Mikä pleko?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä pleko?
Voisiko joku kertoa mikä pleko on kyseessä rontilla pituutta noin 25-30cm
http://i25.tinypic.com/2po4fhl.jpg
http://i25.tinypic.com/2po4fhl.jpg
Re: Mikä Pleko
Osaatko sanoa mitään iästä? Olisi helpompi yrittää tunnistusta jos tietäisi onko jo lähellekkään täysikasvuinen.
Pitäisi olla muutaman vuoden vanha eli täysikasvuinen tarkka ikää ei tiedossa tullut minulle tuon kokoisena jörrikänä 

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
Jokin leväpleko tuo on. Pterygoplichthys sp, eli entinen Liposarcus. Tarkkaa lajia en mene sanomaan.
Onkohan mahdolisesti kyseessä Tunnaleväpleko
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kalat kasvavat koko elinikänsä, joten täysikasvuisuudesta ei voida puhua varmasti tämänkään plekon kohdalla vielä millään muotoa.burgen kirjoitti:Pitäisi olla muutaman vuoden vanha eli täysikasvuinen tarkka ikää ei tiedossa tullut minulle tuon kokoisena jörrikänä
En välttämättä menisi tituleeraamaan tummaleväksi, vaikka yleisin toki taitaa olla noista isompikokoisista plekoista isopurjeen ohella joita suomeen tuodaan ja myydään. Jokin vain nyt saa minut Junttiksen tavoin jättäytymään tunnistamaan tuon vain olemaan jokin leväplekolaji.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Re: Mikä pleko?
Lajista en osaa sanoa mitään mutta leväplekoihin uskoisin sen kuuluvan. Tummaleväpleko se ei mielestäni kuitenkaan ole (ainakin Varjon kirjassa tummaleväplekon kuvio on hieman erilainen).
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura r.y
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mikä pleko?
Mun hoitoaltaassa asustaa samankuvion omaava pleko. Paitsi väri on paljon tummempi, tummentunut vuoden aikana paljon. Entinen omistaja sano sen olevan tummaleväpleko. Tosin eipä siitä täyttä 100% varmuutta ole. Ikää sillä plekolla on ainakin 6vuotta.
Jos nauru pidentää ikää, ette pääse must ikinä eroon