" uusista tulokkaista mököttämään
No ei vainkaan. Mutta uivat yleensä niin kivasti parvessa, mutta joskus huomaa tällaista, että kaksi tai yksikin lähtee seikkailemaan jonnekin hetkeksi. Mistä muuten erottaa inkkari tytön ja pojan? Mä olen yrittänyy havannoida, mutten oikein eroa huomaa?
----------------------------
Kirjoittaja Luumunkukka » 18:58, 28.08.2009
Olispa tosi ihanaa saada inkkarivauvoja altaaseen... Ja yleensä nähdä sellainen pikkutirri.
Ai sitä se kahdestaan ährääminen siellä "pensaan" takana on... Luulin ensin, että kun tuli uusia kaloja, menivät "ahdistuneena"ja loukkaantuneena" uusista tulokkaista mököttämään

----------------------------
Kirjoittaja Luumunkukka » 18:58, 28.08.2009
Olispa tosi ihanaa saada inkkarivauvoja altaaseen... Ja yleensä nähdä sellainen pikkutirri.
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Faunatar kertoo näin:Luumunkukka kirjoitti:Mistä muuten erottaa inkkari tytön ja pojan? Mä olen yrittänyy havannoida, mutten oikein eroa huomaa?
Ja tässä voisi olla ihan kelpo kuvakin.Sukupuolierot:
Aika pienet. Koiras on hieman pienempi, selvästi hoikempi ja hiukan kirkasvärisempi. Kutuvalmiin naaraan vatsa on selvästi pullea.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
- Junior Member
Voi kiitos Lisa!
Onkohan meillä vain YKSI naaras, kun hieman muita pulleampi vai ovatko vielä niin nuoria, että kasvavat...? Toisaalta meillä on kaikilla tuo musta-kelta-valko väritys sekä alhaalla, että ylhäällä...kaikki naaraita?
Inkkareita haluan ehdottomasti pikku parveeni lisää.

Inkkareita haluan ehdottomasti pikku parveeni lisää.

Juwel 60: 53 l
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Hyvin usein kaupasta juuri haetut eväkkäät ovat niin nuoria, etteivät sukupuolierot ole vielä näkyvillä. Odottele siis ihan rauhassa, suurenna parvikokoa ja varmista monipuolinen ruokinta. 

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
- Junior Member
Mäkin ehdin jo jossain ketjussa kauhistelemaan, että kymmenestä inkkarista vain 3 taitaa olla naaraita. Loput 7 kun ovat pienempiä ja jahtailivat noita hekumallisia mimmejä ympäri allasta... Nyt kuitenkin alkaa näyttää vähän lupaavammalta pikkuhiljaa, kun sintit tosiaan juu kasvaakin edelleen. Ilmeisesti se perässärallittelu oli osittain vain sukupuolesta riippumatonta ahneutta herkullisen kutuaterian toivossa...?