Hunaja- vai huulirihmakala?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tanja M.
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Hunaja- vai huulirihmakala?

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

Ostin juuri hunajarihmakalalleni sulhasen. Tosin jo kaupassa epäilytti onko kyseessä varmasti hunajarihma, näyttää kaveri kovin paljon huulirihmakalalta, vai olisiko jokin muu laji kyseessä? Tämä yksilö on kyllä reipas, mutta ei ole pätkääkään kiinnostunut hunajanaaraastani, joten epäilyttää ovatko ne edes samaa lajia kun eivät toisistaan innostu... :frown:

http://www.city.fi/kuvagalleria/kuva/1212882/
330 litraa, 98 litraa ja kissa
Tuge
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Hunaja- vai huulirihmakala

Viesti Kirjoittaja Tuge »

Näyttäisi kyllä kovasti huulirihmakalalta, voisi olla Rubin-muunnos.
250 l, 60 l
Tanja M.
Junior Member
Junior Member

Re: Hunaja- vai huulirihmakala

Voihan [}:)] !

Pitää kai hakea tuolle samasta kaupasta morsian (oletan kuvan kalan olevan koiras?)

Ja sitten vielä etsin hunajarihmanaaraalle koiraan....

Miksi ihmeessä en luottanut omaan silmääni? Tosin on tuo kala niin komea että olisin ehkä muutenkin hommannut.
annan
Starting Member
Starting Member

Re: Hunaja- vai huulirihmakala?

Viesti Kirjoittaja annan »

Heippa,pistiin silmään tuo viestisi...Nimittäin olen juuri vasta aloittanut akvaarioharrastukseni ja ensimmäiset kalat hankin laariini viime viikolla.Halusin kaksi HUNAJARIHMAkalaa ja luulin nämä myö ostaneeni. Toisaalta vähän epäilytti koska toisessa liikkeessä nämä samannäköiset kalat olivat akvaariossa jossa luki että ne ovat HUULIRIHMAkaloja. Noh,koska olen vasta aloittelija niin ajattelin että kyllä kai nuo myyjät tuolla kaupassa tietävät mitä lajia myyvät...Kun katsoin äsken tuon laittamasi kuvan niin mun kaksi kalaa näyttävät kyllä aika samalta...Ja hauskaa tästä tekee sen, että myös minä ostin nämä Joensuulaisesta liikkeestä. Voiskohan siis olla sama liike kyseessä ja vahingossa myyty väärällä nimellä?

Anyway,jos nämä kaksi fisuani nyt paljastuvat HUULIrihmakaloiksi se on ihan ok, mutta mieltäni alkaakin nyt kalvamaan se että eikös HUULIrihmakalat vaadi suuremman altaan kuin HUNAJArihmat. Ja mullakun on vain 60 litrainen laari.Voiskohan joku fiksumpi neuvoa??Mistä mä nyt tiedän kumpia nämä minun asukkaani ovat? Ja se vielä, että tämä liike josta ne ostin, niin siinä lapussa luki että nämä kalat ovat Colisa Chuna lajiketta eli käsittääkseni tätä muunneltua (punaisempaa/värikkäämpää) lajiketta ei siis alkuperäistä luonnonmuunnelmaa.

Jännää.
Tanja M.
Junior Member
Junior Member

Re: Hunaja- vai huulirihmakala?

annan: Voit laittaa minulle yksityisviestiä mistä ostit rihmakalasi, niin katsotaan onko kyseessä sama liike. Mielestäni jos on käynyt niin, että olet saanut väärää lajia sinun tulisi saada vaihtaa/palauttaa kalat. Varsinkin nyt kun kyseessä on laji joka kasvaa liian suureksi omistamaasi akvaarioon. 60-litrainen on ihan passeli hunajarihmoille, huulirihmakalalle se on vähän nafti.

En nyt tiedä kumpaa lajia lähtisin haalimaan lisää... hunajarihmakalasta minulla on kokemuksia ja tiedän sen olevan äärimmäisen lempeä. Huulirihmakalasta en ole niin varma. Pelkää että jos ostan tuolle yksilölle kaverin, ne alkavat yhdessä terrorisoimaan muita kaloja ja varsinkin pienempiä hunajarihmoja :( .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”