Valvoja: Moderaattorit
En tunne kyseisiä tuotteita, mutta jos niissä ampulleissa on ollut bakteereja, jotka ammoniakkia poistavat niin siitähän ne nitriitit silloin muodostuu. Toisaalta, jos ne sisältävät jotain mikä kemiallisesti ammoniakkia poistaa niin ne ovat voineet "kulua loppuun" joko luonnollisesti tai huuhtoutua pikkuhiljaa viemäriin runsaissa vedenvaihdossa.sakosa kirjoitti:Veikkaisin, että laittamasi lehtirouhe on sisältänyt bakteereja, jotka sitten heti ovat alkaneet hajottamaan kalankakkaa ammoniumiksi ja siitä sitten nitriitiksi.
Karanteenin voi pitää joko täysin kypsymättömänä, jolloin ei ole mitään hajottaja- ja nitrifikaatiobakteereja tai sitten kypsyttää perinteisesti ennen kalojen tuloa. Kummassakaan tapauksessa ei muodostu ammoniakkia tai nitriittiä ja kummatkin yhtä hyviä tapoja minun mielestä.
No et varmaankaan ole yksin, mutta juu. Tammen tai muita mantelinlehtiä pitää olla sitten niin runsaasti, että ei kalat meinaa mahtua sekaan.Paavo2006 kirjoitti:Ilmeisesti kaikilla on hiilidioksidilisäykset altaassa eikä kukaan käytä missään altaassa mitään muuta keinoa pH:n laskemiseksi, olen siis yksin tämän korkean pH:ni kanssa...sniif.![]()
Taidan sitten hankkia noita tammenlehtiä jostain, josko ne laskisivat pH:n BioLeafia paremmin pikku-altaassa, jossa ei ole kun käymismenetelmällä toimiva Co2-lisäys...
Tarkoitatko HS OAK EXTRACT:ia?Paavo2006 kirjoitti: parissa pikkualtaassa sain kuin sainkin KH:n ja pH:n selätettyä, tammenkuoriuutteella.
Pieni ja pieni. Taitaa pienuus olla venyvä käsite. Mulla on ollut hiilarisyöttö 0,5kg painepullosta jopa 36-litraisessaPaavo2006 kirjoitti:Tuohon pieneen (128l) altaaseen kun en aio noita hiilidioksidinsyöttöjärjestelmiä ostaa