Ensiksi vaikka pohja-ainekseen, eli hiekka vai sora? Itse haluaisin kokeilla hiekkaa, mutta mitä muuta muistettavaa, kuin kierteiset? Ja miten tuonne istutetaan kasvit? Vaahtomuovista potit?
Sitten vaikkapa kalastoa, eli oon ajatellut, että kutupari lehtikaloja, eli otanko alkuun vaikka 4 tai 5 lehtikalaa ja sitten ylimääräiset pois, kun kutupari muodostunut? Entäpä miten, kun haluaisin leväbarbeja ja lehtikaloja, niin laitanko ulkosuodattimen suihkuputken lähelle pohjaa, ?sillä leväbarbithan pitävät virtauksesta? Sitten aattelin tulipyrstöä/tulievää/haibarbia ns. toiseksi pääkalaksi lehtikalojen kanssa, tulipyrstö taitaa kiusata leväbarbeja? Sitten mulla on ihan auki vielä mikä parvikala, pohjalle varmaan joku pleko... Ihan varma en vielä ole, että mikä, kun tuo ehdoton suosikkini, punasilmäpleko taitaa olla liian suuri...

Ja Tekniikkaa _en_ lyö lukkoon, mutta tällästä oon ajatellut, että Fluval 3 plus sisäsuodatin kerää irtoroskat. Eheim classic 2217 hoittaa "biosuodatuksen". 300wattinen sauva lämmittää? Ja sit vielä tarvis päättää, ennen kuin alan akvaariota kasaamaan, että teenkö takaseinään kuplaseinämän. Eli silikoonaanko "kuplakoneita" kiinni... Kuitenkin, kun altaalle tulee mittaa, nini yhdellä sera air 275 ei taida pärjätä? Ja entäs, voiko sen kuplaseinän tehdä muullatavalla, kuin ostaa 20sentin pituisia "kuplakoneita"?
Kaikkea saa kysyä, jos ei ymmärtänyt JA KAIKKI kritiikki otetaan vastaan, huomioikaa myös, ettei minulla ole vielä sitä akvaariota, jota varten tässä kyselen, eli en tiedä mittoja tai varmoja tekniikoita, mutta kokoajan sitä katselen.