Meillä on tällä hetkellä 260 l altaassa oikea kalasoppa ja toisen hankinta on ollut pitkään tekeillä ja nyt vihdoin ajankohtainen (lue rahaa säästetty!). Ajatuksissa olisi vähintään saman kokoluokan allas, ehkä hivenen isompi. Kaapilla varustettu tarvitaan, jotta systeemit saadaan lapsilta piiloon. Tuo nykyinen akva on Juvelin kalusteakvaario ja samantyyppinen halutaan nytkin, mutta kun noista juwelin suodattimista olen ymmärtänyt etteivät ole kovin hyviä, niin olisko joku muu paketti parempi, kotimaisuuskin olis plussaa. Vinkkejä otetaan vastaan! Hommaa hankaloittaa se, että tunnen vain yhden toisen nyt jo entisen harrastajan (jolla ei ole mua enempää kokemusta) ja tää meidän paikallinen kauppa ei tarjoa mielestäni kovin asiantuntevaa apua. Eli pienimuotoinen boikotti

Nykyinen kalasto siis:
1 partamonni
2 lehtikalaa
1 kuparimonninen (boikotin viimeinen niitti: tämän kuolleiden kavereiden tilalle liikkeestä ehdotettiin LISÄÄ monnisia, kun kuulemma helposti mahtuu kun pohjalla ei muita uimassa ja muutenkin on kuulemma hyvät kalat...)
2 leväbarbia
2 juovaimunuolimonnia (?? eli pieniä levänmutustajia, joilla on pitkä musta viiva kyljessä)
10 puna-aavetetraa
10 kiilakylkeä
4 pelastunutta timanttitetraa
5 pelastunutta sateenkaarikalaa
Eli miten lähtisitte jakamaan näitä? Voisiko/pitäisikö jotain ottaa lisää? Haaveilin kardinaalitetroista jossain kohtaa, mutta nuo timantit ja sateenkaarikalat taisivat tullessaan tuhota sen haaveen, lähinnä siksi kun en yhdestäkään haluaisin luopua

Että tällaisia tuumailuja tällä kertaa

---------------------------------
Kirjoittaja aiisa » 23:58, 29.03.2010
Minä tässä taas terve!
On alkanut kiinostaa enemmän ja enemmän hiekka pohjamateriaalina. Hauskalta kuulostais vaihtaa sora pois nykyisestäkin altaasta, tai työläältä, mutta kiinnostavalta uutta akvaa odotellessa. Kysymystä siis kotiloista, joita tarvitaan pitämään pohja kunnossa. Ajaisko meidän petokotilot asian? Soran seassa asuvat nytkin päätellen siitä, että niitä viittä mitkä ostettiin ajat sitten ei yleensä näy missään, mutta kun olen pohjaa laponnut ja uudet vedet tilalle laittanut, on vähintään 15 otusta noussut kiville/laseille/kasveille ihmettelemään. Jos eivät möyhijöinä toimi, pitäiskö ne saada pois syömästä niitä oikeanlaisia kotiloita?