Kuiva muonaa olen antanut sen verran minkä kalat syövät 1-2 minuutissa.
Pakaste surviaiset annan kaloille sillee, että otan pakkasesta palan ja sulatan sen pienessä astiassa jossa on akvaario vettä. Sitten kaadan ne akvaarion kulmasta akvaan. Välillä sulatettava pala on isompi ja välillä pienemmpi mutta aina kalat ovat syöneet kaikki eikä pohjalle ole jäänyt mitään. Akvaariossa on 3-5mm kivestä koostuva sorapohja, osa niistä toukista saattaa tietysi mennä sen soran sekaan, en tiijä että miten hyvin noi kirjomonniset saa syötyä ne sieltä.
Algumin
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Tuli vaan tässä mieleen, että pitäisivätkö nuo monniset kuitenkin enemmän tuosta hiekkapohjasta? Minäkin kyllä lämpimästi suosittelen tuota hiilidioksdilisäystä ja nestehiiltä levän poistoon yhdistettynä valotehon lisäämiseen. Kasvit kasvaa kyllä ilmankin, mutta leväisinä ja helposti vähän "kärsineen" näköisinä. Nyt, kun itse hoidn nämä kuntoon on ihana katsella levätöntä allasta jossa kasvit rehottaa ja kasvaa kauniisti ja vehreinä. Nuo leväkemikaalit, kun eivät poista itse ongelmaa ja ajan kanssa eivät varmaan kaloillekkaan ole hyväksi.
500L + 250L + 160L +40L
marinum kirjoitti:
Valotehokin sinulla on nyt aika pieni (0,15w/l) , oletko miettinyt toisen loisteputken lisäämistä?
Tai heijastinta (itse foliosta tehty/maalaamalla kannen sisäpuoli valkoisella/kaupasta) hätäapuna?
Putkihan myös himmenee ajan kanssa, että aika ajoin voi vaihtaa sen ja samalla voi halutessaan kokeilla toista sävyä ja/tai valmistajaa.
-
- Elite Member
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Algumin
Kävimpä ostamassa tätä tetra algumin levänpoistoainetta mutta Tehoaakos tämä aine sinilevään ja voiko tämä olla myrkyllistä marmoriravulleni?
Vaihdoin tänään akvaariostani 50% vettä ja poistin/lapposin kaikki levät mitkä sain, pitäisikö akvaario pimentää kuurin ajaksi ja moneksi päiväksi?
Vaihdoin tänään akvaariostani 50% vettä ja poistin/lapposin kaikki levät mitkä sain, pitäisikö akvaario pimentää kuurin ajaksi ja moneksi päiväksi?
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Algumin
Nyt on laitettu levänpoistoaineet akvaarioon, pullossa luki että 5ml 10litraa kohden ja akvaarioni on noin 80l eli laitoi 40ml.
Sitten tässä pullossa lukee että madollisimman suuri osa levistä pitäs poistaa käsittelyn jälkeen, niin monenko päivän jälkeen ne levät pitäisi poistaa? ja poistin vasta eilen suurimman osan levistä.
Sitten tässä pullossa lukee että madollisimman suuri osa levistä pitäs poistaa käsittelyn jälkeen, niin monenko päivän jälkeen ne levät pitäisi poistaa? ja poistin vasta eilen suurimman osan levistä.