Akvaariossani siis on vihreitä silmällä nähtäviä 2-5 mm pitkiä levä "rihmoja". Ne eivät varsinaisesti samenna vettä, kuten esim. keijulevä, tietysti osaltaan haittaavat näkyvyyttä. Niitä leijuu akvaario täynnä. Olen googlannut ja tehnyt näillä sivuilla hakuja, mutta en löydä vastausta mitä levää tämä on. Akvassa on kyllä sinilevääkin tällä hetkellä, mutta olen käsittänyt että se pysyy vain kivien ja kasvien yms. pinnoilla eikä lähde leijumaan. Akva ollut käynnissä n. 3kk ja vesiarvot (Ph vähän liikaa 7,2 ja sitä olenkin pyrkinyt laskemaan)GH 5, KH 5, Nitriitti 0, Nitraatti 5. Allas 180l, kalastona 1,3 partista (toinen on vielä 3 cm vauva), 8 kirsikkabarbia, 10 kulmatetraa, 2 sinileukaa, 6 täplämonnista. Valaistuksena 3x25 W eri sävyjä, tällä hetkellä vain 2 käytössä eli seran kasvivalo jätetty kokeilumielessä pois. Ei ole kyllä tuonut toivottua vaikutusta, levät kasvaa ja viihtyy hyvin. Suodatin on mielestäni heikkotehoinen, et josko se vaikuttais että on liikaa ravinteita altaassa. Akvaario ja tarvikkeet hankittu käytettyinä ja on näyttänyt olleen aiemminkin altaassa leväongelma, jäljistä päätellen. Oli kyllä ollut useamman kuukauden tyhjänä. Siis tossa suodattimessa on 2:lle patruunalle paikka, mutta sisällä oli vain 1 karkea patruuna ja sitten joku ihme pussi jonka sisällä oli jotain mustaa rouhetta..? Vettä vaihdan viikottain 1/3 - 1/2, nyt olen vaihtanut joka toinen päivä vähintään 1/3 tai puolet. Kysynkin nyt viisammilta mitä tämä on ja etsinkö syytä suodattimesta, valaistuksesta, kasvistosta (ehkä sais olla enemmän nopeakasvuista) vai kaikista? Uskon että levän saa kyllä poistettua kun aiheuttaja selviää, joten en halua mitään aineita lurautella altaaseen ennenkuin syy on selvillä

Toivottavasti joku viitsii vihjata edes levälle nimen, niin etsin sitten tietoja siitä.