Altaaseeni parhaat monnit/monniset

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Parhaat monnit/monniset

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Monniluola kirjoitti:
kimsl kirjoitti:
pikkulehtikala+ kirjoitti:Pandamonninen on tosi hieno ja helposti saatavana, joka myös sopii 27 asteeseen. Toinen upea, mutta ei niin helposti saatavana on black venezuela -monnislaji, mutta en tiedä kestääkö se 27 astetta. :D
Kestää helposti tuon 27 astetta! Ja sehän on kuparimonnisesta jalostettu musta muoto, ei eri monnislaji, mutta toosi kaunis on, mulla on niitä 3!

Sinun lienee parasta kimsl ostaa monnisia vähän lisää, sillä 3 kuparimonnista ei ole vielä parvi...
Altaassa on muitakin monnisia ja ostan lisää kunhan löydän (on koko ajan "ostoslistalla"), olen niitä etsinytkin jo tas-huutokaupasta lähtien kun nuo tuli mulle
kastanja*
Junior Member
Junior Member

Re: Altaaseeni parhaat monnit/monniset

Viesti Kirjoittaja kastanja* »

Ajattelin kysäistä onko 83-litrainen akva mielestänne liian pieni 6-7 kappaleelle Black Venezueloja..? Kovasti olen noihin mustiin tykästynyt. :) Altaan pohja on kooltaan kuitenkin 59x39, eli lähes yhtä iso pinta-ala kuin vanhassa 120-litraisessa akvassani. En kuitenkaan halua kaloille liian ahtaita oloja, joten jos Venezuelat eivät sovi, niin osaisitteko suositella jotain muuta monnista? Altaan lämpötilaksi tulisi 26-27, pH 6-7 ja muita asukkeja viirikirjokalaparvi sekä vihersukaravut (+mahdollisesti myös 3 katinkultamonnia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”