Paljonko tetroja?
Valvoja: Moderaattorit
Paljonko tetroja?
53-litraisessa akvaariossani majailee tällä hetkellä 5 kääpiömonnista ja 8 sinineontetraa.. Olen aikeissa ostaa joukkoon taiston ja lisää sinineoneja, kysymys kuuluu vaan, että paljonko jälkimmäisiä mahtuis? Paikallinen kauppias sanoi, että kevyesti menee 20-päinen parvi. Oishan isompi porukka tietty komeempi, mutta en viitsis suotta liikakansoittaa tankkiani. Mielipiteitä?
Re: Paljonko tetroja?
satalitraseen taitaa sopia se 20-30 kalan parvi, ja muutenkin taisto on paljon hienompi omassa akvaariossaan jossa on juuri noita kääpiömonnisia pohjaa siivoamassa, tosin niitä voisi olla se 10 kpl, mutta kai noita neoneja sen 10-15 voi yhteensä ottaa 

I am the last person you want to know...
Myyjä tosiaan tuntui vähän yliarvioivan akvaarioni kapasiteetin.. Voisin kuitenkin pari neonia vielä ottaa jos vaikka vähän tuosta rohkaistuisivat (aika ujoa sakkia). Ja jäähän noi sinineontetart kuitenkin suhteellisen pieniksi.
Monnisia olen vuoden sisällä ostanut laskujeni mukaan 16 kipaletta, mutta jostain syystä populaatio kutistuu aina 4-5 elävään yksilöön.. mikä johtunee vaihtelevista vesiarvoista ja lämpötilasta. En jaksa enää niitä väkisin ostaa lisää
Monnisia olen vuoden sisällä ostanut laskujeni mukaan 16 kipaletta, mutta jostain syystä populaatio kutistuu aina 4-5 elävään yksilöön.. mikä johtunee vaihtelevista vesiarvoista ja lämpötilasta. En jaksa enää niitä väkisin ostaa lisää

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Muutaman lisää tetroja sinne vois hankkia, sellainen 15kpl parvi. Taisto jättäisin pois. Sen verran pieni allas on!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Kääpiömonninen viihtyy viileämmässä vedessä kuin taisto, joten harkitsisin niistä luopumista tai sitten taiston kannattanee jättää kauppaan. Tosin esim. nuolimonninen ja osa otoista menee taistolämmöissä jos altaassa pitää monneja olla.
Itse ehken kuitenkin kallistuisin sukarapujen puoleen.
Sinineoneita menee altaaseesi heittämällä se 20 kpl. Se on kuitenkin tosi pieni kala ja viihtyy paremmin isommassa parvessa.

Sinineoneita menee altaaseesi heittämällä se 20 kpl. Se on kuitenkin tosi pieni kala ja viihtyy paremmin isommassa parvessa.
Taitaa kyllä olla edessä noista monnisista luopuminen, kämppä ja näin ollen myös akvaario kun on olosuhteiden pakosta varsinkin kesäisin niille liian lämpöinen. Monesti on harmittanut kun en asiaa tajunnut heti monnisia hankkiessani..
On tuossa purkissani aikaisemminkin taistoja ollut. Käykö muka ahtaaksi yhdelle herralle ynnä tetroille?
On tuossa purkissani aikaisemminkin taistoja ollut. Käykö muka ahtaaksi yhdelle herralle ynnä tetroille?

-
- Advanced Member
Yksi taisto mahtuu mielestäni hyvin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Tuppaudun samaan ketjuun, kun on samankaltainen kysymys. Akvaario 250-litraa, muina kaloina (pohjakalojen lisäksi) 2 lehtikalaa ja tällä hetkellä 20 ruusutetraa, mutta mieli tekisi näitä tetroja enemmän. Montako ruusua uskallan tähän altaaseen vielä lisätä, ettei tule liikaa?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Itse valitsisin joko sinineonit tai taiston, ei molempia. Meillä 63-litraisessa taisto ja 8 mustaneonia ja mun makuun vähän ahdasta, puhumattakaan vielä pienemmästä altaastasrd kirjoitti:Yksi taisto mahtuu mielestäni hyvin.

Eli itse ottaisin sinineoneita ehkä siten, että altaassa on 10 kalan parvi, ei allas kuitenkaan niin iso ole. Monnisia voi varmaan olla pohjalla se 6-10 kpl

Meillä 54-litraisessa 10 kääpiöpallokalaa, jotka suunnilleen samaa kokoluokkaa sinineonien kanssa ja tuntuu siltä, että niitä on ihan tarpeeksi altaan kokoon nähden.
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134