Channa orientalis kokemuksia
Valvoja: Moderaattorit
Channa orientalis kokemuksia
Onko kellään tästä käärmeenpäästä kokemuksia?
Tämä löysin mutta aina on mukavampi "kuulla" ihmisten kokemuksia kun lukea netistä "faktoja".
http://www.aquaticcommunity.com/channa/orientalis.php
Tämä löysin mutta aina on mukavampi "kuulla" ihmisten kokemuksia kun lukea netistä "faktoja".
http://www.aquaticcommunity.com/channa/orientalis.php
"A day without sunshine is like, you know, night."
Re: Channa orientalis kokemuksia
Itse hankin ko. kaunokaisia perjantaina 2kpl. Pitäisi jäädä alle 15cm ja näin ollen myös Channa gaghua:a pienemmäksi.
Kovin aroilta nämä kaunokaiset vaikuttavat, ainakin näin alkuun. Ruokaa kaverit imuroivat kiitettävän hyvin ja kaikki tarjottu (surviaiset, paloiteltu sinisimpukka ja kastemadot) on kelvannut.
Tyypit on mulla 128 litraisessa lajipurkissa, jonka pitäisi riittää niille myös aikuisina. Näille pitää olla hyvin tiiviit kansilasit tai valaisinkansi, sillä hyppäävät altaasta erittäin helposti pihalle.
Kovin aroilta nämä kaunokaiset vaikuttavat, ainakin näin alkuun. Ruokaa kaverit imuroivat kiitettävän hyvin ja kaikki tarjottu (surviaiset, paloiteltu sinisimpukka ja kastemadot) on kelvannut.
Tyypit on mulla 128 litraisessa lajipurkissa, jonka pitäisi riittää niille myös aikuisina. Näille pitää olla hyvin tiiviit kansilasit tai valaisinkansi, sillä hyppäävät altaasta erittäin helposti pihalle.
Suolaista, mutta niin makeaa...
Onko sulla mitään muita kaloja näiden kanssa? Olisko kuvia?
Kauppias tilaa näitä 3, joten ensi viikolla näkee livenäkin ja ehtii miettiä että tulisko meille tällaiset otukset. Tukkulistalla on myös muita pienempiä käärmeenpäitä, esim Channa bleheri joka jää 20cm, aivan upeen näkönen. Mutta sitten myös näitä isoksi kasvavia, joka on kyllä typeryyden huippu. Esim Channa marulius, aikuiskoko 1,80m.
Kauppias tilaa näitä 3, joten ensi viikolla näkee livenäkin ja ehtii miettiä että tulisko meille tällaiset otukset. Tukkulistalla on myös muita pienempiä käärmeenpäitä, esim Channa bleheri joka jää 20cm, aivan upeen näkönen. Mutta sitten myös näitä isoksi kasvavia, joka on kyllä typeryyden huippu. Esim Channa marulius, aikuiskoko 1,80m.

Mulla lajiallas eli ei muita kaloja. Yhden isomman partiksen aion laittaa noille talkkariksi. Noitten seuraan voi laittaa vähintään 2/3 käärmeenpään pituisia allaskumppaneita.
Tuo bleheri voi venähtää jopa 30cm, joten vaatii n. 300 litraisen astian. Lisäksi tuo bleheri on aikas paljon kalliimpi, kuin orientalis (n.30€) tai gaghua (n. 40€). Itse aion hankkia vielä pari gaghua:a, kunhan saan räkkini viimeisen altaan silikonit vaihdettua.
Tuo bleheri voi venähtää jopa 30cm, joten vaatii n. 300 litraisen astian. Lisäksi tuo bleheri on aikas paljon kalliimpi, kuin orientalis (n.30€) tai gaghua (n. 40€). Itse aion hankkia vielä pari gaghua:a, kunhan saan räkkini viimeisen altaan silikonit vaihdettua.
Kova kate kauppiaalla siel, olivat ~½ tuosta hinnasta nämä orientalikset täällä.
Jep! Se on tämä Pk-lisä eli aikaskovat nuo liikkeen ylläpitokulut yms..janma kirjoitti:Kova kate kauppiaalla siel, olivat ~½ tuosta hinnasta nämä orientalikset täällä.
Joskus toimii myös toisinkin päin. Esim Yunnanilus cruciatus täällä 10€ ja Helsingissä 4€, mutta hinta on kovempi tukun päässä näissä.
-
- Junior Member
Mistä olette orientaliksia löytäneet? Itselläni oli joskus aikoja sitten iso obscura, todellinen peto joka ei suostunut syömään kuin elävää kalaa, ja oli ainakin 40cm vonkale.. Juuri sen syömäpuolen takia siitä luovuin hyvään kotiin.
Tukkulistoilla ovat olleet ja tänne Vaasaan tuli kauppaankin 3kpl, en sitten ostanut koska muu kalasto olisi pannut pahaksi.
Mun orientalikset on rohkaistuneet aika paljon, nyt tullaan kerjäämään jo ruokaakin.
Mulla orientalikset ei ole koskeneet samassa altaassa oleviin kahteen pieneen partamonniin, vaikka kokonsa puolesta voisivat päätyä lounaaksi.
Mulla orientalikset ei ole koskeneet samassa altaassa oleviin kahteen pieneen partamonniin, vaikka kokonsa puolesta voisivat päätyä lounaaksi.
Tänään tulleilla tukkulistoilla löytyy, kannattaa kysyä paikallisesta liikkeestä jos vaikka käyttäisi samaa tukkua.