Kalastoa 200litraiseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
staffisti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kalastoa 200litraiseen?

Viesti Kirjoittaja staffisti »

Heippa, nyt kaipaisi vähän ehdotuksia ja muuta apua kalaston pohdintaan.
Minulla on ollut kyllä akvaarioita, etten ihan vasta-alkaja ole, mutta kalasto on ollut toisenlaista ja nyt tekee mieli kokeilla vähän toisenlaisia kaloja. Aikaisemmin on ollut lähinnä ahvenia ja erilaisia monneja.

Purkki siis 200l, jossa nyt uiskentelee 5kpl mustatetroja ja 5kpl hehkubarbeja, nuo edelliset aika pikkuisia kaikki vielä. Altaassa asuu myös yksi juovaokamonni ja kaksi kampaokaa, ovat alle 10cm. Ajattelin hankkia myös muutaman nuoren partamonnin putsailemaan.
Mitähän muuta tuonne voisi laittaa?
Ja sellaista porukkaa, joiden touhuja olisi mukava seurailla ettei kovin ujoja tai muuten vaan paikallaan pysyjiä. :D
viineri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kalastoa 200litraiseen?

Viesti Kirjoittaja viineri »

Itse ainakin heti alkuun suurentaisin parvien kokoa ainakin kymmeneen yksilöön per parvi. Ja sitten lisäisin tottakai jonkin pariskunnan/haaremin jotain isompaa kalaa.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
staffisti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Nyt on parvia suurennettu.
Mitäköhän sitten tuo isompaa kalaa voisi olla? Jotakin helppohoitoista, ja ei niin turhan kranttua muutenkaan?
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

BTW:Juovaokamonni kasvaa 25 cm:seksi ja tarvitsisi min. 460 litraisen altaan ja kampaokamonni on erakkokala.
Muuten ehdottaisin tuonne vaikka paratiisikalaa joka ui altaan yläosissa ja täyttää nuo mainitsemasi kriteerit [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
VilleKa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja VilleKa »

Itselläni on ollut myös komea paratiisikala. Meillä se ei niinkään uinut pintaosassa vaan pikemminkin pohja ja välivedessä. Alkuun se oli ihan mukava mutta vilkas, ehkä liiankin vilkas [}:)] Se nimittäin alkoi hyökkäilemään muiden kalojen kimppuun koosta huolimatta, siirsin sen sitten isompaan 250l altaaseen johon aloin rakentaa uutta kalastoa, sitä mukaa kun uusia kaloja tuli niin tämä hyökkäili aina kaikkien kimppuun joten siitä oli luovuttava, oma paratiisikalani oli siis todella aggressiivinen :?
staffisti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

marinum kirjoitti:BTW:Juovaokamonni kasvaa 25 cm:seksi ja tarvitsisi min. 460 litraisen altaan ja kampaokamonni on erakkokala.
Juu tiedossa on :)
Tuo juovaoka on ollut minulla jo vuosia tuossa altaassa. Nyt on alle 10cm, ja eipä näytä ainakaan että olisi kasvanut minulla olo aikana. Iästä ei ole kyllä mitään tietoa, tuli minulle kun siitä edellinen omistaja luopui.

Myös kampaokat on olleet joitakin vuosia.
Ja pointti, että on erakkokala, niin oli? Mä muistan hakeneeni noi Akvakeskuksesta, ja siellä Petri niitä minulle suosittele vielä useampaa yksilöä samaan altaaseen?! Otin vain kaksi. Mikä siis pitää paikaansa, tykkää kavereista vai ei? :D
liina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja liina »

Minulla on 200 l akvaario, siellä asuu 2 monnia sekä 6 platya. Olen odotellut, josko platyt lisääntyisivät, mutta poikaset ovat päätyneet ruuaksi ennen kun ehtivät kasvaa isoiksi. Harkinnassa on että, ottaisin akvaariooni lisää platyja tai sitten jotain muita kaloja. En ole kuitenkaan saanut selvyyttä mitkä kalat sopisivat platyjen kanssa tai kuinka iso platy parvi tuon kokoiseen akvaarioon on suositeltavaa laittaa. Kiitos jos joku osaa auttaa.
liisukka47
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja liisukka47 »

Olen yrittänyt netistä etsiä tietoa.
Sopiiko pelkät platy koiraat keskenään?
Kestävätkö hieman kovempaa virtausta kuin esim.miljoonakalat?
Olen ottamassa mahdollisesti platyja noin 70l. akvaarioon ja en haluaisi ottaa molempia sukupuolia kun en halua liikakanoitusta akvaariooni ja kun ei ole toista akvaariota mihin saada platyja kun niitä on liikaa.
Montako koirasta mahdollisesti tuon kokoiseen akvaarioon menisi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”