Kalastosta kyselisin
Valvoja: Moderaattorit
Kalastosta kyselisin
Hei vaan kaikille, olen uusi täällä ja nyt vinkkejänne kaipailisin..
Eli mulla on 114l akvaario ja käytössä ollut nyt reilu 2kk, kaloina 12 neontetraa, 5 piikkisilmää ja 1 partis. Mahtuisiko akvaarioon vielä pieni parvi kirsikkabarbeja ja pikku parvi joitain monnisia? Ja onko vinkkejä mitä monnisia? Kiitos vastauksistanne!
Eli mulla on 114l akvaario ja käytössä ollut nyt reilu 2kk, kaloina 12 neontetraa, 5 piikkisilmää ja 1 partis. Mahtuisiko akvaarioon vielä pieni parvi kirsikkabarbeja ja pikku parvi joitain monnisia? Ja onko vinkkejä mitä monnisia? Kiitos vastauksistanne!
-
- Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Re: Kalastosta kyselisin
Kyllähän sinne kaloja mahtuu, mutta tulee kyllä mielestäni melkoisen sekava kokoelma tuon kokoiseen pyttyyn.
Eli liikaa lajeja.. mites sit jompi kumpi noista parvista.. jotain uutta tekis mieli ja molemmat kalat kiinnostavia.. vaikea päättää..
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
En viitsi uutta aihetta alottaa, kun otsikko on sama.
98l akvaario, jossa 2 piikkisilmää, 10 kardinaalitetraa, 6 ruusutetraa, 2 partista, 1 taistelukalakoiras
(toinen partis jo pitänyt antaa pois, mutten ole saanut aikaiseksi kun en tiedä kumman lahjottaisin, kun toinen on jo kai niin vanhakin et tiedä kuin kauan vielä sätkii. Muutekin nuo pojat ihan sovussa elää omissa 'pesäpaikoissaan')
No joo..
Jotain tuo akva kyllä kaipaa lisää ja sitä tässä nyt mietin ja pähkäilen ja tuumin.
Kasvattaako tetraparvia vaiko hommata jotain uutta. Kynäkalat kuulosti aika vängiltä, mutta meneekö liian rauhattomaksi jos on liikaa eri näköstä suhaajaa.
Taistoista niin kovin tykkään, mutta voiko/kannattaako tuohon Taistopajalle kahta naikkosta hommata. Mitään erillisiä poikassuunnitelmia mulla ei ole kehityssuunnitelmissa, et sen takia niitä en haikaile. Ihan vaan silmän ja mieleniloksi, mutta onko se nykyisille asukeille ilo jos kaksi taistonaarasta hommaan????
Kiitos jo etukäteen vastaajille
Niin ja ihan alottelija olen vielä!!!
98l akvaario, jossa 2 piikkisilmää, 10 kardinaalitetraa, 6 ruusutetraa, 2 partista, 1 taistelukalakoiras
(toinen partis jo pitänyt antaa pois, mutten ole saanut aikaiseksi kun en tiedä kumman lahjottaisin, kun toinen on jo kai niin vanhakin et tiedä kuin kauan vielä sätkii. Muutekin nuo pojat ihan sovussa elää omissa 'pesäpaikoissaan')
No joo..
Jotain tuo akva kyllä kaipaa lisää ja sitä tässä nyt mietin ja pähkäilen ja tuumin.
Kasvattaako tetraparvia vaiko hommata jotain uutta. Kynäkalat kuulosti aika vängiltä, mutta meneekö liian rauhattomaksi jos on liikaa eri näköstä suhaajaa.
Taistoista niin kovin tykkään, mutta voiko/kannattaako tuohon Taistopajalle kahta naikkosta hommata. Mitään erillisiä poikassuunnitelmia mulla ei ole kehityssuunnitelmissa, et sen takia niitä en haikaile. Ihan vaan silmän ja mieleniloksi, mutta onko se nykyisille asukeille ilo jos kaksi taistonaarasta hommaan????
Kiitos jo etukäteen vastaajille

Niin ja ihan alottelija olen vielä!!!
98l ensiakvaario, joka tutulta 'kuolemantuomiolta' pelastettu ja nyt opiskellaan.
Kotona myös avomieheni + 3v & 1v lapset + 2 berninpaimenkoiraurosta (pian 7v & 4v). Pikkusiskon 2v kääpiöluppa joskus hoidossa.
Päivitys 3/2010
Kotona myös avomieheni + 3v & 1v lapset + 2 berninpaimenkoiraurosta (pian 7v & 4v). Pikkusiskon 2v kääpiöluppa joskus hoidossa.
Päivitys 3/2010
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Bollinger:
Älä hommaa taistolle naista 98-litraiseen. Tuon kokoisessa voi heikoimmat yksilöt todella saada kyytiä johtajayksilöltä (ukot ei ole herrasmiehiä naisia kohtaan ja akat voivat tapella keskenään ukosta).
Yhdelle partikselle tuo 98-litrainen on ihan hiinä ja hiinä, että mahtuuko... Kahdelle liikaa. Eli toiselle partikselle uusi koti. Ja jos haluat erilaisia levänsyöjiä pohjalle, niin joku 4-5 katinkultamonnia partisten tilalle. Piikkisilmiä voi ottaa pari lisää.
Mä luopuisin toisesta tetralaumasta ja kasvattaisin toisen kokoa. Jos taistoa halajat, niin antaisin ruusutetrat pois, koska viihtyvät viileämmässä vedessä kuin taisto. Tai no, 10 kardinaalia voipi olla ihan sopiva määrä tuonkokoiseen.
Logiikka tässä taitaa olla se, että mielummin vähemmän lajeja ja isompia parvia kuin monta lajia 5 kalan parvissa. Parvikalat viihtyvät isommassa parvessa paremmin ja kokonaisuus on siistimmän näköinen
Jos haluaa ehdottomasti jotain tiettyä lajia, vaikka allas jo pullistelee, niin sitten pitää hankkia uusi allas ja sommitella kalasto sen mukaan - ja sitten onkin siinä akvaarioharrastajan kierteessä, kämppä täyttyy altaista 
Älä hommaa taistolle naista 98-litraiseen. Tuon kokoisessa voi heikoimmat yksilöt todella saada kyytiä johtajayksilöltä (ukot ei ole herrasmiehiä naisia kohtaan ja akat voivat tapella keskenään ukosta).
Yhdelle partikselle tuo 98-litrainen on ihan hiinä ja hiinä, että mahtuuko... Kahdelle liikaa. Eli toiselle partikselle uusi koti. Ja jos haluat erilaisia levänsyöjiä pohjalle, niin joku 4-5 katinkultamonnia partisten tilalle. Piikkisilmiä voi ottaa pari lisää.
Mä luopuisin toisesta tetralaumasta ja kasvattaisin toisen kokoa. Jos taistoa halajat, niin antaisin ruusutetrat pois, koska viihtyvät viileämmässä vedessä kuin taisto. Tai no, 10 kardinaalia voipi olla ihan sopiva määrä tuonkokoiseen.
Logiikka tässä taitaa olla se, että mielummin vähemmän lajeja ja isompia parvia kuin monta lajia 5 kalan parvissa. Parvikalat viihtyvät isommassa parvessa paremmin ja kokonaisuus on siistimmän näköinen

450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
- Advanced Member
Minä laittaisin tuonne kääpiömonnisia 15 kpl sekä jonkun killihaaremin esim. punajuovaviiripyrstöjä tai sitten riikinkukkotokkoja.zanussi kirjoitti:Hei vaan kaikille, olen uusi täällä ja nyt vinkkejänne kaipailisin..
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Junior Member
Kiitos vastauksesta...
Niin siis nuo listaamani jo ovat altaassa olleet noin 2kk tms.
Ja nyt pitää tarttua toimeen tuon toisen partiksen luopumisessa... joko Törky tai Turpa siis lähtee.
Nämä siitä olleet kivoja ettei ole runnelleet kasveja... mites nuo katinkultamonnit?
HEHEH... altaiden määrä ei kyllä tässä laumassa enää lisäänny, mutta saattanee joskut suurentua. Tämä kun roskalavalta pelastettiin... tai siis sinne joutumiselta. Ilmanen piti olla, mutta johan on tähänkin saanut rahaa laitettua kiinni... uudet valot, suodatinkamaa, koristetta, kaloja, aineet, ruuat... HIHIIII
Niin siis nuo listaamani jo ovat altaassa olleet noin 2kk tms.
Ja nyt pitää tarttua toimeen tuon toisen partiksen luopumisessa... joko Törky tai Turpa siis lähtee.
Nämä siitä olleet kivoja ettei ole runnelleet kasveja... mites nuo katinkultamonnit?
HEHEH... altaiden määrä ei kyllä tässä laumassa enää lisäänny, mutta saattanee joskut suurentua. Tämä kun roskalavalta pelastettiin... tai siis sinne joutumiselta. Ilmanen piti olla, mutta johan on tähänkin saanut rahaa laitettua kiinni... uudet valot, suodatinkamaa, koristetta, kaloja, aineet, ruuat... HIHIIII

98l ensiakvaario, joka tutulta 'kuolemantuomiolta' pelastettu ja nyt opiskellaan.
Päivitys 3/2010
Päivitys 3/2010
-
- Senior Member
Meillä ainakin kattarit ovat olleet hyviä levänlussuttajia eikä ne ole kasveja pistelleet poskeensa. Lisäksi viihtyvät pienessä porukassa, meillä nuo hönöttävät kylki kyljessä ja liikkuvat kuin majakka ja perävaunu altaassa
Ovat tosi vilkkaita ja touhukkaita kavereita!
Tarkoitin viestissä sitä, että valitsee tuonne altaaseen joko yhden partiksen tai sitten nuo 4-5 kattaria. Pohjalla ei kuitenkaan tilaa ole niin paljoa ja tuo on yhdellekin partikselle aika pieni tila... Lisäksi reviiritietoinen partis voi ehkä ärhennellä kattareille, saattavat näyttää lajitovereilta partiksen silmissä. Nuo entuudestaa olevat 2 piikkisilmää + 2 uutta piikkisilmää pitämään pohja puhtaana.
Törky ja Turpa
Loistavat nimet kavereilla!
--------
Zanussi: Olen samaa mieltä kuin Marinum noista monnisista, n. 10-15 kääpiömonnisen parvi voisi sopia pohjalle. Itse miettisin neoniparven kasvattamista n. 15 yksilöön ja ehkä joku vähän isompi kalapariskunta, esim. keltakääpiöahven? Tai sitten ne 12 neonia ja 10 kirsikkabarbia voisi sopiakin, jos enempi pienissä kaloissa haluat pysytellä (kirsikkabarbit voivat tietty barbien tapaan olla vilkkaita ja vaativat paljon uimatilaa)
Nuohan viihtyvät viileän/lämpimän rajamailla olevissa vesissä, eli n. 24 'C.

Tarkoitin viestissä sitä, että valitsee tuonne altaaseen joko yhden partiksen tai sitten nuo 4-5 kattaria. Pohjalla ei kuitenkaan tilaa ole niin paljoa ja tuo on yhdellekin partikselle aika pieni tila... Lisäksi reviiritietoinen partis voi ehkä ärhennellä kattareille, saattavat näyttää lajitovereilta partiksen silmissä. Nuo entuudestaa olevat 2 piikkisilmää + 2 uutta piikkisilmää pitämään pohja puhtaana.
Törky ja Turpa

--------
Zanussi: Olen samaa mieltä kuin Marinum noista monnisista, n. 10-15 kääpiömonnisen parvi voisi sopia pohjalle. Itse miettisin neoniparven kasvattamista n. 15 yksilöön ja ehkä joku vähän isompi kalapariskunta, esim. keltakääpiöahven? Tai sitten ne 12 neonia ja 10 kirsikkabarbia voisi sopiakin, jos enempi pienissä kaloissa haluat pysytellä (kirsikkabarbit voivat tietty barbien tapaan olla vilkkaita ja vaativat paljon uimatilaa)

450 l Etelä-Amerikkaa:
-
- Junior Member
Pitäähän nyt nimet lemmikeillä olla. Tottahan toki!
Piikkisilmiä oli alunperin 3, mutta varotteluista huolimatta ja mielestäni TODELLA tarkasta tsekkauksesta huolimatta, yksi oli jossain suodatinkotelon mestassa minikerällä ja ehti luikahtamaan viemäriin
En enää koskaan pese suodatinta kun ämpärissä!!!
Viimeksikin tsekkauksesta huolimatta toinen piikkari oli jossain siellä ja noukin sen sit ämpäristä takas akvaan. Ihan käsittämättömiä jemmautujia oikeesti!
Piikkisilmät oli Piikkari, Korkkari & Lenkkari
Nyt sit kun hommaan 2 lisää, niin tulkoon uusien nimeksi Buutsi/Läpsy/Tossu/Crocsi/Purkkari/Saapas....
Taisin muuten vahingossa kirjottaa että tuolla on 6 ruusutetraa (joita alunperin havittelin, muttei löytynyt)... tarkoitin KORUtetroja!
Niiden nimet on Ame, Safi, Smara, Rubi, Jade, Manda eli kaikki siis viittaa jalokiviin
Taistelukalakoiraan nimi on Ippon (harrastan judoa..)
Kardinaalien nimeys on vielä vaiheessa... teemanpäätäntäongelmaa....
Ja ei oo niin just et jossei niitä sit erota, mut nimiä pitää olla yhtä monta kun tetrojakin HIHIII.
--------------------------------
Kirjoittaja Bollinger » 19:56, 07.05.2010
No nyt tää lähtee taas ihan lapasesta... lähteköön...
Katinkultamonnit kuulostaisi ihan hyviltä ja nyt mua alko kutkuttaa leväsukarapu.
Mitäs tähän sanotte.
Edellyttäen siis että jos saan nuo partikset uudelleensijoitettua.
Eli mitäs yhtälöä tästä lähtis rakentaa parin lisä piikkisilmän-katinkultamonnien-leväsukarapujen ja mahdollisten kierteisten tai petokotiloiden välille?
Käykö petokotilot rapujen kimppuun??
Mulla on hieno hiekkapohja ja toisessa osiossa jo noista kotilojutuista vähän utelin, kun ne varmaan tekisi pohjalle kyllä hyvää.
Levää haluan ehdottomasti jotain poistamaan.
Jaa-a!
Piikkisilmiä oli alunperin 3, mutta varotteluista huolimatta ja mielestäni TODELLA tarkasta tsekkauksesta huolimatta, yksi oli jossain suodatinkotelon mestassa minikerällä ja ehti luikahtamaan viemäriin

Viimeksikin tsekkauksesta huolimatta toinen piikkari oli jossain siellä ja noukin sen sit ämpäristä takas akvaan. Ihan käsittämättömiä jemmautujia oikeesti!
Piikkisilmät oli Piikkari, Korkkari & Lenkkari

Taisin muuten vahingossa kirjottaa että tuolla on 6 ruusutetraa (joita alunperin havittelin, muttei löytynyt)... tarkoitin KORUtetroja!
Niiden nimet on Ame, Safi, Smara, Rubi, Jade, Manda eli kaikki siis viittaa jalokiviin

Taistelukalakoiraan nimi on Ippon (harrastan judoa..)

Kardinaalien nimeys on vielä vaiheessa... teemanpäätäntäongelmaa....
Ja ei oo niin just et jossei niitä sit erota, mut nimiä pitää olla yhtä monta kun tetrojakin HIHIII.
--------------------------------
Kirjoittaja Bollinger » 19:56, 07.05.2010
No nyt tää lähtee taas ihan lapasesta... lähteköön...
Katinkultamonnit kuulostaisi ihan hyviltä ja nyt mua alko kutkuttaa leväsukarapu.
Mitäs tähän sanotte.
Edellyttäen siis että jos saan nuo partikset uudelleensijoitettua.
Eli mitäs yhtälöä tästä lähtis rakentaa parin lisä piikkisilmän-katinkultamonnien-leväsukarapujen ja mahdollisten kierteisten tai petokotiloiden välille?
Käykö petokotilot rapujen kimppuun??
Mulla on hieno hiekkapohja ja toisessa osiossa jo noista kotilojutuista vähän utelin, kun ne varmaan tekisi pohjalle kyllä hyvää.
Levää haluan ehdottomasti jotain poistamaan.
Jaa-a!
Päivitys 3/2010
Päivitys 3/2010
-
- Senior Member
^Anna piikkareille nimeksi Läpsy ja Crocsi, ne rimmaa
Juu, ei lähde lapasesta, enkä ole perjantaiolutta ottanut, e-hen
Mutta joo... En ottaisi taiston kaveriksi välttämättä sukarapuja - taisto voi meinaan pitää niitä päivällisenä (lue: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 8&t=139138 ). Eli pysyttelisin linjalla partis tai ne 4-5 kattaria
Eli ehdotus:
taistokoiras (altaan kruunu)
10 kardinaalitetraa (keisarin hovi)
4-5 katinkultamonnia/ 1 partis (leväraapoiksi)
4 piikkisilmää (Pohjaputsarit ry)
Tuossa jokaisessa vesikerroksessa olisi elämää, eikä niin, että yhdessä osassa ei ole kalan kalaa ja jossakin on hirveä ryysis... Pohjalle tulee ehkä jengiä, mutta katinkullat ei pitkään paikallaan maadu
Mahtuu mainiosti 2-3 petokotiloa. Nuo ovat harmittomia kavereita, eivätkä koko aikaa vietä pohjalla. Meillä ainakin pedot killuu osan ajasta lasissa kiinni. Kierteisiä saattavat syödä... Ja pakastesurvari uppoaa myös vauhdilla kotiloiden lisäksi
Petojen ja sukarapujen yhteiselon sujuvuudesta ei tietoa. Pedothan syö roskakotiloita, joten ne ovat siinä mielessä mukavia. Tosin, jos kotilo-ongelma on räjähtänyt käsiin, niin sitten pedot eivät syömätahdissa pysy perässä (syövät n. 1-2 kotiloa/vrk). Sitten vaan uusi allas ja sinne esim. pallokaloja, niin kotilo-ongelma on nopsaan hoidettu
Kierteiset tekevät hyvää hiekkapohjalle (kuohkeuttavat), eli niitä kannattaa hankkia pikku porukka - lisääntyvät tosin aika helposti, eli niitä on kohta paljon...
Kierteisiä on paljon myynnissä tuolla myyntipalstalla, kannattaa pysyä tutkalla!

Mutta joo... En ottaisi taiston kaveriksi välttämättä sukarapuja - taisto voi meinaan pitää niitä päivällisenä (lue: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 8&t=139138 ). Eli pysyttelisin linjalla partis tai ne 4-5 kattaria

Eli ehdotus:
taistokoiras (altaan kruunu)
10 kardinaalitetraa (keisarin hovi)
4-5 katinkultamonnia/ 1 partis (leväraapoiksi)
4 piikkisilmää (Pohjaputsarit ry)
Tuossa jokaisessa vesikerroksessa olisi elämää, eikä niin, että yhdessä osassa ei ole kalan kalaa ja jossakin on hirveä ryysis... Pohjalle tulee ehkä jengiä, mutta katinkullat ei pitkään paikallaan maadu

Mahtuu mainiosti 2-3 petokotiloa. Nuo ovat harmittomia kavereita, eivätkä koko aikaa vietä pohjalla. Meillä ainakin pedot killuu osan ajasta lasissa kiinni. Kierteisiä saattavat syödä... Ja pakastesurvari uppoaa myös vauhdilla kotiloiden lisäksi

Kierteiset tekevät hyvää hiekkapohjalle (kuohkeuttavat), eli niitä kannattaa hankkia pikku porukka - lisääntyvät tosin aika helposti, eli niitä on kohta paljon...

450 l Etelä-Amerikkaa:
-
- Junior Member
Perjantaiolut... törkeää!
Mies duunimenoissa, lapset nukkumassa, koirat ruokittu & käytetty (sateessa
) ja kalat ruokittu... ja mulla ei todellakaan ole perjantai-illan olutta tässä koneella myöskään... e-hei
Mutta siis juu..
Kiitos paljon näistä ohjeista! Ei mulla tullut pieneen mieleenkään että mun Ihana-Ippon saattaisi pistää ravut poskeensa
Voihan roska! Ravut olis jotenkin ollut hauska juttu, mutta mä niin tuota Ipponia diggaan että se kyllä määrää muun tahdin! Unohdan siis ravut SNIF... ja taidanpa pitäytyä noissa muissa ohjeistuksissasi. Jos niitä kierteisiä ottaisi alkuun ja jos meinaa riesaa tulla niin kierteisiä jakoon tms tai petoja sekaan soppaan.
Tuleeko liikaa jos kasvattaisin tuota 10kpl kardinaalitetraparvea 15:een ja KORUtetroja ottaisin 2 lisää... eli että niitä yht. 8kpl?
Mies duunimenoissa, lapset nukkumassa, koirat ruokittu & käytetty (sateessa

Mutta siis juu..
Kiitos paljon näistä ohjeista! Ei mulla tullut pieneen mieleenkään että mun Ihana-Ippon saattaisi pistää ravut poskeensa

Tuleeko liikaa jos kasvattaisin tuota 10kpl kardinaalitetraparvea 15:een ja KORUtetroja ottaisin 2 lisää... eli että niitä yht. 8kpl?
Päivitys 3/2010
Päivitys 3/2010
-
- Senior Member
Tulee liikaa mun mielestä. Itse pitäytyisin 10:ssä kardinaalitetroissa ja korutetroille uusi koti tai toinen allas. Korutetrathan ovat myös vilkkaanpuoleisia, eli se jatkuva sahaaminen voi stressata rauhallista, hidasliikkeistä taistoa. Korutetrat lisäksi viihtyvät hieman viileämmässä vedessä kuin taisto, eli jompikumpi ei viihdy täydellisesti akvan lämpötilassa. Kardinaalit ovat aika ihanteellista seuraa taistolle, niin luonteensa kuin vesivaatimustensa suhteen. Lämmöksi passaa 26-28 astetta.Bollinger kirjoitti:Tuleeko liikaa jos kasvattaisin tuota 10kpl kardinaalitetraparvea 15:een ja KORUtetroja ottaisin 2 lisää... eli että niitä yht. 8kpl?
450 l Etelä-Amerikkaa:
Kiitos vastauksista!=)) Vietin aikaa tänään akvaarioliikkeissä ja aivan haltioitunut olen tästä akvaariomaailmasta! Liikkeistä antoivat paljon kalasto ideoita.. miltäs tämä kuulostaisi mun nykyisen kalaston lisäksi: pikku parvi albiinomonnisia ja keltakääpiökirjoahven-pariskunta?
-
- Senior Member
Keltakääpiöahvenpariskunta passaa mun mielestä altaan kruunuksizanussi kirjoitti:Kiitos vastauksista!=)) Vietin aikaa tänään akvaarioliikkeissä ja aivan haltioitunut olen tästä akvaariomaailmasta! Liikkeistä antoivat paljon kalasto ideoita.. miltäs tämä kuulostaisi mun nykyisen kalaston lisäksi: pikku parvi albiinomonnisia ja keltakääpiökirjoahven-pariskunta?

450 l Etelä-Amerikkaa:
Jep, ton keltakääpiöahven-parin hommaan, hauskan oloinen kala! Noista monnisten hankkimisesta en viel kuitenkaan ole varma.. kuis noi ahvenet niitä häiritsisi? Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
-
- Senior Member
Eieiei, ei ne ahvenet häiritse albiinomonnisia, vaan ihan ajattelin, että kääpiömonnisia mielummin, kun allas ei kuitenkaan mikään valtavan kokoinen ole ja kääpiömonnisia saa sitten kivan kokoisen parven, koska ovat albiinomonnisia pienempiä (monniset viihtyvät parhaiten, jos lauman koko on se 10 kpl, pienet monniset ihan erityisesti tykkäävät isommasta kaveripiiristä)zanussi kirjoitti:Jep, ton keltakääpiöahven-parin hommaan, hauskan oloinen kala! Noista monnisten hankkimisesta en viel kuitenkaan ole varma.. kuis noi ahvenet niitä häiritsisi? Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

450 l Etelä-Amerikkaa:
Kiitos vastauksesta!=)) Tää on niin mukaansa tempaavaa tää kalojen lisäyksen suunnittelu; pelkään mopon karkaavan käsistä!! Ahvenpariskunnan aion hankkia, ihastuin oitis, kääpiömonnisetkin tooosii suloisia.. ei kai vaan pohja ylikansoitu?! Mut niin sitä eloa tonne akvaan kaipaan!
-
- Senior Member
En kyllä nyt ihan heti laittaisi keltakääpiöpariskuntaa taiston kanssa noin pieneen akvaarioon. Kyllä, keltakääpiöt liikkuu pääosin pohjan tuntumassa ja taisto pinnan tuntumassa, mutta ei kokonaan. Voi tulla kahnausta tai sitten ei. Itse en kyllä ottaisi riskiä.
En myöskään laittaisi samaan akvaarioon piikkisilmiä, taistoa ja neontetroja. Vai kummista nyt puhut, neontetroista vai kardinaalitetroista? Kun molemmat on tässä mainittu. Jos ovat kardinaalitetroja, niin ei ongelmaa. Ongelma olisi siis ollut lämpötila.
En myöskään laittaisi samaan akvaarioon piikkisilmiä, taistoa ja neontetroja. Vai kummista nyt puhut, neontetroista vai kardinaalitetroista? Kun molemmat on tässä mainittu. Jos ovat kardinaalitetroja, niin ei ongelmaa. Ongelma olisi siis ollut lämpötila.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Jep, ahvenpariskuntaa en minäkään laittaisi taiston kanssa!! Mulla ei sellaista ole enkä aio hankkiakkaan!=))
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Noniin, nyt olisi ongelmaa..
kaloja on jo valmiina nämä: (sain aikamoisen kalasopan käytetyn akvan mukana)
15 mustatetraa
3 partamonnia
5 piikkisilmää
3 seeprakalaa
6 intiaanisulkaa
10 punatetraa
5 kuparimonnista
5 jaguaarimonnista
4 leopardimonnista
6 lasimonnia
2 taistourosta
2 taistonaarasta
Akvaarioita 91L, 60L ja 230L.
Kertokaa viisaat, miten nämä nyt olis helpointa laittaa, tai jotkut antaa eteenpäin?

kaloja on jo valmiina nämä: (sain aikamoisen kalasopan käytetyn akvan mukana)
15 mustatetraa
3 partamonnia
5 piikkisilmää
3 seeprakalaa
6 intiaanisulkaa
10 punatetraa
5 kuparimonnista
5 jaguaarimonnista
4 leopardimonnista
6 lasimonnia
2 taistourosta
2 taistonaarasta
Akvaarioita 91L, 60L ja 230L.
Kertokaa viisaat, miten nämä nyt olis helpointa laittaa, tai jotkut antaa eteenpäin?
330L, 140L, 90L, 16L
-
- Senior Member
Taisi mennä mun kommentti sekaisin, kun topiikissa oli kaksi kyselijää-matokani- kirjoitti:En kyllä nyt ihan heti laittaisi keltakääpiöpariskuntaa taiston kanssa noin pieneen akvaarioon. Kyllä, keltakääpiöt liikkuu pääosin pohjan tuntumassa ja taisto pinnan tuntumassa, mutta ei kokonaan. Voi tulla kahnausta tai sitten ei. Itse en kyllä ottaisi riskiä.

Bollingerilla oli kardinaalitetroja ja taisto, sekä taisi olla myös piikkisilmiä. Eli nuo sopinevat lämpöjen puolesta yksiin

Kukkiis: sulla on aikamoinen soppa kieltämättä...

450 l Etelä-Amerikkaa: