Ongelmana on, että Ananasta ei innosta pesien rakentelu/kutu ollenkaan

Valvoja: Moderaattorit
Yleensä kutevat joko seuraavana tai sitä seuraavana päivänä siitä kun naaras on lisätty soppaan. 3.-4. päivän jälkeen jos ei ole tapahtunut mitään, ota naaras pois muutamaksi päiväksi. Vaihda ainakin puolet vedestä just ennen kuin lisäät naaraan taas kutuakvaan. Veden vaihto sotkee koiraan kuviot vähäksi aikaa, joten naaras ei saa ihan heti kättelyssä turpaansa. Eikä tarvi varoa että kuplapesä menisi sököksi. Koiras tekee kuitenkin uuden tai jos ei tee, niin ei sekään haittaa lopputuloksen kannalta.Callef kirjoitti:Kysymys: miten kauan yritän, ts. annanko vain ajan kulua ja näiden kahden nyt jahdata toisiaan päivätolkulla?
Ok, odotetaan huomiseen. Mitä mieltä Millia olet - riittääkö että eristän läpinäkyvään "kutuboksiin" samassa 20L pikkualtaassa vai siirränkö pois kokonaan pääaltaaseen? Kolmas vaihtoehto tietenkin olisi, että laitan kutualtaaseen kelluvan boksin joka ei ole läpinäkyvä. Mikä olisi Rouvalle paras?millia kirjoitti:Yleensä kutevat joko seuraavana tai sitä seuraavana päivänä siitä kun naaras on lisätty soppaan. 3.-4. päivän jälkeen jos ei ole tapahtunut mitään, ota naaras pois muutamaksi päiväksi. Vaihda ainakin puolet vedestä just ennen kuin lisäät naaraan taas kutuakvaan. Veden vaihto sotkee koiraan kuviot vähäksi aikaa, joten naaras ei saa ihan heti kättelyssä turpaansa. Eikä tarvi varoa että kuplapesä menisi sököksi. Koiras tekee kuitenkin uuden tai jos ei tee, niin ei sekään haittaa lopputuloksen kannalta.Callef kirjoitti:Kysymys: miten kauan yritän, ts. annanko vain ajan kulua ja näiden kahden nyt jahdata toisiaan päivätolkulla?
Eristäminen ei ole eristämistä jos ne näkevät toisensa. Pitäisi saada niille molemmille oma rauha. Toisaalta 25 astetta on liian vähän tässä tilanteessa. Puljaaminen altaasta toiseen kun on noinkin suuri ero lämpötilassa ei ole terveellistä. Kelluva boksi kutuakvaan olisi vaihtoehdoistasi paras. Laita boksiin jaavansaniaista tai jotain muuta jäykkää kasvista, koska jos naaraan täytyy tyhjentää mäti niin se saa sen tehtyä jumittamalla itseensä kasviin.Callef kirjoitti:Mitä mieltä Millia olet - riittääkö että eristän läpinäkyvään "kutuboksiin" samassa 20L pikkualtaassa vai siirränkö pois kokonaan pääaltaaseen? Kolmas vaihtoehto tietenkin olisi, että laitan kutualtaaseen kelluvan boksin joka ei ole läpinäkyvä. Mikä olisi Rouvalle paras? Pääallas on n. 25'C, ja kutuallas 3 astetta lämpimämpi
Viime aikoina olen vaihtanut sellaiseen 30L, jossa on hiekat ja suodatin, 40% noin kaksi kertaa viikossa. Faunaboxeissa (20L) joissa ei ole ollut suodatinta olen vaihtanut vain 2 kertaa viikossa. ...ehkä tosiaan pitäisi vaihtaa päivittäin tai ainakin parin päivän välein! Nyt olen yrittänyt vaihtaa päivittäin ainakin osan. Kudun aikana en ole vettä vaihtanut ennen kuin poikaset osaavat uida.narm kirjoitti:Miten usein vaihdatte vettä? Mikä siis paras vedenvaihto väli ja kuinka paljon kerralla ?jos allas esmes 20litrainen.
Mä oon laittanut artemiaa niin paljon kun tosta Hobbyn kiekosta tulee aamuin illoin. Eli 2 kertaa päivässä.kupari10 kirjoitti:Miten usein ruokitte noita kaikkein pienimpiä 1-3vko ikäisiä poikasia?
Oon vaihtanut 10 litran ämpärillisen 3 kertaa viikossa.narm kirjoitti:Miten usein vaihdatte vettä? Mikä siis paras vedenvaihto väli ja kuinka paljon kerralla ?jos allas esmes 20litrainen.
Se tarkoittaa ilmeisesti sitä että poikasissa on metallin hohtoa väreissä.thank kirjoitti:Mitä tarkoittaa "Blingbling -poikaset"?