Eli minulle on mitä luultavimmin tulossa 200l allas, jonka mitat ovat 120x35x45cm (viimeisin on altaan korkeus), jonne olen nyt suunnitellut jotain tämän tapaista kalastoa..
- Suuri parvi kardinaalitetroja/neontetroja/tai sinineonteroja,
mietinnän alla siis vielä.. tai eihän sitä tiedä, mihin lajiin tässä päätyy
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Pikkulehtikalaparvi,
jonka sopivuutta olen tässä mietiskellyt jo pidempäänkin, mutta tulin nyt siihen tulokseen että kyllä ne tuonne mahtuvat, vaikka korkeuttahan tosin saisi olla ainakin se 5cm lisää? Ja tosiaan, aion kyllä kalojen kasvaessa katsoa kaloja kriittisellä silmällä, eli jos kasvavat liian suuriksi, etsin kyllä kaloille uuden hyvän kodin.. Ja eihän sitä tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, jos joskus vaikka isommankin altaan hankkisi jälleen?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Pienempi parvi joko sinisateenkaarikaloja (sillä varauksella, ettei noita pikkulehtikaloja nyt sitten tulisikaan..) tai vaihtoehtoisesti pienempiä neonsateenkaarikaloja
- Parvi esimerkiksi helmimonnisia,
joiden vaatimuksia pitää vielä hieman tutkiskella, mahdollisesti jotain muita jos tarve vaatii..
- Helmipartamonni ja/tai helmitähtipleko
- Mahdollisesti perhoskirjoahven pariskunta/pieni ryhmä?
Ainakin tähän astisten tietojeni mukaan tuollainen kalasto voisi toimiakin, mutta pitää nyt tosiaan tarkastella vielä paremmin noita kunkin lajin vaatimuksia, jos sieltä vielä jotain epäkohtia löytyisi tuon yhteensopivuuden kannalta?

Tarkoituksena on myös panostaa kunnolla altaan sisustukseen ja kasvillisuuteen, nyt kun kerrankin olisi tulossa sellaisia lajeja, joiden kanssa nuo kasvit luultavimmin myös pysyvät hengissä..

Otan mielelläni vastaan mielipiteitä kalaston suhteen, parannusehdotuksia ja neuvoja ja jne.