Mikä hoidoksi, vai päästänkö uimaan paremmille vesille?

Valitan, ettei kuva ole kovin selkeä.
Valvoja: Moderaattorit
What ! puolet kerran viikossa ??kileppal kirjoitti:Vedenvaihton olen suorittanut kerran viikossa n. puolet. Pitäisikö lisätä?
Uinti on normaalia, mutta on minusta selvästi vaisumpi muuten. Voi pientä pipikalaaToivottavasti paranee pian.
Juu, kyllä niin kasvit kuin kalat hyvin voi !vallumaarit kirjoitti:Ainakin Rantamonnin kalat näyttävät kotisivuilla hienoilta ja hyvinvoivilta, varsinkin se pikku "rantamonni"..ihana!
ca 29 vuotta akvaarioita harrastanu olen (välillä ca 7 tauko tosin, kun tuli omat lap0soset...) aina vaan tyylillä about kerran kuukadessa...sakosa kirjoitti:Kaloista nyt ei suoraan päältäpäin voi aina tietää onko niillä kaikki hyvin. Saattaa olla täysin terveen näköinen ja normaalisti käyttäytyvä kala, mutta silti sairas tai huonovointinen. Itse suosittelen kyllä kaikille, joilla jotain eliöitä altaassa asuu, että vaihtaa kerran viikossa vettä, vaikka sitten vähemmän kerrallaan. Silloin vesi pysyy tasalaatuisena eikä hypi joka vedenvaihdossa ihan miten sattuu. "Normaalikalamääräisen" altaan huolto on varmaan se 1/3 - 1/2 vedenvaihto viikossa, kuten myös meillä. Pusukalat on ainakin suht isoja, samoin kuin plekot sottaa yleensä aika paljon niin voisi useamminkin varmasti vaihtaa Rantamonni..?
Nitraatti ei myöskään kerro aina kuormituksesta, jos on paljon kasveja, jotka nitraattia reilusti syövät: vesirutto, pintakasvit jne..