Hirvensarvisuolan korvike?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
Hirvensarvisuolan korvike?
Kävin kyselemässä apteekista hirvensarvisuolaa, mutta sanoivat että ei ole enää myynnissä. Mitä siis laittaa korvikkeeksi bakteerien ruuaksi??
240L Malawi
Re: Hirvensarvisuolan korvike?
Huono apteekki, ainakin pk-seudulla olen saanut HSS:ää jokaisesta apteekista missä olen käynyt.
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Manskun Yliopiston apteekista kun alkuvuodesta hain, niin sanoivat että ei ole.
Löytyi sitten Malminkartanon pikkuapteekista.
Nykyisin vissiin apteekit ei juurikaan tee itse mitään liuoksia tms, eli kaikki on ostotavaraa.. Tosin oli tuokin VitaBalansin tuote, eli sekin ostettu sisään.

Nykyisin vissiin apteekit ei juurikaan tee itse mitään liuoksia tms, eli kaikki on ostotavaraa.. Tosin oli tuokin VitaBalansin tuote, eli sekin ostettu sisään.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Junior Member
Kävin juurikin tuossa kyseissessä yliopistonapteekissa.
Eli akvaarion perustin eilen ja laitoin sellaisen suodattimeen tulevan bakteerivalmisteen. Onko minulla siis kiire lisätä jotain syötävää bakteereille? Jos on niin mitä muuta sinne voisi laittaa, kuin tuota hirvensarvisuolaa? Niin ja kait bakteerit tuolta suodattimesta löytävät tiensä myös hiekkapohjaan ja muodostavat sinne kannan?
Eli akvaarion perustin eilen ja laitoin sellaisen suodattimeen tulevan bakteerivalmisteen. Onko minulla siis kiire lisätä jotain syötävää bakteereille? Jos on niin mitä muuta sinne voisi laittaa, kuin tuota hirvensarvisuolaa? Niin ja kait bakteerit tuolta suodattimesta löytävät tiensä myös hiekkapohjaan ja muodostavat sinne kannan?
240L Malawi
-
- Member
- Akvaarioseurat: OAS
Lirauta kuppiin? Nopeaa, edullista, melkein aina saatavilla. Mukana muutakin ravinnetta kuin ammoniakkia ja taatusti lähempänä kalojen tuotoksia kuin apteekin tuotteet. Ammoniakin määrä taitanee olla 1mg/dl, mutta vaihtelee luonnollisesti päivän mittaan.
40l, Aphyosemion australe
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
Komppaan tätä. Itsekkin pari allasta kypsyttänyt ex-emännän tuotoksilla. Nykyinen vaan ei suostu. Pitää kai sit itseltä ottaa nesteet talteen.Feliza kirjoitti:Lirauta kuppiin? Nopeaa, edullista, melkein aina saatavilla. Mukana muutakin ravinnetta kuin ammoniakkia ja taatusti lähempänä kalojen tuotoksia kuin apteekin tuotteet. Ammoniakin määrä taitanee olla 1mg/dl, mutta vaihtelee luonnollisesti päivän mittaan.

---325---325---144---100---85---58---40---
-
- Member
Eikö helpompi itse lorotella kuppiin kuin laittaa emäntä asialle?Vilpertti kirjoitti:Komppaan tätä. Itsekkin pari allasta kypsyttänyt ex-emännän tuotoksilla. Nykyinen vaan ei suostu. Pitää kai sit itseltä ottaa nesteet talteen.Feliza kirjoitti:Lirauta kuppiin? Nopeaa, edullista, melkein aina saatavilla. Mukana muutakin ravinnetta kuin ammoniakkia ja taatusti lähempänä kalojen tuotoksia kuin apteekin tuotteet. Ammoniakin määrä taitanee olla 1mg/dl, mutta vaihtelee luonnollisesti päivän mittaan.
Mietis hiuka miltä näyttää, kun yrittää osua altaaseen varsinki alle 100 litraiseen.
-
- Member
Kyllähän tuota nyt vessanpönttöönkin osuu....R_R kirjoitti:Mietis hiuka miltä näyttää, kun yrittää osua altaaseen varsinki alle 100 litraiseen.
No on sekin aika hauskan näköistä jos emäntä tekee tarpeiteen altaaseen

Viimeksi muokannut Janichka, 10:34, 21.10.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Junior Member
- Viesti:
Voi justus teitin kanssa. Eipä ole tämäkään mielessä käynyt jotta virtsalla akvaarion kypsyttelisi 
Apteekista pitäisi löytyä 10-%:sta ammoniakkia pullossa, Porissa löytyi ainakin yliopiston apteekista. Hieman tuntuivat epäröivän kyseisen aineen myyntiä, mutta pullo haettiin takahuoneesta kun selvitin tarvitsevani sitä akvaarion kypsyttämiseen. On kyllä melkoista myrkkyä ja pullo vaatii jääkaappisäilytyksen, joten lasten kanssa selväksi, että aine on tosiaan myrkyllistä haistaakin!

Apteekista pitäisi löytyä 10-%:sta ammoniakkia pullossa, Porissa löytyi ainakin yliopiston apteekista. Hieman tuntuivat epäröivän kyseisen aineen myyntiä, mutta pullo haettiin takahuoneesta kun selvitin tarvitsevani sitä akvaarion kypsyttämiseen. On kyllä melkoista myrkkyä ja pullo vaatii jääkaappisäilytyksen, joten lasten kanssa selväksi, että aine on tosiaan myrkyllistä haistaakin!
Itse heitän leikatut kynnenpalaset kukkaruukkuihin, sillä ne hajotessaan (maatuessaan) tuottavat typpi-yhdisteitä. Altaaseen lorottelu on ajatuksena niin vastenmielinen, että itse keksisin jonkun muun tempun.. Oli sitten kuinka toimiva tahansa. Enemmän mietin tuollaisen 720 litraisen kypsyttelyä, kun jokaisen aamukahvin jälkeen voisi lorotella sinne. Hyi saakeli.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Niin kyllä perinteinen tapa on siistimpää. Mutta olis se jännää kattoo, kun muija...
On se jännää kuinka mielikuvitus laukkaa... nyt tarvii lääkeen
On se jännää kuinka mielikuvitus laukkaa... nyt tarvii lääkeen