Oletko "juonut" akvaariovettä ?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?
Mulla on tommonen perus lappo http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:8xpX ... /lappo.jpg Saan veden tulemaan ylös laittamalla lapon paksun pään syvälle altaaseen (mahdollisimman täyteen vettä), sitten kääntämällä veden alla suun kohti pintaa (tai jopa pinnan ylle), jotta ilmakuplat tulevat ulos, ja sitten takaisin pohjaan (lapon suu osoittaen ylös kokoajan). Ei tarvitse imeä! Akvaarion puhdistaminen näin paljon mukavampaa 

-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: -
No mulla on käyny samalla tavalla... 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Sitä on nielty ja vedetty tosiaan vähän keuhkoihinkin, mutta tuskin tuo nyt kovin vaarallista on.
Meillä muuten kissat tykkää tosi paljon akvaariovedestä ja 4/5 on tuhdissa kunnossa, että en usko sillä olevan laihduttavia ominaisuuksia.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Meillä muuten kissat tykkää tosi paljon akvaariovedestä ja 4/5 on tuhdissa kunnossa, että en usko sillä olevan laihduttavia ominaisuuksia.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
En ole akvaariovettä juonut, enkä liioin akvaariokaloja syönyt
.

350L
-
- Advanced Member
Malja, muuten hyvä keino tuokin, ainut vaan ettei onnistu 10 metrisellä letkulla, eli pakko on imaista, että allas alkaa tyhjetä.
-
- Starting Member
Joskus aikoinaan on lapon letkusta tullut vettä suuhun, jonka sitten olen sylkäissyt pois.
Nykysin uudesta lappoletkusta näkee hyvin koska vesi nousee letkua pitkin, joten ei kerkiä suuhun asti. Lisäksi imen letkua talouspaperin läpi, niin ei sitten tule edes pisaroita letkun päästä suuhun. Olen tarkentanut asiaa, sillä olen lukenut, että mm. kalatuberkuloosi voi tarttua ihmiseen :/
Nykysin uudesta lappoletkusta näkee hyvin koska vesi nousee letkua pitkin, joten ei kerkiä suuhun asti. Lisäksi imen letkua talouspaperin läpi, niin ei sitten tule edes pisaroita letkun päästä suuhun. Olen tarkentanut asiaa, sillä olen lukenut, että mm. kalatuberkuloosi voi tarttua ihmiseen :/
Rautakaupasta ja akvaarioliikkeistä (itse ostanut Faunattaresta jokunen vuosi sitten) saa sellaisen pumpattavan pallon, joka kiinnitetään letkun päähän, millä lapon saa syntymään. Laitan imupuolen akvaarioon, pari napollista vettä ämpärin pohjaan ja pallon ulostulon ämpärissä olevan veden alle. Jokunen pumppaus ja vesi juoksee. Tuota akvaariovettä en viitsinyt juoda enää, kun helppo ja halvahko ratkaisu oli olemassa.
-
- Junior Member
Miks sitä pitäis juoda kun alku imun saa sitenki että, pitää peukkua toisessa päässä mikä menee sankoon tai viemäriin.. sitte sieltä lappo päästä aina vettä letkuun sillee et vähä päästää peukkua pois. ja takas latto veteen.. toistaa sama juttu niin kauan ei "tirskahtaa" peukun alta vähä vettä ku letku on täynnä.. sit vaan kattoo ettei ilmaa pääse sinne letkuu nii pitäis toimia..
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kauhee homma, sun tarvii Imasta kerran ja lappo toimii, menee 15sec.Lunazza kirjoitti:Miks sitä pitäis juoda kun alku imun saa sitenki että, pitää peukkua toisessa päässä mikä menee sankoon tai viemäriin.. sitte sieltä lappo päästä aina vettä letkuun sillee et vähä päästää peukkua pois. ja takas latto veteen.. toistaa sama juttu niin kauan ei "tirskahtaa" peukun alta vähä vettä ku letku on täynnä.. sit vaan kattoo ettei ilmaa pääse sinne letkuu nii pitäis toimia..

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Junior Member
On sitä tullu hörpittyä letkun päästä, ei kovin kaksisen makuista kalankakkavettä. Mieluummin hörpin teetä. Oma lappoletku on niin pitkä etten jaksa kävellä imeskelemään toiseen päähän joten laitan n. 1/2m letkua upoksiin, suljen pään peukalolla ja nostan näin letkussa olevan vesipatsaan reunan yli, toimii joka kerta eikä tarvi juoda vettä tai maistaa kumiletkua.
Myytävänä: 440L malaŵi
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Kyllä se onnistuu vaikka 45m letkulla, mutta kestää hieman kauemmin sekä toisen pään on oltava selkeästi allasta alempana.aquamarina kirjoitti:Malja, muuten hyvä keino tuokin, ainut vaan ettei onnistu 10 metrisellä letkulla, eli pakko on imaista, että allas alkaa tyhjetä.
Kokeiltu, tehty ja onnistuttu.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kyllä muuten onnistuu! Mulla on vielä pidempi letku, n. 15 m. Jos letku on kokonaan tyhjä (tai ainakin hyvin lähellä sitä), vesi lähtee virtaamaan ilman imaisua. Vaan jos siellä letkussa on vuoron perään vettä ja ilmaa, niin ei lähde. Yleensä saan tyhjennettyä letkun samalla kun kerään sen, mutta joskus en. Nykyään teen niin että jos ei lähde imemään, niin laitan letkun hanaan, täytän vedellä ja sitten irroitan hanasta. Sitten alkaa valumaan allas tyhjäksi. Eli miten vain, pitkää letkua ei tarvitse imeä. Jos taas vaihdan vettä pikku altaista ja käytän vain lyhyttä letkua (ilman lappopäätä), silloin täytyy imeä. Pelkällä letkulla on vaikea saada vesi kulkemaan.aquamarina kirjoitti:Malja, muuten hyvä keino tuokin, ainut vaan ettei onnistu 10 metrisellä letkulla, eli pakko on imaista, että allas alkaa tyhjetä.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Mä taas teen niin että laitan letkun toisenpään viemäriin ja toisen pään vien lähelle suodattimen "puhallusta" ja annan sen täyttää letkun.
Ja kun vesi lähtee liikkeelle, voi letkun sitten siirtää parempaan paikkaan imuttelemaan
Ja kun vesi lähtee liikkeelle, voi letkun sitten siirtää parempaan paikkaan imuttelemaan

-
- Starting Member
voe ihme...
Aika vaikeeta on tuo veden pois saaminen akvasta.
Jos on kunnon lappo jossa iso putkenpätkä johon liitetään siis letku.
Laita lappo veteen ja tee pumppaava liikettä niin pitkään että letku alkaa imeä vettä akvasta.
Näin ei tarvitse imeä, nuolla, haistella, niellä tai muulla tavalla nauttia akvaario vettä.
Olen itsekin maistanut vettä.
Totesin itse paremmaksi maan veto voiman ja lopetin veden imemisen letkun kautta.
T: Jani
Laita lappo veteen ja tee pumppaava liikettä niin pitkään että letku alkaa imeä vettä akvasta.
Näin ei tarvitse imeä, nuolla, haistella, niellä tai muulla tavalla nauttia akvaario vettä.
Totesin itse paremmaksi maan veto voiman ja lopetin veden imemisen letkun kautta.
Cyberman2
"jos teet jotain tee se kunnolla"
450L+150L+84L+54L+42L(Kultainen noutaja mallia "valkoinen")
"jos teet jotain tee se kunnolla"
450L+150L+84L+54L+42L(Kultainen noutaja mallia "valkoinen")
-
- Junior Member
Juu kokemusta on kun olin työharjoittelussa eläinliikkeessä ja just sanoin etten koskaan ole vielä imassu vettä henkeen nii sit se tapahtu..
250l Seura-akvaario ja 60l sukarapula/poikasallas
..

-
- Senior Member
- Viesti:
Kyllähän sitä on tullut "juotua". Viimeeksi eilen ja meni sinne suuhun piikkisilmäkin 
Kalaparka sai varmaan sydärin kuten minäkin
. Kala voi tällä hetkellä oikein hyvin. Minun voimisestani ei sitten puhutakkaan 

Kalaparka sai varmaan sydärin kuten minäkin

1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
-
- Junior Member
tilli85 kirjoitti:Kyllähän sitä on tullut "juotua". Viimeeksi eilen ja meni sinne suuhun piikkisilmäkin
Kalaparka sai varmaan sydärin kuten minäkin. Kala voi tällä hetkellä oikein hyvin. Minun voimisestani ei sitten puhutakkaan

250l Seura-akvaario ja 60l sukarapula/poikasallas
..

Itsekkin tulin nielleeksi vettä kun tyhjättiin kaverin allasta, ei mulle ainakaan mitään ole tullut.
Tuskimpa tuo vaarallista on
Tuskimpa tuo vaarallista on

No just! En oikein ymmärrä tätä keskustelua, kun ikinä ei ole tullut mieleenkään imaista letkun päästä. Sinnehän se vesi solisee, kun lapon täyttää ja laittaa takaisin veteen. YÄKS koko ajatuskin akvaarioveden imemisestä.Cyberman2 kirjoitti:voe ihme...
-
- Senior Member
- Viesti:
Olen syönyt kalanruokaakin. 
Mutta lapon täytän ensin hanasta vedellä, laitan peukut päihin, sitten toinen pää akvaarioon ja toinen ämpäriin, peukut irti, a vot.

Mutta lapon täytän ensin hanasta vedellä, laitan peukut päihin, sitten toinen pää akvaarioon ja toinen ämpäriin, peukut irti, a vot.
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Sen verran luotan akvaariotekniikkaani, että voisin vaikka tarkoituksella juoda, mutta se pikku pikku juttu, eli epäilys kalatuberkuloosista kääntää asetelman päälaelleen.[NeO] kirjoitti:MoiOotteko koskaan vahingossa missään tilanteessa nielleet akvaariovettä ? Tänään yritin imeä nopeasti lapon letkusta mutta vedet tulivat suuhuni ja nielin sitä
! Onko kellekkään muulle käynyt koskaan niin ;D ?
------------------------------------
Mulla on jatkuvasti käytössä hana, josta saa akvaariovettä laskea. Vedenvaihto sujuu automaattisesti, mutta tuota hanaa käytän ainoastaan siihen, että otan kukkien kastelu vettä. Kukat arvostaaCyberman2 kirjoitti:voe ihme...

Olkoonkin sitten kiinteästi asennettu lappo, mutta mulla on akvaario vuotanut kaksi kertaa, letkut ei kertaakaan. En pidä erityisenä riskinä. (koputtaa päätä)
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
hmm.. onhan tuota tullut kaikkea nieltyä mm. kaksi miljoonakalan pikkupoikasta samalla hörpsyllä, säikähdin niin paljon että nielaisin ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
-
- Junior Member
Oi kamala! =D Huvittaa ja hirvittää yhtäaikaa...-Mandell- kirjoitti:hmm.. onhan tuota tullut kaikkea nieltyä mm. kaksi miljoonakalan pikkupoikasta samalla hörpsyllä, säikähdin niin paljon että nielaisin
Kunnon huikkaa ei ole tullut otettua, mutta kiljupullon testaamisessa tuli vähän akvaariovettäsuuhun hiiva-aromin kera. Puhaltamalla kokeilin toimiiko takaiskuventtiilit ja onko tiivistykset kunnossa...
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
-
- Advanced Member
Hah, olen kerran jos toisenkin silloin pentuna maistellut akvaariovettä kun yrittänyt lappoa saada toimimaan.
Eilen sitten testailin vedenpitävyyttä uudessa akvaariossani, mutta pohja olikin niin epätasainen etten uskaltanutkaan täyttää akvaariota joten päätin lapota kaiken veden pois sieltä, imaisin letkusta ja sain (puhdasta) vettä suuni täyteen. Silti tuli jälleen se sama tunne kuin silloin muinoin, että heti piti sylkeä ja varoa nielaisemasta vettä.
Eilen sitten testailin vedenpitävyyttä uudessa akvaariossani, mutta pohja olikin niin epätasainen etten uskaltanutkaan täyttää akvaariota joten päätin lapota kaiken veden pois sieltä, imaisin letkusta ja sain (puhdasta) vettä suuni täyteen. Silti tuli jälleen se sama tunne kuin silloin muinoin, että heti piti sylkeä ja varoa nielaisemasta vettä.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Minä tempaisin muutama viikko sitten kotilokiposta oikein kunnolla vettä oikeaan keuhkoon. Onneksi olen röntgenhoitaja ja sain lekurilta luvan ottaa keuhkokuvat, että onko niitä kotiloita menny keuhkoon. Ei ainakaan eka kuvassa näkynyt, mutta ärsytystä siellä näkyi. Pitänee tällä viikolla ottaa toiset kuvat, jos siellä on kotiloita kasvamassa, yskä ainakin on vieläkin. Yök!
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä