Kiitoksia vastauksista. väriä mallia, sekä että on tällä keskutelulla haettu, ja lähinnä yksimielisyyttä noille kultakala malleille ynnä tyypeille. ja olen tullut siihen tulokseen taas jälleen kerran että voi voi kun ovat akvaarioliikkeiden myyjät vähän hakosessa, mutta onhan se tietty ymmärrettävää jos ajattelee niin että liikkeessä on myynnissä 100 eri lajia fisuja ja jokaisen lajin ominaisuudet pitäisi ulkoa muistaa, niin joskus voi unohtua pari pikku seikkaa sanomatta.
Tosiaan ruokinnassa olen ollut mielestäni suht tarkkana. kaverit tykkäävät tulla syömään kädestä ja kerjuulle kun akvaarion vieressä käy pyörimässä, pinta ruokaa en syötä muuta kuin kädestä, uppoavaa rae ruokaa olen syötellyt pieniä määriä 2-4 kertaa päivässä, Supervit granulat näyttävät maistuvan hyvin.
ja altaassa on kaksi sisäsuodatinta Regent R3000 ja aqua pro m750, jotka kierrättää vettä niin että altaan keskellä on täysin tyyni kohta jossa on kultsien hyvä hengailla, ja tuossa mainittiin että 3. alhaalta ehkä leijonapää, se kyllä näyttää leijonapäältä mutta eikös leijonapäiltä puutu tuo selkäevä?
Ja tosiaan kuvat on vissiin aika huonolaatuisia, pahoitteluni, jokaisella kuvien fisuista tosiaan on tuo tuplapyrstö tuolla "panda telescooppi" hopeisella kaverilla on evät jäänet tosi lyhyt kasvuisiksi.
------------------------------------
Taistelu.kala kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen: millainen allas kultseilla on? Suodatus? Montako kultakalaa?
Minen noista väreistä niinkään tiedä: olen keskittynyt vain luonnonmuotoihin (ja komeettoihin) ja väreihin jotka miellyttävät omaa silmää nimityksestä riippumatta

. Olen elänyt siinä uskossa että karppien väritaulukko käy myös kultakalojen värien määritykseen, vai olenko ihan metsässä?
Täytyy heti suoraan sanoa että valitettavasti tuo meidän kultsien allas on aivan liian ali suodatettu, tarkoituksena olisi hommata tuonne vielä fluval 4plus ja sitten joku eheimin aquaball, ja myydä pois tuo Regent R3000, mutta siis suodatuksesta tällä hetkellä huolehtii siis tuo regent r3000 Qmax 1.1m/1200l/h sekä aquapro m750 (750l/h), allas on tuollainen 550litraa pituutta 150cm leveys 80cm ja korkeus ööh. olikohan 50cm. kultseja on kaikenkaikkiaan 6 kipaletta ovat vielä melko poikasia mutta kutuikäisiä. Olen myös samaa mieltä tuossa karppien väri jutskassa mitä on noita akvaarioliikkeitä katsellut karppialtaissa olevia fisuja niin aikalailla samanlaista värikirjoa.
------------------------------------
Niin ja vielä lisäys tuohon suodatukseen liittyen, vettä saa olla vaihtamassa tavallista useammin ja suodattimia putsaamassa ova sellaisia kakkalinkoja tosiaan. ja kun saisi säästettyä ja laitettua tuon suodatuksen kuntoon säästyisi myös muissa kustannuksissa kuten veden parannus aineissa ja seran nitriveci:ssä ei tartteis iha joka kolmas viikko olla ostamassa noita mömmöjä.