Uusi sisäsuodatin 140l akvaan
Valvoja: Moderaattorit
Uusi sisäsuodatin 140l akvaan
Mikäköhän olisi hyvä suodatin 140l akvaarioon? Tällä hetkellä on käytössä vanha Eheimin suodatin, joka on pelittänyt mitä mainioimmin iästään huolimatta, mutta alkaa olla käyttönsä ääripäässä. Eheimiä olen edelleen ajatellut, mutta mikä näistä markkinoilla olevista olisi hyvä.
Re: Uusi sisäsuodatin 140l akvaan
AquaBee New Line 500.. tai 1000, jos allas on pitkänmallinen tai virität suihkuputken siihen virtauksen levittämiseksi. Loistava suodatin (itsellä tuo 500); hyvä suodatusteho, todella nopea puhdistus, akseli ei taivu moottorinkantta kiinnitettäessä ja vehje on hiljainen.
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
-riff-
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Re: Uusi sisäsuodatin 140l akvaan
Tuosta olen kyllä eri mieltä. Olen useampaa kymmentä Aquabeetä huoltanut säännöllisesti ja katkaissut akselin pari kertaa. Moottorin kansi ei todellakaan aina mene nätisti kiinni, kun suodatin on vanhempi ja ne kumipidikkeet jo kuluneet. Lisäksi ulostuloputki, joka pitää säiliön kiinni moottorissa, on joskus totaalisen jumissa ja vaatii pihtejä, jotta sen saa pois. Jotkut pitempään käytössä olleet pitävät ajoittain myös melko kovaa ääntä, akselin ja kumipidikkeiden vaihto tosin auttaa yleensä. Suodatin saattaa kerätä myös hiekkaa sisuksiinsa, jos on lähellä pohjaa.Substral kirjoitti:akseli ei taivu moottorinkantta kiinnitettäessä ja vehje on hiljainen.
Tuo moottorin suunnittelu on jäänyt vähän viimeistelyä vaille, mikä on harmi, koska muuten suodatin on tehokas, toimiva ja hyvän näköinen. Itse laittaisin kysyjän altaaseen ulkosuodattimen, Eheim Classic 2215. Jos on pakko ottaa sisäinen, niin sitten Eheim 2048 tai 2012.