Kouristeleva piikkisilmä
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
Koukku 70
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Kouristeleva piikkisilmä
Noh joo, mikähän on piikkisilmällä, niitä on kuusi, viisi vetää täpöllä pitkin allasta eli siis näyttävätkin hyvin voivilta (nauravat kun uivat ohi), yksi saa kummia kouristuksia, vetää väliin ihan käppyrään ja sitten saattaa ottaaa spurtin ylös päin( ei mene pintaan, jää väliveteen), väliin leikkii kuollutta eli saa ensin nää horkat ja sitten jää makaan selälleen. Sitä sitten tökkäileen nii ottaa taas spurtit ja menee johonkin katteleen, taas kohta niin kuin älyä vietäis ylös- alas väkkyrään vääntäytyny ja sitte taas selälleen, kun antaa vain olla nii löytyy kohta jostain varjosta, on ehkä hiema harmaampi kuin muut harmaat piikkisilmät. Vesi arvot on jbl,n liuskan mukaan oikkeen hjyvät. Että jos joku jotain nii ettiin päinhän sekin olis. 
Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.
Re: Kouristeleva piikkisilmä.
Kouristelu ja spurttailu haiskahtaa iholoisille tai väärille vesiarvoille. Yleinen oireilu voi viittailla myrkytykseen tai tautiin. Eristä ja tarkkaile taukkia. Älä lääkitse. Puhdasta vettä, reippaat vedenvaihdot. Hyvää ruokaa, eli survaria.
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
sakosa
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Kouristeleva piikkisilmä
Lisäiletkö jotain kemikaalia tai oletko lääkinnyt viime aikoina? Piikkikset on herkkiä kaikille myrkyille. Kuinka uusi allas?
-
Koukku 70
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Re: Kouristeleva piikkisilmä
Oliskohan tosiaan johtunut siitä että veti veden parannus ainetta "henkeen", tuo juttu sattui nimittäin veden vaihdon jälkeen.
Mutta nyt on kaikki OK.
Eli tämä juttu on mun puolesta tässä, saapi vaikka poistaa. Kiitokset kaikille kahdelle osaan ottajalle.
Mutta nyt on kaikki OK.
Eli tämä juttu on mun puolesta tässä, saapi vaikka poistaa. Kiitokset kaikille kahdelle osaan ottajalle.
Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.