Mulle tuotiin eilen illalla siis uusiovanha akvaario, myyjä toi sitten tullessaan pikkukupposessa partamonnin poikasen.
Oli ostanut sen reilu kaksi viikkoa sitten, kala on ollut kokoajan tuossa karkkikipossa, koska hänellä on kalat sairastuneet ja ruvenneet kuolemaan, ni ei ole uskaltanut laittaa partista sinne. Ei ollut kuulema pystynyt tappamaankaan sitä.
Miten kalan käy, kun enhän minä voi sitä kypsymättömään altaaseen laittaa?
Otanko ja teenkö murhan, vai pärjääkö se reppana tuossa purnukassa siihen kunnes olen saanut altaan kypsyteltyä?
mittee mie teen sen kanssa?
Miten partiksen käy?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Miten partiksen käy
Laita kala vaikka ämpäriin, tai muuhun isompaan astiaan suodattimen kera. Ruoki maltilla (hyvin vähän), ja tee tarvittavia vedenvaihtoja. Käytä vedenparannusainetta. Tässä minun ehdotukseni.
Myös ilman suodatinta voisi pärjätä, kunhan vaihtaa vettä riittävästi tai käyttää vaikka ilmastusta. Tätä voisi kommentoida joku tietävämpi, sillä itselläni ei ole kokemusta kalojen pidosta ilman suodatinta.
Myös ilman suodatinta voisi pärjätä, kunhan vaihtaa vettä riittävästi tai käyttää vaikka ilmastusta. Tätä voisi kommentoida joku tietävämpi, sillä itselläni ei ole kokemusta kalojen pidosta ilman suodatinta.

Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Nii, sehän tässä onkin, kun suodatin ei kuulunut kauppaan, ja minä saan oman suodattimen tod.näk vasta alkuviikosta.
Auttaako mitään jos puhaltelen pillillä veteen
Laiton parttiksen aamulla isompaan astiaan, hitto kun ihan surettaa pikkureppana.
Auttaako mitään jos puhaltelen pillillä veteen

Laiton parttiksen aamulla isompaan astiaan, hitto kun ihan surettaa pikkureppana.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Laita sitten vain isompaan astiaan ja tee vedenvaihtoja, lisäten samalla vedenparannusainetta. Kun kypsytät altaasi, laita sinne sitten suodatin pörisemään ja tarkkaile kypsymistä vesiarvoin nitraatti- ja nitriittitesteillä. Katso muuten kypsytysohjeita vaikka täältä: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=41&t=67551.
Mikäli ostat kaupallista bakteerivalmistetta (TetraAqua SafeStart- ja Prodibio Bio Digest-valmisteet ovat toimivia), voit lisätä partiksen uuteen altaaseen heti. Tee kuitenkin vesitestejä, ja vaihda vettä tarvittaessa.
Mikäli ostat kaupallista bakteerivalmistetta (TetraAqua SafeStart- ja Prodibio Bio Digest-valmisteet ovat toimivia), voit lisätä partiksen uuteen altaaseen heti. Tee kuitenkin vesitestejä, ja vaihda vettä tarvittaessa.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Kerro missä asut, meistä joku voi olla naapurisi ja ottaa partiksen hoitoon? ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Teoriassa kyllä, eli saat pintaveden liikkuman, kun ne kuplat siirtävät vettä, niistä itse kuplista liukee happea käsittääkseni minimaallisesti. Eli tehokkaampaa voisi olla vaikka ihan vispata vispilällä pintavettä, niin silloin huoneilmasta liukenee happea tehokkaasti pinnan kautta veteeninka kirjoitti:Auttaako mitään jos puhaltelen pillillä veteen.

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suosittelen tosin myös tuota Taavetin mainitsemaa Brodibion BioDigestiä vesitestien kerä käytettynä. Itse olen sillä altaani startannut.
Kyllä partis viikon pärjää ämpärissä, kun vaihdat vettä välillä, etkä ruoki joka päivä.