Tekisi mieli jo toista akvaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Luumunkukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 10:13, 29.07.2009
Sukupuoli: Nainen

Tekisi mieli jo toista akvaa

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

Kuinka monelle on käynyt näin, että kun saa ekan pystyyn, niin toista jo pian tekee mieli?
Lisäksi mulla on jossain alitajunnan takamailla kuva sellaisesta pienestä kuusi- tai kahdeksankulmaisesta pikkuakvasta, jossa olis mahdollisesti vaan kasveja ja ehkä joitain kotiloita lisäksi...
Jos jollain sellainen paketti on ylimääräisenä...

(Kuulostan ihan siltä, kuin olisin jo sellaista hankkimassa... 8O )
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

joo-o... Nostan käteni pystyyn, minulla on käynyt juuri noin.. pikkuakva oottaa ymppejjä toisesta akvaariosta ;) kasveja ja kotiloita kaavialin, ehkä sukkiksia :)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mulla oli pitkään vain yksi allas, mutta sitten on tullut ostettua jopa 8 allasta alle kahden vuoden aikana. "Hieman" riehaannuin taistelukaloista. :mrgreen: Nyt akvaarioita on nuo 6 kpl, mutta aikomus on myydä kaksi pois (54- ja 88-litraiset lähtee kunhan on sopiva hetki...), tuli hieman ylikuormitus jo tällä akvamäärällä. Tästä viisastuneena voisi sanoa, että maltti on valttia näissäkin jutuissa, mutta kyllähän aina muutama akvaario menee ;)
Akvarismia 1992-2014
hyaSINTTI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 21:51, 05.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja hyaSINTTI »

Jep, nälkä kasvaa syödessä! Pärjäsin yhdellä pienellä altaalla muutaman kuukauden, sitten tuli toinen, kaksi kertaa suurempi. Tosin mitään kovin isoa en ole vielä rohjennut edes unelmiini päästää, tilan, taidon ja rahan vuoksi. Nyt kuitenkin alkaa aivan mahdottomasti houkuttaa ajatus monnisten altasta; pitkähkö, mutta suht matala... Hohhoijaa. Eiköhän mua katsota ystäväpiirissä jo ihan riittävästi vinoon näilläkin litroilla :roll: , näitä kummallisia vesikemiallisia ajatuksia ei voi ymmärtää kuin toinen "tässä uskossa" oleva!
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

hyaSINTTI kirjoitti:näitä kummallisia vesikemiallisia ajatuksia ei voi ymmärtää kuin toinen "tässä uskossa" oleva!
Jep, muu perhe valittaa, kun en keksi mitään muuta puhumista, kuin akvaario ja sit ne valittaa, kun joka viides akvaario juttu sisältää sanan osto.. :/ Joku ongelma? :mrgreen:
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 10:13, 29.07.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

Mä jo luulin, että olin vahingossa kirjoittanut tuon äskeisen :D :D


Tindra, kerro sitten, kun alat sitä pientä myymään :D
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
omamaailma
Junior Member
Junior Member
Viestit: 214
Liittynyt: 08:24, 18.03.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja omamaailma »

Juu...huhtikuussa ensimmäinen, kesäkuussa toinen...ja kyllä vois vielä johonkin kolmaskin mahtua :D
210l monneja, kuusraitoja, kardinaalitetroja ja 3 keltarihmakalatyttöä
200l hehkubarbeja, keltabarbeja, "Super red" partis ja nuoliaisia
53l kypsymässä
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Luumunkukka kirjoitti:Mä jo luulin, että olin vahingossa kirjoittanut tuon äskeisen :D :D


Tindra, kerro sitten, kun alat sitä pientä myymään :D
Kyl mä sun ajatukset tiijän. ;)

(ei mitään hajua :P )
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

No miule kävi silleen, että kun saatiin tuo 128L akvaario joululahjaksi, niin hyviin pijaan rupesi haluttamaan jo toista akvaariota ja eikä sitten mennykkään pitkään
kun hommasin 84L akvaarioon, eikä tuosta menny hirmupitkään kun tuli hommattua 40L akvaario ja sitten 20L akvaario. :o :mrgreen:
Nytten tekisi mieli hommata isompi akvaario tuon 128L akvaarion tilalle, mutta pitää tässä nytten odotella viellä pikkusen aikaa. :)
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja millia »

Kyllä se ongelma ratkeaa viimeistään siinä vaiheessa kun kämpästä on jokainen nurkka täynnä akvaarioita. Tai joo, olishan meillä vielä vaikka kuinka tilaa jos roudaisi pellolle joko sohvan, telkkarin hyllyineen tai avokin lp-kokoelman. :twisted: Eihän 10 akvaariota 58 neliön kämpässä nyt ole määrä eikä mikään. :mrgreen:
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Niin no mulla oli 7 akvaariota 22 neliön kämpässä. Aika maksimi kyllä :mrgreen:
Akvarismia 1992-2014
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Tindra kirjoitti:Niin no mulla oli 7 akvaariota 22 neliön kämpässä. Aika maksimi kyllä :mrgreen:

Eipä sinne paljoo sängyn lisäks enää mahtunutkaan? Itte ainakin raijjaan mukanani ekaan kämpään ton 21l sitten aikanaan, ellei oo jo ismopi sit.. :)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Mimosa X
Senior Member
Senior Member
Viestit: 663
Liittynyt: 09:44, 20.09.2006
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Mimosa X »

Juu, tuttu tunne Luumunkukka ;).

Entäs onkos sitten käynyt näin kun mulla : viiteen akvaarioon mulla nousi tää kuume kolmessa vuodessa. Sitten alkoi himottaa ostaa isompi ja pitää myydä pois muutama. Eli ensin pieniä monta ja sitten yksi isompi, pari pientä kyljessä. Tietty parit poikasboksit siinä porskuttaa vielä, se nyt kuuluu asiaan ;).
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Tindra »

AFCMagic1 kirjoitti:
Tindra kirjoitti:Niin no mulla oli 7 akvaariota 22 neliön kämpässä. Aika maksimi kyllä :mrgreen:

Eipä sinne paljoo sängyn lisäks enää mahtunutkaan? Itte ainakin raijjaan mukanani ekaan kämpään ton 21l sitten aikanaan, ellei oo jo ismopi sit.. :)
Heh, onneksi mulla on parvisänky. Niin sen allakin on yksi akvaario (oli toinenkin), sohvakin mahtuu osittain parven alle. Sitten on kolme akvaa rivissä seinän viertä pitkin ja kaksi ruokapyödällä, jonka ääressä tulee kyllä aika harvoin syötyä, vaikka kyllä siihen vielä joten kuten mahtuu pöydän ääreen :mrgreen: Mutta mun akvat ovatkin vain pikkuisia, 20-litrainen, 3 kpl n. 40-litraisia, 54-litrainen ja 88-litrainen.
Akvarismia 1992-2014
jjantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 12:35, 17.03.2005
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja jjantti »

Niinhän se menee, ensin yks, sitten pikkuhiljaa useampi ja sitten taas määrä vähenee mutta koot kasvaa. Tällä hetkellä taas 4 allasta 40-540 litran välisellä tilavuudella. Määrä näkyy pyörivän 3-5 altaan välillä. Jos löysin tänään sopivan mustakehyksisen pikkualtaan, niin sillon multa lähtee noin 50 litranen kuusikulmainen allas myyntiiin. Tosin pelkkä allas, tekniikka jää itselle.
4 kissaa, koira ja 3 akvaa
onlyer
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 21:41, 18.05.2008
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura r.y
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja onlyer »

Mullakin kävi näin, yhtäkkiä niitä sitten oli yhtäaikaa kolme, luovuin niistä kolmesta ja hankin 720litrasen altaan niitten tilalle... Mutta ehkä joskus tulee viereen toinen:)
Jos nauru pidentää ikää, ette pääse must ikinä eroon
Melissa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 79
Liittynyt: 13:23, 18.01.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Melissa »

No juu, näin pääsi käymään. Eka ava oli 100l, se perinteisesti syliin kipattu vanha tupsuleväviljelmä. Kun siitä selvisi voittajana, hankin 200-litraisen ja sinne piti laittaa jotakin hieman erilaista, perustin puhallushiekkapohjalle ja kyspytin itte. Kolmanneksi pieni 54-litrainen karanteenialtaaksi, mutta nyt sielläkin on miljoonakaloja :P Haaveilen itse rakennetusta, 700-1000-litraisesta. Että kyllä tämä on harrastus, jota pitää järjellä hillitä. Ei kuivu kokoon, kun kämpässä on satoja -ellei tuhansia- litroja vettä.
54l , 100l , 200l
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Deicide »

7 allastakäynnissä. Hyvästi yli 2000ltr. vettä purkeissa, ja isoa allasta tekisi mieli...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 10:13, 29.07.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

Meillähän on tässä jo hyvä "vertaistukiryhmä" pystyssä. :D

Ei meilläkään nyt paljoa tilaa ole, isomapaa asuntoa katsellaan koko ajan, mutta sijainnin puolesta ei niin kiire ole pois tästäkään. Mietin jo tuossa, että heivais yhden oven pois, niin sais siitä oven takaa hyvän paikan pikkualtaalle, ei olis suoraa auringon valoakaan... :D Jostain syystä sellaista pienempää allasta haluaisin ja lisäksi oikein pientä kulmikasta kasviallasta keittiöön... ja.. ja...
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa :)

Viesti Kirjoittaja JJVi »

ensin pieniä annoksia "seura-altaita"...sitten useampi pieni...sitten annokset kasvavat ja siirrytään vahvempiin (monnit, kirjoahvenet..pahimpana merivesi) sitten huomaa että käyttö vie rahat ja tilan asunnosta ja läheiset alkavat patistamaan vieroitukseen. Jotkut harvat pystyvät lopettamaan kerralla, jotkut retkahtavat vuosien päästä uudestaan. Kaipuu ei kuitenkaan katoa, yksikään ei pysty enää kulkemaan altaan ohi katsomatta ja miettimättä josko sittenkin....
/jari
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 10:13, 29.07.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

Tänään sitten retkahdin ihan uuteen Juwelin 54l...keittiöön hieman elämää ja kasveja :)

Nyt vain kypsyttämään ja siihen ei varmaan tule kuin 1 taisto tai sitten niitä pikkumonnisia pohjalle ja joku erakkokala.

Saa suositella...
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

ööh, jos sie laitat sen taistokala koiraan tohon akvaan nii nsittenhän siula on siellä erakkokala. :mrgreen:
Eipä tuonne taida oikeen mitään muuta erakkokalaa mahtua. :?
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 10:13, 29.07.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

Niin siis taisto tai taiston tilalle joku muu :D ei kahta erakkoa sinne hiippailemaan.

Riippuu siis, mitkä sopii yhteen (siis pari pientä juttua) tai sitten vain se taisto sinne yksin egoilemaan :D Meinaan jos päättää vaikka hankkia kääpiörihmakalapariskunnan, niin sekin yks vaihtoehto tai tai, mutta onneksi ei noin pienessä akvassa paljon tarvitse miettiä.
Taistolle ei varmaankaan vaimoja mahdu paria kpl tuon kokoiseen vai mahtuuko? Ykshän sille kuulemma ei riitä :)

Tää taitaakin kuulua jo sitten toiseen ketjuun.
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

NO joo ehkä kuuluu toiseen ketjuun, muta sanotaan nytten, että tuon kokoseen ei kyllä kääpiörihmakala pariskunta mahdu. Minimi akvaario noille ois 63 litraa,
eli ehkä on paras että laitat sen taisto koiraan tuohon asumaan, tai miten olisi esim. kääpiöpallokalat?
Darw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 23:12, 30.05.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa

Viesti Kirjoittaja Darw »

Jhuu.. Ensin oli yksi serkulta saatu 60l allas, sitten saatiin kaverilta toinen samanlainen kun tämä osti isomman, sitten löytyi kirpparilta kolmas.. Yhtäkkiä altaita olikin 9 parissa eri talossa. Nyt olen siinä onnellisessa tilanteessa että altaita on vaan yksi (jos vähän valehdellaan, kirpputorilta löytyi kiva 38l allas halvalla) mutta keittiöön tekisi nyt mieli laittaa malawipytty... Onko tähän tasaavaa lääkitystä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”