AW:n kaupustelun hyviä puolia

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
thank
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

AW:n kaupustelun hyviä puolia

Viesti Kirjoittaja thank »

Vastapainoksi tuolle AW:n kaupustelun ongelma: Ilmaistavaraako kaikki -topicille. :)

Itse sain tänään erittäin vaivattoman kaupustelun jälkeen edullisesti uudehkon hiilidioksidilevittimen suoraan kotiini. Kiitos asianomaiselle. :)
Muutenkin porukka on ollut aloittelijaa kohtaan todella avuliasta, tarjonnut hyviä myytäviä kamppeita sopuhintaan. Kiitos kaikille heille!
villimilli
Member
Member

Re: AW:n kaupustelun hyviä puolia =)

Viesti Kirjoittaja villimilli »

Ainakin meilläpäin eläinkaupoissa (paikkakunnalla ei siis akvaariotavaraliikettä) on hyvin niukat valikoimat, täällä AWssä on aina kivasti tarjolla erilaisia kasveja ja mitä itse olen ostanut, olen ollut hyvin tyytyväinen tavaran laatuun ja hinta määrä suhteeseen :)

Ja on se mukavampi tehdä harrastajien kanssa kauppaa, kun tuntuu, että välitettävästä tavarasta/elävästä ollaan kiinnostuneita vielä kun se on vaihtanut omistajaa. Yleensäottaen myyjät siis jaksavat vastailla tarkentaviin kysymyksiin ja ovat yleensä olleet kiinnostuneita myös siitä, millaisiin oloihin esim. ravut tai kalat ovat lähdössä. Minusta se on vastuuntuntoista toimintaa :)
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

villimilli kirjoitti: Ja on se mukavampi tehdä harrastajien kanssa kauppaa, kun tuntuu, että välitettävästä tavarasta/elävästä ollaan kiinnostuneita vielä kun se on vaihtanut omistajaa. Yleensäottaen myyjät siis jaksavat vastailla tarkentaviin kysymyksiin ja ovat yleensä olleet kiinnostuneita myös siitä, millaisiin oloihin esim. ravut tai kalat ovat lähdössä. Minusta se on vastuuntuntoista toimintaa :)
Tätä olen itsekin ylistänyt ja todennut, että yksityisten kanssa on paljon kivempi tehdä kauppaa kun voi kysellä tosi tyhmiä kysymyksiä ja saa silti niihin asiallisia vastauksia. :)
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

Mä ainakin suosin tämän kautta kaupistelua. Olen ostanut ja myynnyt paljon tavaraa tältä palstalta. Akvaariosta alkain, hiekat, yksi kanto ja muutaman kiekkoa vaan olen kaupasta ostanut ja tietenkin kemikaalit. Huono puoli on vaan se ettei voi olla ostamatta kun näkee jotain erikoista myynti osastolla :mrgreen:
buke
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja buke »

Sen verran mitä lyhyen ajan täällä pyörinyt niin mukavampi täällä ostaa kuin jostain huutonetistä. Ihmiset yleensä kyttäävät viime tinkaan ja sitten vasta huutavat. Täytyisi istua aina koneella huudon sulkemisen aikoihin. Tämä on paljon leppoisampaa ja tosiaan hyvin saa apua ja tietoa jos vain kysyy. :)

BTW: Mikä on hiilidioksidilevitin ja mihin käytetään? (Kysymyksen olisi varmaan pitänyt laittaa tuonne aloittelija-puolelle...)
villimilli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja villimilli »

buke kirjoitti:BTW: Mikä on hiilidioksidilevitin ja mihin käytetään? (Kysymyksen olisi varmaan pitänyt laittaa tuonne aloittelija-puolelle...)
Kirjotappa tonne hakuun hiilidioksidilevitin. Nopsaan sanottuna se on systeemi, jonka kautta akvaarioon "imeytetään" hiilidioksidia, yleensä pääsyynä lannoittaa kasveja. Levittimiä on erilaisia, kotitekoisesta kalliiseen metalliseen monen kilon kaupalliseen pulloon virtauksensäätimineen ja muine rensseleineen... Kotitekoiset ovat käymisperiaatteella toimivia (tehdään nk. kilju käymään, josta käymiskaasut johdetaan altaaseen), kaupallisissa pulloissa on valmis kaasu pakattuna. Saman tyyppinen (pienempi) pullo kuin esim hitsikoneessa, hitsikoneen kaasussa vaan on hiilarin lisäks argonia.
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
jymakkon
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jymakkon »

Mulla ois myynnissä hyvä hiilidioksidilevitin tuolla myydään -palstalla :)
128l ja 55l
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Re: AW:n kaupustelun hyviä puolia

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Minä olen löytänyt tuon 250 litraisen altaan tätä kautta, pakettina, kasveja on tullut ostettua paljon, vaihdellukin olen kaloja sukarapusiin ja kalojakin on tullut hankittua sekä läheltä että kaukaa.
Achate
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Achate »

Kasvien hinta-laatu-suhde on parempi kuin liikkeissä. Joskus ostin käytetyn ruokinta-automaatin, joka on pelittänyt moitteettomasti: turhaan olisin uuden ostanut. Vaikka jotkin myyntiartikkelit ovatkin liian halpoja palstalla (ainakin myyjän näkökulmasta), niin uskon että toisissa sekä myyjä että ostaja voivat olla tyytyväisiä hintaan.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Achate kirjoitti:Kasvien hinta-laatu-suhde on parempi kuin liikkeissä. Joskus ostin käytetyn ruokinta-automaatin, joka on pelittänyt moitteettomasti: turhaan olisin uuden ostanut. Vaikka jotkin myyntiartikkelit ovatkin liian halpoja palstalla (ainakin myyjän näkökulmasta), niin uskon että toisissa sekä myyjä että ostaja voivat olla tyytyväisiä hintaan.
Komppaan edellistä, mutta kalojen suhteen.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

Kasvien suhteen täällä tekee löytöjä. Välillä tulee bongattua sellaisia lajeja, joita ei koskaan ole missään liikkeessä tullut vastaan. Laatu on myöskin aina ollut kohdallaan, eivätkä hinnatkaan yleensä hirvitä. Paitsi joistain lajeista sitä maksaa mielelläänkin vähän enempi ;)
ekholve
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja ekholve »

Minusta AWstä tekee löytöjä, hinnat ihan ok ja eteenkin kasvit monesti isompia ja parempikuntoisia kuin mitä kaupasta löytää. Oikeastaan ainoa harmillinen asia on että rahaa palaa ihan huomaamatta. :)
Akvaariot: Joki 575 l, Eheim Classic 2217 + Eheim Powerline 2252 sekä Juwel Rio 240 + Eheim Powerline 2048
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's Heaven and Hell" - RJD 1942-2010
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Ruokia on ollut kiva ostaa aw:n kautta. Mulla on kuitenkin suht vähän ja pieniä kaloja ja kun vielä ruokin monella ruoalla niin yhtä artikkelia menee suht vähän. Onkin ollut todella kätevää ostaa joltain muulta harrastajalta jolla sama ongelma. Ja usein myös haarastajalta kuulee että mille lajeille ruoka on maistunut. Muutenkin olen ollut todella tyytyväinen aw:n kautta tekemiini kauppoihin. Ja lahjoitetaan-palsta on hyvä jos haluaa vaikka jostain kasvista päästä nopeasti eroon, eikä raaski heittää kompostiin, muttei oikein viitsi pyytääkään mitään. [:I]
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”