Monnisilla iho- & eväongelmaa
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Re: Monnisilla iho- & eväongelmaa
Kyllä on, itsekin olen kolmesti suolakuurit käyttänyt altaassa.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Ok, kai mun on luotettava kokeneempiin harrastajiin sitten ja lykättävä ennakkoluuloni hyllylle.
Onko suolakuuri tarkoitus hoitaa jossain erillisessä kipossa? Vai ihan tuossa akvaariossa
Mitäs kasvit siitä sanoo? Entä kotilot? Vesiarvot? Mitä suolaa se pitää olla ja kuinka paljon?
Njääh, jos loisista on kyse, niin tietty se täytyy tehdä akvaariossa?
Voih.. Miksei olis vaan jotain sellasta putelia, jossa lukis päällä turvallisesti vaikka tetra ja siitä lurauttaisin vähän ja hokkuspokkus mun kalat olis kunnossa
Kun jostain syystä oon ihan varma, että tönkkösuolaan fisut kuoliaaksi. Tää taida mun harrastus ollakkaan.
muoks* jee, osasin sentään käyttää hakua ja löysin ilmeisesti tarvittavat tiedot suolakuurista?
Onko suolakuuri tarkoitus hoitaa jossain erillisessä kipossa? Vai ihan tuossa akvaariossa

Njääh, jos loisista on kyse, niin tietty se täytyy tehdä akvaariossa?
Voih.. Miksei olis vaan jotain sellasta putelia, jossa lukis päällä turvallisesti vaikka tetra ja siitä lurauttaisin vähän ja hokkuspokkus mun kalat olis kunnossa

muoks* jee, osasin sentään käyttää hakua ja löysin ilmeisesti tarvittavat tiedot suolakuurista?
Jos se on se malli missä laitetaan lisäaineetonta merisuolaa kolmessa erässä altaaseen ja pidetään neljä päivää niin kyllä, se on se. Onnea matkaan! Itsellä ei kuollut mitään, ei edes sukarapua. Kotilot, kalat ja kasvit eivät näyttäneet reagoivan suolalisäykseen mitenkään. Ei sitä suolaa kuitenkaan niin paljoa sinne veteen mene.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Juu, sen löysin. Palaan kertomaan kuulumisia 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kannattaa kuitenkin varmuuden vuoksi ottaa niistä kasveista alkuja talteen, sillä meillä esim. anubiaat ja miekat kuolivat kaikki suolauksen seurauksena.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
On se. Jotkut harrastajat "rokottavat" altaan kerran vuodessa vaikkei oireita olisikaan. 1tl/10ltr. voisi olla hyvä aloitus. Itse olen pitänyt suolassa vedenvaihtovälin, eli viikon.Kirsi-74 kirjoitti:Hirvittää toi suolaOnko se ihan oikeesti varmasti turvallista?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
No just.. Viimeistään kun oon heittäny suolat soppaan, tulee varmasti kymmenen harrastajaa kertomaan, kuinka hänellä kuoli altaasta kaikki elollinen ja suli kivet ja kannot sun muut, hehMörrikkä kirjoitti:Kannattaa kuitenkin varmuuden vuoksi ottaa niistä kasveista alkuja talteen, sillä meillä esim. anubiaat ja miekat kuolivat kaikki suolauksen seurauksena.

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Ei meillä ole kasvit tykännyt suolasta kyttyrää.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?