Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

villimilli
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja villimilli »

iomeron kirjoitti:Pitänee tällä viikolla ottaa toiset kuvat, jos siellä on kotiloita kasvamassa, yskä ainakin on vieläkin.
No yyh hyh mitä juttuja :D

Onhan tuota vettä vahingossa tullut maisteltua, mutta nielemään asti en ole itse vielä kerennyt... Riittää ihan ku saa aina lopetessaan kurlailla suussa.
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
JPuranen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja JPuranen »

Mä olen pitänyt tuota imemistä aika hassuna tapana aloittaa lappoaminen ja en sitä ole viitsinyt harrastaa. Kun täyttää letkun vedellä ja laittaa sormen sen päähän ja nostaa altaan pinnan alle, niin lappo alkaa välittömästi sormen vapauttamisen jälkeen imemään... Pitkällä letkulla tuo imeminen suuhun on jopa jo erittäin vaikeaa, esim 10m letkulla, jonka halkaisija on 20 mm.

Eli en ole maistanut akvaarion vettä, enkö ole kokenut siihen tarvetta muuten :D
rantamonni
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rantamonni »

kokeilkaapas bensaa, LOL
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

JPuranen kirjoitti:Mä olen pitänyt tuota imemistä aika hassuna tapana aloittaa lappoaminen ja en sitä ole viitsinyt harrastaa. Kun täyttää letkun vedellä ja laittaa sormen sen päähän ja nostaa altaan pinnan alle, niin lappo alkaa välittömästi sormen vapauttamisen jälkeen imemään... Pitkällä letkulla tuo imeminen suuhun on jopa jo erittäin vaikeaa, esim 10m letkulla, jonka halkaisija on 20 mm.

Eli en ole maistanut akvaarion vettä, enkö ole kokenut siihen tarvetta muuten :D
Äiti neuvoi imemisen minulle, siksi niin täytyy tehdä vieläkin. 8-)

Ei vaan, kiitos neuvosta tuon letkun täyttämisen kanssa. :)
sateenkaarirautu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja sateenkaarirautu »

Vedenvaihdossa taisin kerran imaista liikaa ja sain neontetran suuhun. Tietysti nielaisin vahingossa ja kolme euroa meni hukkaan. Nyt tiedän jo sen paremman tekniikan, eli upotan koko vedenvaihtoletkuston veteen, päästän ilmat pois, pidän sormea letkun veden "tulopäässä" ja lasken ämpäriin. Noinhan se vesi alkaa itsestään virtaamaan ilman mitään imua.
Nälkä kasvaa syödessä:
240L sekala + 128L Etelä-Amerikka ja n. 90L käppänälä.
KuPLa_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KuPLa_ »

Joo no meillä ei kissat tykkää oikeen muuta juodakkaan kun akvaario vettä :frown:
Puhdasta ja raikasta vettä olisi kyllä omassa kupissa tarjolla, mutta ei. On se akvaario vesi vaan niin hyvää.
En usko että siitä kissalle hirveämpää haittaa on. Omat kissani madotan vähintää pari kertaa vuodessa.
Ja terveitä ovat olleet. :)

On tuota tullut itsekkin maisteltua monta kertaa. Pahin oli kun sain maxitit ja ison kierteisen suuhuni :roll:
Nykyään onneksi harvemmin suuhun vettä menee, kai sitä on oppinut jo varomaan :)
Pienet naurut tuolle miljoonakala jutulle. :)
400, 225, 100 ja 80 litraiset akvaariot
+2 kissaa
mc82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Juu, on tullut suuhun useampaan kertaa - ja vielä täällä kirjoittelen, että tuskin mistään myrkystä on kyse ;) Tosin ei kyllä miltään herkulta tämä makuvesi maistunut... :x
Minä tempaisin muutama viikko sitten kotilokiposta oikein kunnolla vettä oikeaan keuhkoon. Onneksi olen röntgenhoitaja ja sain lekurilta luvan ottaa keuhkokuvat, että onko niitä kotiloita menny keuhkoon. Ei ainakaan eka kuvassa näkynyt, mutta ärsytystä siellä näkyi. Pitänee tällä viikolla ottaa toiset kuvat, jos siellä on kotiloita kasvamassa, yskä ainakin on vieläkin. Yök!
8O :o :D
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Joka ilta meneee pari tuopillista - mutta onneksi meillä on nyt tää oma AA-anonyymit akvaristit, sieltä varmaan saa apua tähän akvaarioveden juomiseen! :)
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

Juu onhan tuota tullut hörpittyä ihan urakalla joskus taisi tulla nenästä ulos se kun imasin lappoa ja voin kertoa että ei kovin miellyttävä kokemus ollut :roll:.
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
MartZu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MartZu »

joo, pohjaa puhdistellu ja sitten imeny siit letkusta ja tullu vettä suuhunn. hyi kauhistus :frown:
m2
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja m2 »

Ei ole tullut hörpittyä akvavettä.
Alusta saakka ollut tosiaan menetelmänä täyttää tuo lappoletku ensin hanasta vettä täyteen,
toinen pää pyttyyn ja peukku pois jolloin vesi virtaa heti ilman muita toimia.

Tää tietty edellyttää et letkut on aina täynnä [;)]
-Dragonfly-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -Dragonfly- »

Juu, on sitä nuorempana tullut vahingossa maisteltua vahingossa muutaman kerran :mrgreen: !
Ei mitään hirveän hyvää...
-Elä ja retosta, sillä elämä on petosta-

Akvaharrastus alkamassa taas , 1.1 Pantherophis guttatus, 1.1 python regius, 0.1 pituophis deppei jani, 1.0 Epicrates cenchria cenchria sekä kolme pöllöä kissaa
Akvahessu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Akvahessu »

Ei tarvitse akvaletkua imeskellä vedestä puhumattakaan.

Itsellä noin 10m letku, sisähalkaisijha 20 mm joten eipä sitä jaksaisi edes imeä (no tosin en siis ole kyllä kokeillutkaan..).

Toisen päähän on letkuklemmarilla liitetty imuriksi muovipullo josta pohja leikattu pois. Tuolla pullolla pitää kauhoa ehkä noin kymmenisen kertaa vettä ennen kuin koko letku on täynnä (tässä vaiheessa siis toisella kädellä pitelen sitä letkun loppupäätä ylhäällä, vähintäänkin hieman ylempänä sitä korkeutta mihin nostan imuripäätä kauhoessani). Kun letku on täynnä pyydän avustajaa pitämään imuripäätä akvassa. Sitten tungen sormeni letkun toiseen päähän, kiikutan sen huoneen poikki avoimelle ikkunalle ja viskaan ikkunasta pihalle (joo sormi otetaan tässä vaiheessa pois). Ja sitten vaan imuroimaan.

Tehoa on koska letku on paksu ja pudotusta ainakin pari metriä. Vähän turhankin kanssa, sillä jos imuri nappaa kiinni hiekkaan niin se osa hiekasta on sitten pihanurmella. Siksi pohjan imurointi on itse asiassa vähän hankalaa. Kaloja ei ole onneksi mennyt vielä.

Ajattelin koittaa vaihtaa 10 mm letkuun, jos imu vähän heikkenisi. Silloin olisi helpompi työskennellä ja aikaakin olisi enemmän ennen kuin 150 litraa vedestä on hävinnyt.

t. Hessu
jjokuuu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jjokuuu »

En tiedä, oonko vastannut, mutta oon monesti "juonut" akvaariovettä.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Akvaariovesi on oikein kodikkaan makuista, erityisesti jos mukana tulee pieni metaanikupla pilaantuneesta pohjahiekasta.
riipinen89
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja riipinen89 »

Minä olen ihan hukassa kun vasta liityin tänne ja vasta sain akvaarion.. Miten olette saaneet lapon kanssa vettä suuhun? :D siis eikö se ole sellainen jossa on putki ja letku? :D
:) Tämä likka etsii samanhenkisiä ystäviä.. :)
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

riipinen89 kirjoitti:Minä olen ihan hukassa kun vasta liityin tänne ja vasta sain akvaarion.. Miten olette saaneet lapon kanssa vettä suuhun? :D siis eikö se ole sellainen jossa on putki ja letku? :D
Kyllä, ja siitä kun yrittää saada veden tulemaan vaihtaessaan vettä akvaarioon, imaistaan siitä letkusta ja vesi alkaa akvaariosta virtaamaan letkun kautta. Joskus tätä vettä saattaa joutua suuhun jos ei tajua ajoissa lopettaa imemistä. :D
riipinen89
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja riipinen89 »

:D mä olen laittanut sen putken ensin altaaseen ja täyteen vettä..ja nostanut ylös jotta lähtee kulkee.. ja siten että sinne on mennyt kuplia siten mä olen saanut pohjan siivottua :D kuullostaa varmaan oudolle :D
:) Tämä likka etsii samanhenkisiä ystäviä.. :)
viineri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja viineri »

Kerran imaisin likaista akvaariovettä oikein suuntäydellisen, mutta nykyään hoidan sen varovaisemmin.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Kyllä minä aika juoppo olen jos akva vedestä otetaan. Joka ikinen vedenvaihto kerta ei suju ilman pikku maistimaisia akva vedestä. Kerran tuli roskakotilo suuhun ja meinasin oksentaa. V-I-H-A-A-N niitä ! [}:)]
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
kwaak
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kwaak »

Hyi että. Ainakun alkaa lappoamaan niin vähän sitä vettä tulee suuhun. Yäk!
98 L "Hei muru takki auki, täältä tulee hauki - joka susta tykkää"
1234
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja 1234 »

Onhan sitä joskus tullu suuhun
140 litranen sekala
AQUAJapan
Member
Member

Viesti Kirjoittaja AQUAJapan »

En ainakaan muista juoneeni. Sen sijaan olen monta kertaa saanut vettä päin naamaa kaloja pyydystäessäni.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Tulipas tässä mieleen, että kun tässä kesäaikaan tuohon pihalle akvaariosta poistovedet lappoan, niin miltähän mahtaa näyttää ohikulkijoiden silmissä ? Siellä kyykin pitkän letkun kanssa ja se menee johonkin sisälle, josta sitten imaisen ja sitten odottelen ja jos ei vettä tule imen uudestaan.
Kukkiis
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Kukkiis »

Eilen taas tuli vettä suuhun... Eikös sitä ikinä opi? :D
330L, 140L, 90L, 16L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”