Kiekot kyllästyi minuun ja minä kiekkoihin useiden viikkojen matkojeni aikana. Kaloista on jäljellä ruostepleko, 5 helmimonnsoista, 15 kardinaalitetraa ja 2 leväbarbia.
Akvaario on avoin 330l, 60cm syvä, kaksi isoa ulkosuodatinta ja 150W monimetallilamppu. Jäljelläolevien 2 leväbarbin geeneihin ei kuulunut hypätä akvaarion reunan yli. Lämpötilana haluaisin pitää noin 24 astetta mikä siihen luonnollisesti tulee nykypaikassa takan lähellä.
Sopiva vaativuustaso uusille kaloille on esim. marmorilehtikala, jonka olen aikaisemmin todennut helppohoitoiseksi, samoin kuin nuo jäljellejääneet. Ruokintaa hoitaa useimmiten Eheimin automaatti. Ainakin Tetran Diskus ruoka tomii siinä hyvin. Se putoaa melko pian pohjaan. Olisi hyvä, jos sama ruoka riittäisi kaikille.
Sopivan vaatimustason mittarina voi käyttää marmorilehtikaloja. Ne ovat mielestäni riittävän helppohoitoisia aikaisemman kokemuksen perusteella samoin kuin nuo jäljellejääneet.
Ensimmäisenä ja tällä hetkellä ainoana minulla tulee mieleen marmorilehtikalat. Jos niitä ottaa, miko on näitä sopiva määrä?
Lisäksi olisi hyvä saada lisää väriä vaikka punaista tai jotain muuta voimakasta. Kalat saisi viihtyä muuallakin kuin pohjassa, mieluummin ei kovin levottomia eikä agressiivisia. Kooltaan keskikokokoisia, isompia kuin helmimonninen tai sitten lisäksi isompia myös marmorilehtikalan korvaavia. Yksi mahdollisuus on ottaa vaan yhtä kalalajia lisää useampia yksilöitä.
Ehdotuksia?
Lisää kaloja entiseen kiekkoakvaariooni
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Lisää kaloja entiseen kiekkoakvaariooni
Moro kaima! 5 helmimonnista on aika vähän. Lisää parvea reilusti. Todella hyvännäköisen parven saisit esim. 20 pyrstöä? Samoin laittaisin noita leväbarbeja ainakin neljä kappaletta lisää. Jos reissaat paljon, niin lämmitin ei olisi huono sijoitus, jos tuo lämpötila sillä aikaa putoaa?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?