Hei,
Minä tilasin turvemunat Thaimaasta

Jos jollain on näitä eggersejä (nimenoman tätä N. eggersi Rufiji (punaista) niin HEP meikä jonossa!

nimittäin mulla on tällä hetkellä kolme hienoa koirasta ja se ainokainen naaras kuoli

. Tulin juuri Ruotsista (Tukholmasta) ja vaikka Södermalmin akvaarioliikkeessä onkin n. 150 kililajia, ei eggersejä,ovat kuulemma kamalan vaikeita kaloja

Noh, mulla oli noita reilut 20kpl mutta se vesikatastrofi vei suurimman osan, jäljelle jäi 4 ja niistä siis vain yksi naaras, sekin nyt poissa. Keväällä pitänee tilata uudet munat Taikuista.
Killit ei suurta pyttyä tarvitse, vaikka kyllä siihen vaikuttaa kalamäärä!
Pari tai trio voi asustella alle 20L:n astiassa (yleensä kutuaikaan). Usein näiden koiraat on niin äksyjä toisilleen ettei yhdessä altaassa juuri voi olla kuin yksi koiras naaraan tai kahden kanssa. Runsas kasvisto ja turvepohja takaa naaraille hyviä piiloja. Tosin allas voi olla täysin ilman pohjamateriaaliakin, mutta onhan se silmälle kivempi kun pohjallakin on jotain. Mulla kotilot sitten hoitelee tuota talonmiehen virkaa. Jos pareja tai koiraita on useampi kannattaa käyttää tietenkin isompaa akvaa. Mulla poikaset kuoriuduttuaan ovat vain parin litran kipossa ja sitä myöten kun kasvavat siirtyvät aina isompaan ja isompaan.
Suomalainen killisivu löytyy täältä:
http://koti.phnet.fi/monea/Killit/index.htm