Palettivälskäri
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Palettivälskäri
Kokemuksia kaipaisin. Vähän yli kolmesatasessa uiskentelee isoimpina nyt keltavälskäri ja pinsetti sulassa sovussa. Ajatuksena vilkkunut palettivälskärin hankinta samoille apajille. Onko toivoa palettivälskärin saamisesta altaaseen ilman fileointeja? Kumpi on kovempi kelta- vai palettivälskäri luonteeltaan? Onko jotain jippoja sopeuttamiseksi? Vaikuttaako paletin hankinta koko sopeutumis asiaan? Tai onko yleensäkään järkeä ton kokoiseen altaaseen edes harkita palettia jo sen tulevan kokonsa puolesta? Kiitooooos!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Siuntion merivesiseura :)
Re: Palettivälskäri
Hmm,
Väitän että reilu 300 litranen on liian pieni kaikille välskäreille, saati sitten palettivälskärille. Tuostahan tulee iso aikuisena. En lähtisi laittamaan yleisen sovun, ja akvaarion koon puolesta.
Olehyvääääääää!
Väitän että reilu 300 litranen on liian pieni kaikille välskäreille, saati sitten palettivälskärille. Tuostahan tulee iso aikuisena. En lähtisi laittamaan yleisen sovun, ja akvaarion koon puolesta.
Olehyvääääääää!
~900l riutta
IHQ Riutta
IHQ Riutta
-
- Senior Member
- Viesti:
Komppaan edellistä, mun 400-litranenkin on ihan pikkuisen pieni tuolle paletille. Toi akvaarion koko on ikuinen kysymys, mun mielestä paras mittatapa on kalan käyttäytyminen. Jos käyttäytyminen menee neuroottiseks, niin ollaan selvästi liian pienessä 

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Minulla on 2 palettivälskäriä (isohkoja) ja jossain vaiheessa tullut keltavälskäri joka on nyt akvan suurin kala. Ne pärjäsivät keskenään hyvin. Taas keltavälskäri kiusaa kovin pinsettikala (ei enää)
Mutta olen kokemuksen kautta huomannut että jos keltavälskäri saa riittävästi ruokaa, niin se ei enää taistelee sen puolesta muiden kanssa.
Sen verran sanon että minun akva on 2 m pitkää ja noin 700 litra.
Mutta jotenkin tuntuu että kaloillakin oma luonne
) ja sen kun osaat ja tiedät niin....
Keltavälskärille paljon ruokaa (ja peili alkupäivinä), niin voi kokeilla, mielestäni
Mutta olen kokemuksen kautta huomannut että jos keltavälskäri saa riittävästi ruokaa, niin se ei enää taistelee sen puolesta muiden kanssa.
Sen verran sanon että minun akva on 2 m pitkää ja noin 700 litra.
Mutta jotenkin tuntuu että kaloillakin oma luonne

Keltavälskärille paljon ruokaa (ja peili alkupäivinä), niin voi kokeilla, mielestäni
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS
Kyllä Keltainen ja Paletti pärjää hyvin yhdessä. On melko yleinen kombinaatio. Uutena tulokkaana Paletti on vaan kuuluisa pilkuttaja. Jos ei pilkuta niin hyvä ja jos ei niin ei välttämättä ole ton Keltaisen syy. Altaan kokoon en ota kantaa. Pienenä menee mutta isona ei. Eri asia on kauanko kestää että on liian iso.
-
- Senior Member
Toi pilkutus varmaan viittaa Cryptocaryon irritans -loisen aiheuttaman pilkkutautiin. Kyllä wikipedia tietää 

-
- Kim Söderberg
- Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
- Viesti:
Palettivälskärikala on kiltti kala, keskenään syntyy kyllä riitoja mutta esim keltavälskärin kaveriksi sopii oikein hyvin.
Näin on..K.S kirjoitti:Palettivälskärikala on kiltti kala, keskenään syntyy kyllä riitoja mutta esim keltavälskärin kaveriksi sopii oikein hyvin.