Platy ja sen poikaset

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aniin79
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Platy ja sen poikaset

Viesti Kirjoittaja aniin79 »

Olen epäillu että yksi platy odottaa kalapoikasia. Tänään sitten istuin puhelimesssa ja huomasin että platy synnyttää. Sain pelastettua n.20 poikasta. Otin ison lasikulhon ja laitoin siihen akvaariosta vettä ja poikaset on siellä. Mitä tehdä kun eläinkauppa on kiinni enkä saa mistään poikaslallasta. Onko keinoja millä pitää hengissä?
mnbvcxz
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Platy ja sen poikaset

Viesti Kirjoittaja mnbvcxz »

Eiköhän ne siellä pärjää maanantaihin saakka kunhan laitat niille hapettimen. Itse pingottaisin esim. sukkahousut kulhon aukon päälle ja laittaisin takaisin akvaarioon. [;)]
Jee! olen jo junior member - seuraava tavoite on member.
aniin79
Starting Member
Starting Member

Otin Feta purkista sen reikäisen muovikorin ja sen päälle ohuet sukkahousut ja se on tuolla akvaariossa poikasineen. Tänään saan kaverilta poikasaltaan : ) POikasia on tullut 30-40 kpl ja muutava on vain kuollu.
aniin79
Starting Member
Starting Member

Siivouksen yhteydessä löytyi jälleen suodattimesta Platyn poikasia oli jo kolmas satsi 2kk sisällä. Laitoin nämä kelluvaan poikasaltaaseen kun erillisessä poikasaltaassa on jo pari poikuetta. Kannatteeko tohon kelluvaan altaaseen laittaa jotain kasvia suojaksi? Yhden pienen argentiinanruton oksan jo laitoin sinne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”