Tekisi mieli jo toista akvaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

TheSiren
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Tekisi mieli jo toista akvaa

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

Miullakii on kauhea hinku hankkia toinen isompi akvaario, mutta se onnistuu vasta aikuisena omassa kodissa...
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

joo, mullekin sitä lääkettä ja palkan korotusta tarvis. :) joku "promillen yleiskorotus" varmaan on nyt syyskuussa, muttei taida auttaa asiaa... Mulla ei ikinä
mitään maniaa ole ollut, mutta nyt sellainen jännä akvaariotäpinä päällä...

Miljoonakala..ihan huomamaton kysymys tähän sivuun...pystyiskö sen taiston kans laittamaan jonkun joitakin pohjakaloja, (ei kukaan varmaan huomaa), liittyy tähän akvatautiin.

Ja nyt lenkille!
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Luumunkukka kirjoitti:joo, mullekin sitä lääkettä ja palkan korotusta tarvis. :) joku "promillen yleiskorotus" varmaan on nyt syyskuussa, muttei taida auttaa asiaa... Mulla ei ikinä
mitään maniaa ole ollut, mutta nyt sellainen jännä akvaariotäpinä päällä...

Miljoonakala..ihan huomamaton kysymys tähän sivuun...pystyiskö sen taiston kans laittamaan jonkun joitakin pohjakaloja, (ei kukaan varmaan huomaa), liittyy tähän akvatautiin.

Ja nyt lenkille!
Taisto hyökkää miljoonakalojen kimppuun. :/
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member

Se oli siis miljoonakalalle tarkoitettu kysymys. Toivottavasti taisto ei hyökkää palstan miljoonakalan kimppuun :D :D
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member

Mä siirryin tämän suhteen oikeaan ketjuun. Kiitos miljoonakala
en-ni
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja en-ni »

Itselle alunperin löytyi kirpparilta 60l allas, mutta sitten kaveri myi 100l altaan ja siitä tuli ensimmäinen allas. Parin kuukauden päästä löytyi 200l allas kirpparilta vain 25€, hintaan kuului valokansi! Noh 100l kalat muutti siihen 200l. Sitten itse muutin ja nyt on 60l ja 200l käytössä ja 100l vanhempien talossa tyhjillään. Se olisi vielä tarkoitus roudata tänne. Siihen tuskin tulisi kaloja kun ei tila riitä, mutta vara-altaaksi. Asun kaverin kanssa 81neliön kämpässä, mutta on kissa eli akvat on vaan omassa huoneessa. Nyt tekis jo mieli n.500l ja 200l muuttamista merivesialtaaksi.. Ei onnistu kyllä täällä, mutta ehkä sitten kun valmistun eli 1,5-2 vuoden päästä, ja jos rahatilanne on hyvä..
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Paksuja kansilaseja vaan hommaamaan! T: kolme kissaa ja muutama allas... [;)]
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Luumunkukka kirjoitti:Se oli siis miljoonakalalle tarkoitettu kysymys. Toivottavasti taisto ei hyökkää palstan miljoonakalan kimppuun :D :D
ups, jok uon vähän väsynyt? :P
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Quaddo
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quaddo »

Joo, kolmas akvaario jo tullut, nyt tekis vaan mieli vaihtaa nekin isompaan :DD
tamiso
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tamiso »

Meillä on vasta kypsymässä ensimmäinen 126l, kun olen tässä tekemässä kauppoja 360l ("no kun mä haluun niit tiikeribarbei kans!"). Onkohan tämä kovinkin tarttuvaa, meillä kun jo ennestään pyttyjen lisäksi kissa ja kolme koiraa? Pitääkö raahata mies ulos(ruman ja massiivisen kirjoituspöytänsä kanssa) jos tila uhkaa muuten loppua kesken?
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Kyllä tää paha tauti on. Isompi allas auttaa oireisiin aina hetken...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Olive
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Olive »

Mä aloitin harrastuksen reilu vuosi sitten omasta mielestä "isolla" akvaariolla, 250 litraisella, ja ajattelin, että tämä saa riittää mulle. No, ei se 250-litrainen enää tunnu yhtään isolta...
Oikeastaan haluaisin nyt toisen vähän pienemmän. Se mun 250-litrainen on etelä-amerikkalainen, ja sellaisena haluan sen pitää. Nyt haluaisin jonkun ehkä 100-litraisen aasialaisia kaloja & kasveja. Sille olisi hyvä paikkakin jo katsottuna, eiköhän se tässä syksyn tai talven aikana toteudukin :mrgreen:
Akvaarioharrastusta jo vuodesta 2008!
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member

Tekisi jo mieli kolmatta... tai sellaista isoa tekis, mikä nyt ei tilanpuutten vuoksi ole mahdollista ja sit sellaista sängyn viereen laitettavaa taistoboxia, missä olis paljon kasveja. Näin viime viikolla sellasien tosi komean kokopunaisen taiston ja harmittaa vain, kun ei ole paikkaa sille... Varmasti olis muuten lähtenyt mukaan.
Darw
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Darw »

Tekis mieli joo toista kun huutonetissä olis kohtuuhintainen allas eikä ois kaukanakaan, mut onneksi tähän asuntoon ei mahdu mihinkään nurkkaan enää yli kaksimetristä allasta ja kohta saattaa olla muutto edessä. (jos olette hentoisia naisihmisiä ja muutatte usein, saatatte huomata että apuuntarjoutuvien ystävien/sukulaisten määrä vähenee suhteessa kun altaiden määrä/koko kasvaa [;)] )
ppiikkis
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Helsingin akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja ppiikkis »

Joo niin siinä aina käy. Nyt melkein heti jo tekee mieli toista tai isompaa akvaa :)
----------------130l-----------------
Semiramis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Semiramis »

Toinen allas tuli keväällä... Ja nyt kuumottais kolmatta :roll: Kun kovasti tekis mieli noita monnisia saada lisääntymään!
Huutonettihän on altaita pullollaan, mutta kun en jaksais lähtä hakemaan pk-seudulta.
Ja se oma osto-ilmotus taas on liian harkittua, jos sattuis tulemaan eteen houkutteleva allas niin senhän vois sitten itseltään vähän salaa ostaa...
Anastasia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Darw kirjoitti:(jos olette hentoisia naisihmisiä ja muutatte usein, saatatte huomata että apuuntarjoutuvien ystävien/sukulaisten määrä vähenee suhteessa kun altaiden määrä/koko kasvaa [;)] )
Juuri sen takia kannattaa itse tarjoutua kaikkien ystävien/sukulaisten avuksi kaikkiin muutto-, remontti-, lastenhoito-, ym.hommiin, että sitten kun aika koittaa, kukaan ei kehtaa kieltäytyä [;)]
Olisihan se pitänyt arvata...
allsop
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja allsop »

Mullakin tuppaa tulemaan tämän tapainen fiilis 8-) :

Olet hommannut akvaarion puunaat sitä tarpeen mukaan ja ihailet sitä vähän väliä sitten mieleen tulee "mitäs jos omistaisin vaikka isomman akvan niin mitäköhän hienoja, isoja ja komeita kaloja sinne tulisi laitettua " mutta itselläni toimii akvojenlisäyskuumeeseen se kun vähän sisustaa akvaa uudestaan uuteen uskoon
"Kalat hengittävät suun kautta. Jos sinne menee vettä, kalalla on suuri mahdollisuus hukkua"-->Hikipedia
hansu77
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hansu77 »

Hei, olen Hansu ja mulla on kauhea riippuvuus :mrgreen: . Mulla on tällähetkellä neljä allasta ja 2 uudesta haaveilen. Enää en oikeastaan pelkästään haaveile vaan olen alkanut hommaamaan jo tavaraa merialtaaseen [;)] . On kyllä vienyt fisut ihan mennessään. Mulla ainakin nälkä kasvaa koko ajan syödessä ja tuntuu, et mikään ei riitä. Aikaa itse asiassa ei mene kalojen hoitoon lähellekään niin paljon kun kaikkeen tiedon hankkimiseen. Aika monta tuntia viikossa tulee notkuttua netissä, pahimpina aikoina eihän sitä meinaa malttaa edes mennä nukkuu 8O . -Akvanisti-
Bany
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Bany »

Niinhän siinä tuppaa käymään, että akvaariot sinällään on jo lisääntyvää sorttia.. Ensin oli 2 pienempää allasta 100l ja 85l. Sen jälkeen tulikin 2 240litraista ja pienemmät toki pistin myöhemmin pystyyn uudestaan. Sen jälkeen tuli lisäksi 500litrainen jonka jälkeen asuntovaihtui ja tilaa oli taas enemmän tälle ihanalle harrastukselle. Joten tällä hetkellä pötköttää kotosalla 85l, 2x240l, 600l ja 1000l altaat. Samalla on myöskin kalasto muuttunut pikkuhiljaa vaativampaan suuntaan. Aluksi oli miljoonakaloja ja partamonneja ja siitä siirryttiin tetroihin, ja nyt onkin sitten mukava kiekkoparvi suurimmassa altaassa ja loppua ei näy :mrgreen:
kiinanharjakoira, rottweiler, 2 amerikan bulldoggia ja suokki mamma.
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

allsop kirjoitti:Mullakin tuppaa tulemaan tämän tapainen fiilis 8-) :

Olet hommannut akvaarion puunaat sitä tarpeen mukaan ja ihailet sitä vähän väliä sitten mieleen tulee "mitäs jos omistaisin vaikka isomman akvan niin mitäköhän hienoja, isoja ja komeita kaloja sinne tulisi laitettua " mutta itselläni toimii akvojenlisäyskuumeeseen se kun vähän sisustaa akvaa uudestaan uuteen uskoon

Joo, mulle kans auttaa yleensä, mutta ei enään.... :x

Mä olen Veera ja kuolen kohta. Kämmenet hikoo , sydän hakkaa toista sataa, pakko mennä katteleen huuto.netistä ja myydää palstalta akvoja. Haluun sellasen 54-64L akvan. Ja miettivää, kolme vuotta, siis kolme vuotta olen kestänyt yhdellä altaalla. Mutta nyt mäkin ratkeen. Rahoitus ei ole ongelma, menen vain sampoon.. :D Mutta kyydin saaminen voi olla vaikeampaa. Haluun lisää kaloja ja lisää litroja !!!! Pakko mennä, moi !
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
en-ni
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja en-ni »

Merivesiakvaario himoon ei muuten sit yhtään auta, kun katsoo avara luonnon Tyynenmeren saarista kertovaa ohjelmaa, jossa näytetään koralliriuttoja ja todella kauniita riutuoilla eläviä kaloja. Ihan hirvee hinku merivesiakvaarioon ja kun vaatehuoneessa seisoo yks akvaario tyhjänä, niin ei voi olla ajattelematta mitä sinne laittais, tila on vaan se ongelma ja keväällä oleva ulkomaan työharjottelu ja vuoden-puolentoista vuoden pääästä edessä oleva muutto.
Satsuma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Meillä on ollut akvaario vasta viikon ja mieli tekee jo toista eri tavalla sisustettua erilaisilla asukkailla. Vähän niinkuin kontrastiksi. :roll: Paikkakin huushollista on jo katottuna ja mieskin puhuttu ympäri. :mrgreen: Järki kuitenkin (onneksi) sanoo, että katsoo nyt tuon ensimmäisenkin kanssa ensin miten saa pyörimään jne.
Arachne
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Arachne »

Meillä ei vielä edes ole akvaa, meinasin ostaa 60 litraisen mutta sekin muuttunut jo 126 litraan :mrgreen: Taitaa kyllä joskus vielä löytää itsensä jonkun tonnisen kanssa sähläämässä [:I]
merenneito94
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja merenneito94 »

Mä en kans meinaa nahoissani pysyä tän homman kans. Ensin oli 60 litranen ja se vaihtui 110 litraiseen, sitten sain ylipuhuttua äidin ja sain ostaa 20 litraisen poikasakvaarioksi. Ei mennyt edes vuotta kun kinusin vielä 60 litraista rippilahjaksi! ( jonka siis sain ) Kovin pieniä alkaa noi akvat olemaan ja meinaan aina hypätä kattoon kun näen ilmoituksen jostain halvasta isosta akvaariosta. :D Tosin tila on se ongelma, koska hyvin selväksi on mulle tehty että omassa huoneessa noiden on pysyttävä... Jospa myisin vaikka sängyn pois ja ostaisin 300 litraisen? [;)]
100 litraa sekalaista ja 60 litraa rapuja. C:
+ leopardigekot Bindi ja Venus.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”