Kiitos tiedoista, lisääkin otan vastaan,mielelläni. Minulla ei siis vielä ole mitään allasta, olen vasta odottelemassa allaspaketista tarjousta...Olen entinen harrastaja ja täällä palstoillakin kävin jatkuvasti mutten enää muista nimimerkkiäni, se varmaan selviäsisi etenkin kiekkopalstalta vanhoja viestejä selaamalla (edit: nykyinen nimimerkki on osasyy ja -seuraus siitä, miksi altaan myin; ostin Paavon). En päässyt vanhoilla tunnuksilla enää sisään kun en ole 3,5 vuoteen käynyt, silti täällä on monet tutut nimimerkit edelleen...

Niin, varmaan kysyn hieman tyhmiäkin kun yritän palauttaa aikanaan opittuja asioita mieleeni.
Minulla oli 3 x kaupallisesti pöhöttyneitä Eheim prof. 2 suodattimia, mallia 2028 500l kiekkoaltaassa silloin kun harrastuksen lopetin. Nyt yritän päästä edullisesti alkuun mutta kuitenkin niin, etten osta jotain ihan surkeaa, jonka lopulta tulee kalliiksi kun joutuu hetken päästä uusimaan tai lisäämään. Mutta miksi nuo tuplahanat? Onhan siinäkin kaksi hanaa vaikkei kuitenkaan tuplahanoina vierekkäin kuten proffissa?!? Ja onko tuo hankala puhdistaa kun Classicissa ei ole niitä koreja kuten proffissa? Valkean vanupatruunan sijaan voi varmaan Classicissakin käyttää suodatusvanua kuten käytin proffissanikin? Ja vielä, miten se 2217+ malli eroaa tuosta mainitsemastani?
Ps. Näyin olleen aikanani täällä Misu...Eli jos joku muistaa niin Misu on nyt Paavo2006, sukupuolen vaihdos, sama eläinlaji.
----------------------------------
http://www.zooplus.com/shop/fish/filter ... eim/133670
Ja onko tuo malli sitten suunnilleen professionel 2:n mallia 2028 vastaava? Kun tuolla Zooplussalla ei ainakaan ole 2028.