Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
taaltone
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 10:04, 14.09.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja taaltone »

Laitoin ilmoituksen lumpeista ja sainkin tarjouksen. Kun ei alkanut kasveja kuulumaan, laitoin kyselyä myyjälle. Auto rikki, postiin sata kilsaa ja sitärataakaikenmaailmanselityksiä. Nyt kun sain kasvit muualta, pyysin rahoja takaisin. Myyjä on kuitenkin kaikessa fiksuudessaan vienyt kasvit pääsiäisen pyhiksi kuulemma postiin. Arvaan vaan, missä kunnossa kasvit on to - ti -välillä. Haisee koko juttu. Ikävää, etten voi varoittaa tyypistä.
Iso allas ja mutteri ;) akvaariot on minulle rakas harrastus, ei bisnes :)
Morrigan
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 11:24, 23.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Kyllä olen. Mielestäni kasvit pitää aina pakata sanomalehteen ja (vielä tärkeämmin) pahviin, koska lajittelukone on sellainen mankeli, ettei paremmasta väliä. Aina välillä saan kasveja, joita ei ole suojattu ollenkaan, ja kaikki lehdet ja varret on poikki. Yritä siinä sitten istutella niitä kun varsi on kymmenestä kohdasta katki ja lehdet rumasti hiertyneet katki. Yleensä kasvit vain sulavat pois kun eivät kestä sellaista kovakouraista käsittelyä. Useamman kerran olen myös suoraan heittänyt roskikseen, vaikka on harmittanut.

Tosin käyn enemmän kasvikauppaa Huuto.netin puolella, a-w:ssa olen vain ostopuolella, huudon puolella myyn itsekin. Ainoastaan kerran on ostaja sanonut, että kilpukat tulivat perille yhtenä muussina, mutta se taisi olla toinen tai kolmas kasvilähetykseni. Sen jälkeen olen aina pyrkinyt pakkaamaan siten, että kasvit eivät mankeliin joutuessaan joudu edes hetkelliseen puristukseen. Pahvinen kehikko on paras, ja jopa pidän niiden askartelusta. Kerran sain ison kasvipaketin, joka oli muovipussissa ja pahvikehikossa (keskikesällä), ja kaikki kasvit olivat kuin vasta akvaariosta nostettuja. Myyjälle lähti suuuuuuret kiitokset hyvästä pakkaamisesta ja laadukkaista pistokkaista (olen saanut sellaisia 5-10cm nysiäkin, vaikka olen ymmärtänyt saavani kelvollisen kokoisia pistokkaita)
"That's what I'm here for, to deliver unpleasant news and witty one-liners."
taaltone
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 10:04, 14.09.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja taaltone »

Ihan on pakko jakaa horror-kokemuksen jatko. Tämä innokas akvaristi keminmaalta toimitti vihdoin kasvilähetyksen minulle. Kyseessä siis 3 lummetta, joita en saanut auton hajoamisen vuoksi pariin viikkoon ja lopulta kasvit oli postitettu juuri ennen pääsiäisen pyhiä (jep, jep, kyllä kasvit pärjää postissa 4-5 vrk, eikö).

Ensin sain myyjältä ilmoituksen, että profiilin tekstissä lukee: en vastaa postin virheistä (niin kuin joku noita lukisi, saatuaa ihmiseltä viestin - olenko sinisilmäinen?). Posti nyt ei ollut tehnyt virhettä, vaan kirje oli huonosta pakkauksesta johtuen vuotanut ja posti oli sen ystävällisesti pakannut helposti -kuoreen uudelleen ja laittanut tiedon post it -lapulla, Kiitos vaan Oulun POKille :)

Haisevat kasvit piti valitettavasti hävittää. Ikävä kyllä lähetys ei ollut lumpeita nähnytkään, ihan muita kasveja oli haiseva pussi täynnä.

Varoitan keminmaan postilähetyksistä [}:)]
Iso allas ja mutteri ;) akvaariot on minulle rakas harrastus, ei bisnes :)
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1337
Liittynyt: 16:39, 07.12.2003
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu »

Itse en ole pettynyt, todella luotettavaa ja mukavaa porukkaa AW:ssa tuntuu liikkuvan. :)
Altaat 250-litraa, 90-litraa + 65-l rapula sekä 180-litran malawiprojekti
Lisää kuvia
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

mkf kirjoitti:Vain kerran kun posti toi eräältä naiselta helsingistä hyvännäköisiä kasveja ja huomasin parin päivän päästä että niissä oli kotiloita [}:)] Meni samantien roskiin ja siitä alkoi akvan puhdistus, myrkyttäminen, ja lasien tiirailiu olisiko noita öttiäisiä vielä lisää, kauan meni ennenkuin sain tapettua ne. Iso kasa pintakasveja ja muita meni roskiin suoraan toivoisin että myyjä ilmoittaisi jos kasveissa on kotilovaara, se ei paljon maksa. Siitä lähtien olen laittanut kaikki ostamani kasvit ämpäriin yöksi kotilomyrkkyyn niin ainakin sillä tavalla voin ehkäistä kotiloiden leviämisen omaan ja muiden akvaan.
Tähän on pakko vastata että kotiloita on kyllä kasveissa aina, varsinkin jos ne liikkeestä ostaa. Aina niitä tulee, myyjää on vähän turha dissata...Kotiloiden hävittämiseen on keino jos toinenkin...
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
mkf
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 19:16, 17.12.2007
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja mkf »

Näyttää nyt siltä, että tuli paha moka ensimmäisen ja viimeisen kerran annoin velaksi kun rahaa ei ollut mukana tarpeeksi nimimerkille ***
Lähettänyt olen tilino. moneen kertaan ja ei näköjään halua maksaa velkaansa. Joten pistäkää muistiin naamataulu jos tulee vastaan ja varokaa antamasta mitään velaksi. Tähän asti olen luottanut meihin akvaristeihin, mutta näköjään ainakin yksi mätä omena on mukana... :twisted:
aborre
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 22:58, 01.04.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja aborre »

cassie_86 kirjoitti:
mkf kirjoitti:Vain kerran kun posti toi eräältä naiselta helsingistä hyvännäköisiä kasveja ja huomasin parin päivän päästä että niissä oli kotiloita [}:)] Meni samantien roskiin ja siitä alkoi akvan puhdistus, myrkyttäminen, ja lasien tiirailiu olisiko noita öttiäisiä vielä lisää, kauan meni ennenkuin sain tapettua ne. Iso kasa pintakasveja ja muita meni roskiin suoraan toivoisin että myyjä ilmoittaisi jos kasveissa on kotilovaara, se ei paljon maksa. Siitä lähtien olen laittanut kaikki ostamani kasvit ämpäriin yöksi kotilomyrkkyyn niin ainakin sillä tavalla voin ehkäistä kotiloiden leviämisen omaan ja muiden akvaan.
Tähän on pakko vastata että kotiloita on kyllä kasveissa aina, varsinkin jos ne liikkeestä ostaa. Aina niitä tulee, myyjää on vähän turha dissata...Kotiloiden hävittämiseen on keino jos toinenkin...
Kotiloita ja rapuja tulee melkein poikkeuksetta kaupasta kasvien mukana. Meillä ahvenet popsivat kaikki. Itselläni tullut paljon kierteisiä. Tällä hetkellä on sorapohja joten eivät viihdy. Olen vaihtamassa hiekkapohjaan ja innolla odotan kierteistartuntaa seuraavalla kerralla kun ostan kasveja. :D
Mutatokko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 21:20, 11.01.2009
Akvaarioseurat: Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: salo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Mutatokko »

olin etsimässä tyttärelle omaa akvaa,koskapa halusi sellaista omaan huoneeseensa kiinnostuttuaan harrastuksesta.sopiva 125 juwelin rio löytyikin vaihdettavien osastolta.kysyin suoraan ostoa,ja myyjä kertoi hinnan ja myynti ehdot.heti tilille vähintään 50e.ja nouto kahden päivän sisällä.laitoin 60e.ja nuoto seuraavana päivänä.kuinkas kävikään.hänelle ei sopinut.ei käynyt seuraava viikonloppukaan.sitten lupasi,että akvasetti tuodaan kotiin.mut tarttis saada lisää rahaa tilille 10e.eipä tullut akvaa sen enempää,kuin ilmoitusta ettei tuodakkaan.puheluihin ei vastata,eikä mullekkaan soiteta.viestiin jotain tyhjänpäivästä vastaa,kuten tänään,että laitan viestii.ei oo kuulunu mitään.annoin tän päivän aikaa kertoo miten aikoo asian hoitaa,tai saan altaan hakea. kauppa sovittiin 7.4 joten oon mielestäni oottanut tarpeeksi kauan.ehdotin kaupan purkuakin mutta eipä rahaa ollu palautettu. samaisesta myyjästä näkyikin olevan oikeen oma protesti ketju tuolla. ja akva näkyy olevan tuolla edelleen myynnissä.kuinkahan moni sen on jo ostanutkaan. aika kiva lahja tytölle.
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Mutatokko:

Noi on vähän vaarallisia, jos maksaa tuotteen ennen, kun edes lähtee noutamaan sitä. Fiksuinta olisi käydä hakemassa tuote myyjältä ja silloin lukea raha käteen. Ja jos myyjä riehaantuu tästä järjestelystä ja aloittaa haukkumisen ja uhkailun, niin kyllä se kertoo, ettei myyjällä ole ihan puhtaat jauhot pussissa...

Mutta tosi inhottava tuo teidän juttu! Hirmu ikävä aloitus tytön akvaarioharrastukselle :cry:

Mulla ei ole ollut (vielä) pettymyksiä toiselta harrastajalta ostettuun. Homma on pelittänyt, niinkuin pitääkin ja sitä on saatu, mitä on tilattu, joskus enemmänkin :) HASin huutokaupassa tosin marketista tarttui mukaan aika heikkokuntoista vallua, mutta en aio myyjää syyttää tästä henk.kohtaisesti, koska minä-puusilmä sen rehun valitsin ihan itse :mrgreen:
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja narm »

Morrigan kirjoitti:Kyllä olen. Mielestäni kasvit pitää aina pakata sanomalehteen ja (vielä tärkeämmin) pahviin, koska lajittelukone on sellainen mankeli, ettei paremmasta väliä. Aina välillä saan kasveja, joita ei ole suojattu ollenkaan, ja kaikki lehdet ja varret on poikki. Yritä siinä sitten istutella niitä kun varsi on kymmenestä kohdasta katki ja lehdet rumasti hiertyneet katki. Yleensä kasvit vain sulavat pois kun eivät kestä sellaista kovakouraista käsittelyä. Useamman kerran olen myös suoraan heittänyt roskikseen, vaikka on harmittanut.

Tosin käyn enemmän kasvikauppaa Huuto.netin puolella, a-w:ssa olen vain ostopuolella, huudon puolella myyn itsekin. Ainoastaan kerran on ostaja sanonut, että kilpukat tulivat perille yhtenä muussina, mutta se taisi olla toinen tai kolmas kasvilähetykseni. Sen jälkeen olen aina pyrkinyt pakkaamaan siten, että kasvit eivät mankeliin joutuessaan joudu edes hetkelliseen puristukseen. Pahvinen kehikko on paras, ja jopa pidän niiden askartelusta. Kerran sain ison kasvipaketin, joka oli muovipussissa ja pahvikehikossa (keskikesällä), ja kaikki kasvit olivat kuin vasta akvaariosta nostettuja. Myyjälle lähti suuuuuuret kiitokset hyvästä pakkaamisesta ja laadukkaista pistokkaista (olen saanut sellaisia 5-10cm nysiäkin, vaikka olen ymmärtänyt saavani kelvollisen kokoisia pistokkaita)
Paksummat lähetykset lajitellaan manuaalisesti.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Täytyy kyllä sanoo noihin postijuttuihin liittyen että akvaariokasvien lähettäminen jossain kuplamuovikirjeessä on HUIJAAMISTA
Jos haluan mankeloituja kasveja niin voin itsekin istua ne littanaksi... kiitos vaan edelliselle kasvinpakkaajalle.
Kolmesta kasvista tehtiin kauppa ja perille tuli 30 kasvin palasta. No jo....
Pahinpaikka noille "kuplakirje" kasvilähetyksille on postinkantajan laukku kun se on polkufillarin kyydissä.

Käyttäkää hyvät ihmiset "kirjelaatikoita" kasvien ja "omenakotilonpoikasten" lähettämiseen.

Hyviä pakkauksia ovat esimerkiksi suklaarasiat.
Ja ne jotka lähettelee kasveja enemmän niin kannattaa käyttää vaikka tälläisiä.....
http://pahupak.pahu.fi/PublishedService ... ode=201701
http://pahupak.pahu.fi/PublishedService ... ode=201721
http://pahupak.pahu.fi/PublishedService ... ode=201730
.....jotka muuten kannetaan normaalisti kotiin saakka.
Tuo A4/B5 on helposti tuon 30mm paksu kun sen pakkaa täyteen.

ITELLAN OHJEESTA:
Tavallisen kirjeen enimmäismitat 250 mm x 400 mm x 30 mm. Mittojen ylittyessä katso Maksikirje tai paketit.
Tavallisen kirjeen enimmäispaino 2 kg.
Ei ole kenelläkään muuten listoillaan tuollaista postin maksimikirjeen kokoista lootaa? Vinkkejä?
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1113
Liittynyt: 23:03, 31.07.2009
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki & Seinäjoki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Heh, kerran sain niksipirkka mallisessa pakkauksessa kasveja, kun ei muuta soveltuvaa ollut kuulemma lähietäisyydellä. Pakkaus oli maitopurkki taiteltuna sopivasti, kuplamuovin kera. Sisältö oli loistavassa kunnossa, ilmeisesti pakkauksen jäykkyys auttoi, sekä lisäksi hyvin teipattuna pitää kosteuden sisällä, ja kyllä, pakkaus oli huuhdeltu ennen lähettämistä:D.

Mutta joo, normi kirje kupliksen kera ei ole ihan parhaasta päästä näin ostajan kannalta.
aborre
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 22:58, 01.04.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja aborre »

Jaahas Micke. Kyllä helpommallakin pääsee jos puhaltaa minigrip-pussin täyteen ilmaa ja laittaa sen kuplamuovikirjekuoreen. Sitten tekstaa ISOLLA punaisella tussilla että HUOM! sisältää elävää materiaalia. Aina tullut perille.
jjantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 12:35, 17.03.2005
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja jjantti »

Ja riippuu kasvistakin, mitä lähettää kuplamuovikirjeessä, mikä pääsee ehjänä perille ja mikä ei. Olen itse saanut ehjänä perille kuplamuovikirjeessä ainakin jaavansaniaisen windelöw-muotoa ja vesimiekan taimia sekä hapsurotalaa ainakin. Eli tämmöisiä "pehmeitä" kasveja. Sammalet tuskin myöskään on moksiskaan tuosta pakkaustavasta. Intianvesitähdikkiä tai amerikan kilpukkaa en uskaltais siihen laitta, koska ovat sen verran "kovia" ja hauraita, että varmasti muussantuisivat.

Hyviä pahvikoteloita tulee ainakin erilaisista kirjakerhoista eli ovat isoimmillaan juuri ton maksimikoon mukaisia, mitä kirje saa olla.
4 kissaa, koira ja 3 akvaa
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja narm »

Mulle on aina tullut kasvit jopa kirjekuoressa perille hyvinä(tänäänkin tuli-kiitos vain myyjälle hienoista punaviuhkalehdistä;)).
Itse laittelen yleensä jo kertaalleen käytettyjä pakkauksia,mitä nyt milloinkin sattuu kaapista löytymään(laatikkoa,kuplakuoria tms...) ja nekin aina menneet perille.Omput on aina lähteneet itse kyhätyissä lootissa(jotka pysyy kasassa) ja kaikki on elossa menneet perille,jopa isotkin omput(ellei ole käynyt pa-ska tsägä ja jäänyt lojumaan viikonlopun yli postiin...näin kävi kerran). Uusi laatikko maksaa ostajalle lisää(yli euron) ja harvemmin ostaja on kiinnostunut maksamaan vielä lisää siitä pakkausmateriaalista(esim. pk.1,60e+laatikko 1,20e>).Viime lähetys meni kirjeenä(jossa oli kasveja) ja sekin meni ihan hyvässä kunnossa perille.Tietysti,jos ostaja toivoo ja maksaa myös laatikon niin saa perille pukettinsa ihan toivomuksensa mukaisesti. Eli ostajien on lähes turhaa tästä asiasta narista,kannattaa aina kysyä,että onko tämä mahdollista,ennen kun sopii kauppoja,niin ei tarvitse näin jälkikäteen ihmetellä [;)] .Eikö :D !Ja postitukset ovat aina ostajan omalla vastuulla.
Nantsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 160
Liittynyt: 12:55, 05.07.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Nantsu »

Mä en olekaan tähän tainnut vastata, mutta juu en onnekseni oo pettynyt - aina on kaikki tulleet perille sekä postin kautta, tuotuna että noudettuna oikeastaan melkein jopa parempikuntoisena kun olisin uskaltanut odottaakaan! Kekseliäin postituspaketti on ollut pakastepizzan pahviboxi, joka tosin oli reissussa vettynyt ja rähjääntynyt kasvien kuitenkaan vielä kärsimättä. Kovin paljoa pidempää aikaa ne ei enää olisi siinä vuotaneessa pussissa ja lötkähtäneessä laatikossa varmaan kunnialla matkanneet, mutta säikähdyksellä selvittiin ja leveä hymy saatiin silti kääreestä kaupan päälle :D

Kiitokset vaan kaikille!
Hejoki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 13:41, 06.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu/kempele

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Hejoki »

Moi!
Mua ärsyttää että jos vaikka ilmaiseksi annan (jota tosin en edes suosittele kellekkään) tai pienellä rahalla, aletaan pyytämään että voisinko minä siis myyjä maksaa postikulut tai tuoda omalla autolla uuden ostajan kotiin??!! Saattaa olla ihan toisessa päässä suomea..
Onkohon välillä mennyt suolat ja sokerit sekaisin uudella ostajalla...
Tai että tekstiviestiin laittaa muutaman lauseen et olisko hyvä? ja pitäiskö sillä olla? Ja olen sanonut et ei tekstiviestejä!
KVG... onneksi ei enää ihan hirveänä ole myymistä.
Ai niin ja ne jotka on tosi innoissaan tiiviisti yhteydessä ja häviää?! Ei ne kaikki voi kuolla tai hävitä maanrakoon?
Vappuja
Kotona 2 allasta, borzoi ja skotlanninhirvikoira,
3 kissaa, jyrsijöitä, käärmeitä ja mies:)
jjantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 12:35, 17.03.2005
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja jjantti »

Toisista on ihan ok, jos olen pyytänyt postareiden (olleet silloin yleensä luokkaa 0,80-1,60 euroa) lisäksi 40 senttiä lisää teipistä. Teippiin ei mene varmaan tota 40 senttiä, mutta olkoonsa sitten loppu vaivan palkkaa, että käytän aikaani siihen pakkaamiseen ja vien postiin (ei tosta kumminkaan kovin kova tuntipalkka jää). Yhden kerran tuo 40 senttiä oli liikaa ja näin ollen ILMAISEKSI antamani kylmälaukku olisi ollut 40 senttiä liian kallis eli postarit 1,60 olisi ollut ihan ok mutta 2 euroa oli jo liikaa. Perusteluna oli, ettei hän itsekään mitään postareiden lisäksi ylimääräistä pyydä vaikka paljon postitteleekin kaiken näköistä. No, se on jokaisen oma asia pyytääkö vaivan palkkaa vai ei. Itse olen välillä pyytänyt.
4 kissaa, koira ja 3 akvaa
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Mä aina pyöristän 2 €, eikä kukaan onneksi ole valittanut. Maksaahan se minigrip-pussikin ja kuori. :D
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja narm »

Mä en oo teipistä,pusseista tms. mitään pyytänyt=).
Ja itse en mukise ,jos maksaa sen 2e.Onhan ne siltikin halvempia,kuin kaupoissa :D.
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja thank »

Järkevin myyjä minulta erikseen kysyi, että haluanko maxikirjeenä vai tavallisena, maxikirjeelle tulee enemmän hintaa mutta kasvit pystyy pakata paremmin, valitsin maxikirjeen, onneksi, ja mielelläni maksoin siitä reilummin ja sain upeat kasvit suoraan kotiin. :)
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Hejoki kirjoitti:Moi!
Mua ärsyttää että jos vaikka ilmaiseksi annan (jota tosin en edes suosittele kellekkään) tai pienellä rahalla, aletaan pyytämään että voisinko minä siis myyjä maksaa postikulut tai tuoda omalla autolla uuden ostajan kotiin??!! Saattaa olla ihan toisessa päässä suomea..
Onkohon välillä mennyt suolat ja sokerit sekaisin uudella ostajalla...
Tai että tekstiviestiin laittaa muutaman lauseen et olisko hyvä? ja pitäiskö sillä olla? Ja olen sanonut et ei tekstiviestejä!
KVG... onneksi ei enää ihan hirveänä ole myymistä.
Ai niin ja ne jotka on tosi innoissaan tiiviisti yhteydessä ja häviää?! Ei ne kaikki voi kuolla tai hävitä maanrakoon?
Vappuja
Ihan samaa olen itse viimeaikoina havainnut. Multa voi kysellä, onko jotain tarjolla (tutut), mutta mitään ei viitsi enää lahjotettavaksi laittaa, ku vitkutellaan ja haukutaan vaan pystyyn ja vaaditaan kuljetusta kotiovelle. Huoh... On se ihmeellistä että menee jo lahjoittamisestakin ilo. 8O ..pistetään sitte roskiin.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
hennajii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 40
Liittynyt: 20:57, 28.09.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: JKL

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja hennajii »

Minä vähän petyin kun sain kerran postin kautta omenakotiloita pakattuna pelkkään kuplamuovikirjekuoreen ja kaksi suurinta oli murskaantunut kirjeiden painon alla. Kurjaa kotiloiden ja toki itsenkin kannalta. Aina pitäisi omput yms. olla kovassa rasiassa tms. ettei mene henki kirjeiden painon alla.

-Henna
Juwel 160 litraa: Partamonnipariskunta, miekkäpyrstöhaaremi, keltabarbeja, mustatetroja sekä sinirapu Alberto
_nella_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 11:47, 24.03.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja _nella_ »

Itse olen tätä kautta ostanut vaikka ja mitä, eikä koskaan oo tullu mieleenkään vinkua hinnoista tai pakkausmateriaalin maksamisesta 8O Joka kerta oon sit saanu törkeen hyvän näkösiä ja kuntoisia kasveja ja omppuja :D Ei liikkeestäkään löydy niin hyvä kuntoisia kasveja, varsinkaan täällä päin Suomea :o
Mutta joo, on varmaan ihan hyvä kysyä et miten pakataan, maxiin vai normaali kirjakuoreen, jos ei muuta niin pistää ostajan hetkeksi miettimään että missä kunnossa haluaa rehut perille. Ja kyllä mun mielestä pakkaamisesta ja materiaalista saa ja pitkääkin periä, vaihtoehtonahan on itse kipaista hakemassa ne kasvit ja pakata mielensä mukaan :mrgreen:
KalaH
Senior Member
Senior Member
Viestit: 929
Liittynyt: 16:30, 31.01.2010
Akvaarioseurat: OAS, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja KalaH »

En ole ikinä pettynyt, vaikka olen saanut erittäin edullisia kasveja ja kaloja kaikki ovat olleet hyväkuntoisia ja kasvit hyvin pakattuja. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”