Valvoja: Moderaattorit
Joo siimalla olen joskus koitellut, mutta kiinnittäminen meinaa olla vaikeaabuke kirjoitti:Jos harmittaa katella sitä kuminauhaa, niin kokeile kiinnittää siimalla. Ei näy niin selkeästi.
Laitoit saniaiset siis juuri langalla, mutta eivät meinaa juurtua. Sammal on kyllä niin tiukasti ruukussa kiinni että sitä ei saa revittyä edes irtiratak kirjoitti:Itse olen noita sammalia kiinnitellyt tavallisella puuvillalangalla, kun ei ole siimaa sattunut löytymään. Vihreä lanka ei näy juuri ollenkaan - varsinkaan sitten kun sammal tuuheutuu.
Muoksis; kyse olikin siis saniaisista. Noh, toiminee lanka niilläkin.
Selvä. Miten kiven saa helposti pysymään? saisko kuvaa viritelmästä?m2 kirjoitti:Ite olen siiman lisäksi kiinnitellyt noita laittamalla pienehkön kiven juurien päälle. Ovat juurtuneet kiinni riittävästi noin 1-1,5kk kuluttua jolloin jo pysyvät varmasti.
siinä tapauksessam2 kirjoitti:Voin kuvankin yrittää värkätä, mutta yleensä olen kannon asettanut siten, että se olisi mahdollisimman vaakatasossa. Näissä omissa mangrovejuurissa on tasaista ollut sen verran jotta kivi hyvin pysyy.
Kannon voi myöhemmin kääntää pystyyn kun juurtuminen on tapahtunut. Jos kanto/oksa on kovin kapea tai täysin pyöreä ei tuo kivimenetelmä tietysti ole toimivin.
... no just, tuossa tapauksessa unohda tosiaan tuo kivimenetelmätarumarika kirjoitti:siinä tapauksessaminulla on nimittäin aika ohuet oksat
Juu. Eilen köytin kunnolla ompelulangalla, nyt pysyy!m2 kirjoitti:... no just, tuossa tapauksessa unohda tosiaan tuo kivimenetelmätarumarika kirjoitti:siinä tapauksessaminulla on nimittäin aika ohuet oksat
voi himputtimnbvcxz kirjoitti:Oksaan kannattaa viiltää puukolla vähän uria ja halkeamia, niin juuret tarttuvat paremmin. Siimalla, langalla tai nippusiteellä kiinni sitten vaan. Itse olen myös tunkenut juurien ja kannon väliin alussa lannoitetabletin.