Paljonko olette käyttäneet rahaa akvaarion perustamiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Paljonko olette käyttäneet rahaa akvaarion perustamiseen
940Litrainen allas = 1000 euroa.
Minulla oli sen verran hyvä tuuri tuon 189 litraisen pyttyni kanssa, että olen saanut sen mummiltani ja kaloja saanut tuttavilta kun eivät itse ole enää niistä pitäneet
Meni mulla yksi kerta kun ostin 4 kasvia + lampun Turun Uudesta Akvaariosta (liike siis Uusi Akvaario...) = rahaa meni 60e ja risat. No, oli minulla onneksi rahaa mutta kirpaisi se vähän (olen siis 12-vuotias...) . Onneksi myyjä sanoi että lamppu kestää ainakin vuoden joten ei tarvitse joka kuukausi ostella lamppuja
Nyt koitan vain myydä noita kaloja pois uusien suunnitelmien alta pois
//EDIT: siis meinaan, että kun eivät ne ihmiset keneltä olen kalat saanut, eivät ole enää pitäneet akvaarion hoidosta. Kaloista kyllä ovat pitäneet ;D

Meni mulla yksi kerta kun ostin 4 kasvia + lampun Turun Uudesta Akvaariosta (liike siis Uusi Akvaario...) = rahaa meni 60e ja risat. No, oli minulla onneksi rahaa mutta kirpaisi se vähän (olen siis 12-vuotias...) . Onneksi myyjä sanoi että lamppu kestää ainakin vuoden joten ei tarvitse joka kuukausi ostella lamppuja
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt koitan vain myydä noita kaloja pois uusien suunnitelmien alta pois

//EDIT: siis meinaan, että kun eivät ne ihmiset keneltä olen kalat saanut, eivät ole enää pitäneet akvaarion hoidosta. Kaloista kyllä ovat pitäneet ;D
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=172626 <-- Paljon kaikkea myynnissä!
128-litrainen kaikilla mausteilla (siis ihan kaikilla; sora, kasvit, kalat, suodatin, valaisin, jalusta, ruoat, vedenparannusaineet, testiliuskat, siivousvälineet, blaa blaa) maksoi mulle 40e. Kiitos Lumia!
Syntymävuosi 1989, akvaarioharrastelua vuodesta 1995. Ei paha!
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Ei ole kantti kestänyt koskaan laskea.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Tulevan meripytyn kustannuksia on laskettu hyvinkin tarkkaan ja juuri tästä syystä sitä tietoa ei kehtaa kenenkään kanssa jakaa 

-
- Starting Member
Oletpa tehnyt hyvän kaupan. Itse ostin samankokoisen akvan, jalustan, suodattimen, hiekat 30 eurolla. Mutta siiihen noita muita juttuja päälle, niin rahaa on vähän yllättäenkin mennyt yhteensä liki 200e.Felikez kirjoitti:128-litrainen kaikilla mausteilla (siis ihan kaikilla; sora, kasvit, kalat, suodatin, valaisin, jalusta, ruoat, vedenparannusaineet, testiliuskat, siivousvälineet, blaa blaa) maksoi mulle 40e. Kiitos Lumia!

Jonkin verran myös omia tavaroita on päätynyt akvakäyttöön. Mm äitiyspakkauksen lämpömittari...
Eihän se rahasumma paha ole. On noista ollut jo sen verran iloa.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Meilläkin päätyi äitiyspakkauksen mittari akvaarioon, kun akvaariokäyttöön tarkoitettu mittari näytti päin honkia.tepi koski kirjoitti:Oletpa tehnyt hyvän kaupan. Itse ostin samankokoisen akvan, jalustan, suodattimen, hiekat 30 eurolla. Mutta siiihen noita muita juttuja päälle, niin rahaa on vähän yllättäenkin mennyt yhteensä liki 200e.Felikez kirjoitti:128-litrainen kaikilla mausteilla (siis ihan kaikilla; sora, kasvit, kalat, suodatin, valaisin, jalusta, ruoat, vedenparannusaineet, testiliuskat, siivousvälineet, blaa blaa) maksoi mulle 40e. Kiitos Lumia!mm. kaloihin ja kasveihin 80 e. Lappoa, haavia, ruokaa, suodatinpatruunaa, pohjaravinnetta vedenparannusmömmöjä.
Jonkin verran myös omia tavaroita on päätynyt akvakäyttöön. Mm äitiyspakkauksen lämpömittari...
Eihän se rahasumma paha ole. On noista ollut jo sen verran iloa.

Minun 128-litrainen ei maksanut mitään, maksoin vain postikulut, kiitos siskolleni.

-
- Starting Member
Tuohon käytettynä ostettuun 250-litraiseen on nyt uponnut elukoineen ja kasveineen n. 700 euroa ja sen pitäisi olla suunnilleen siinä (paitsi että punaisen tiikerilumpeen haluan jostakin). Pönttö itsessään kaikkine perustavaroineen (suodatin josta väsäsin mattosuodattimen, lämmitin, valaisin, jalusta)maksoi 240e, kalat ja kasvit vähän vajaa 300.
Vähemmällä olisi tietysti päässyt jos ei esim. olisi hajottanut valaisinta.
63-litrasesta lienee turha laskea, on ollut käynnissä jo sen 8 vuotta. Valaisimet siihen olisi pitänyt uusia jo vuosikausia sitten... alkavat nuo nykyiset olemaan jo melko vaarallisia. Ei oo tosin vielä tulipaloa tullut, enkä itsekään ole saanut niistä vielä kuin ihan pikkusia sähköiskuja
Vähemmällä olisi tietysti päässyt jos ei esim. olisi hajottanut valaisinta.
63-litrasesta lienee turha laskea, on ollut käynnissä jo sen 8 vuotta. Valaisimet siihen olisi pitänyt uusia jo vuosikausia sitten... alkavat nuo nykyiset olemaan jo melko vaarallisia. Ei oo tosin vielä tulipaloa tullut, enkä itsekään ole saanut niistä vielä kuin ihan pikkusia sähköiskuja

120 l+250 l
-
- Advanced Member
Re: Paljonko olette käyttäneet rahaa akvaarion perustamiseen?
Halvalla olen päässyt tähän asti. Tuo satalitranen maksoin n. 150 euroa (uutena), kaupanpäälle tuli kaloja kasveja ja kun paketti oli niin sisälsi kaiken. Suodattimen olen joutunut siihen uusimaan, ensimmäinen maksoi 15 euroa (toimii vieläki tuliliskolassa) ja tämä uudempi (isompi) maksoi kolmisen kymppiä. Hiekat vaihdoin aikanaan, biltemasta n. 7 euroa. (ja tämä ostettiin meidän äidin kanssa puoliksi pojalle lahjaksi, joten ei omaa rahaa niin paljoa mennyt).
84-litranen sisälsi myös kaiken, maksoi alle 50 euroa, en muista tarkkaan. Sinne laitoin jo ennestään olevan tuliliskon ja ostin sille kaverin, kasveja oli jo ennestään. Tulilisko ei silloin ostettaessa tullut maksamaan paljon mitään alle 50 euroa, altaineen ja sorineen. Kasvit tuli toisesta altaasta.
Tuo 250 litrainen maksoi 150 euroan kaikkineen, suodattimeksi tein mattosuodattimen ja valaisimeen olen ostanut sytyttyminen ja putket, ei paljoa maksaneet, toinen putki ei toiminut ostaessa. Lekaharkot ja vaneri maksoivat vajaa 50 euroa, eli ei kallista.
Kaloja on tullut pikkuhiljaa, niistäkin osa harrastajilta ja osa liikkeestä, en ole laskenut koskaan kuinka paljon ole niihin rahaa pistänyt. Ruokaan menee jonki verran, mutta ei älyttömästi, tosin undulaatit syö halvemmalla.
84-litranen sisälsi myös kaiken, maksoi alle 50 euroa, en muista tarkkaan. Sinne laitoin jo ennestään olevan tuliliskon ja ostin sille kaverin, kasveja oli jo ennestään. Tulilisko ei silloin ostettaessa tullut maksamaan paljon mitään alle 50 euroa, altaineen ja sorineen. Kasvit tuli toisesta altaasta.
Tuo 250 litrainen maksoi 150 euroan kaikkineen, suodattimeksi tein mattosuodattimen ja valaisimeen olen ostanut sytyttyminen ja putket, ei paljoa maksaneet, toinen putki ei toiminut ostaessa. Lekaharkot ja vaneri maksoivat vajaa 50 euroa, eli ei kallista.
Kaloja on tullut pikkuhiljaa, niistäkin osa harrastajilta ja osa liikkeestä, en ole laskenut koskaan kuinka paljon ole niihin rahaa pistänyt. Ruokaan menee jonki verran, mutta ei älyttömästi, tosin undulaatit syö halvemmalla.
minäkin päätin aloittelijana ostaa kaiken uutena. Budjetti oli 1000 euroa ja sen olen saanut menemään.
Akvaarioliikkeestä ostin pakettina 240 L altaan ja jalustana. Hinta seuraavalle kokoonpanolle oli 550 euroa
* pohjahiekat
* kasveja 30 euron arvosta
* haavi, lämpömittari, lasinpuhdistaja
* alkuliemet veteen kasveille ja vedelle
* ruokapurkki (Tetra)
* valaisin, kaksiputkinen
*sisäsuodatin
Kaloihin on mennyt noin 200 euroa
Kasveihin 70 euroa
Vedenlämmitin 55 euroa
Ilmapumppu 15 euroa
somisteet (laiva, arkku ja amfora) 70 euroa
taustakuva 10 euroa
tulevalla ostoslistalla vielä ruokinta-automaatti
Akvaarioliikkeestä ostin pakettina 240 L altaan ja jalustana. Hinta seuraavalle kokoonpanolle oli 550 euroa
* pohjahiekat
* kasveja 30 euron arvosta
* haavi, lämpömittari, lasinpuhdistaja
* alkuliemet veteen kasveille ja vedelle
* ruokapurkki (Tetra)
* valaisin, kaksiputkinen
*sisäsuodatin
Kaloihin on mennyt noin 200 euroa
Kasveihin 70 euroa
Vedenlämmitin 55 euroa
Ilmapumppu 15 euroa
somisteet (laiva, arkku ja amfora) 70 euroa
taustakuva 10 euroa
tulevalla ostoslistalla vielä ruokinta-automaatti
240l akvaario, aloittelijan ongelmat.
-
- Starting Member
Ostin akvaario paketin.(suodattimet, lämmittimet ym. )
Meni 110euroa siihen. Sitten ostin yhden kasvin ja siihen meni 6euroa. Loput kasvit sain tutultani. Kalat maksoivat yhteensä 30euroa. Ja kalojen ruoka maksoi 6euroa. Aika kallista se on vaikka saisikin tutuiltaan osan tavaroista.
Meni 110euroa siihen. Sitten ostin yhden kasvin ja siihen meni 6euroa. Loput kasvit sain tutultani. Kalat maksoivat yhteensä 30euroa. Ja kalojen ruoka maksoi 6euroa. Aika kallista se on vaikka saisikin tutuiltaan osan tavaroista.
-
- Advanced Member
(anteeksi ot, mutta mistä lie tulee nimimerkkisi?)tankkiponi kirjoitti:Ostin akvaario paketin.(suodattimet, lämmittimet ym. )
-
- Senior Member
400l allas 130€
Hiekat 50€
Kasvit 200€
kalat n.300€(kaikki kalat mitä minulla on/on ollut)
Taustakuva 12€
Tämänhetkinen elektroniikka 150€
Haavi 6€
Tietyin väliajoin ostettavat asiat jätän laskuista pois (vesilitkut/kalanruuat/lääkkeet)
Vielä puuttuu:
Koristekantoja/oksia
Lisää kasveja
isoja kiviä
Isompi suodatin
Parempi valaistus
Lisää kaloja
Saldo :848€ Tämä oli arvio kulut mitä o menny tähä asti
Hiekat 50€
Kasvit 200€
Taustakuva 12€
Haavi 6€
Tietyin väliajoin ostettavat asiat jätän laskuista pois (vesilitkut/kalanruuat/lääkkeet)
Vielä puuttuu:
Koristekantoja/oksia
Lisää kasveja
isoja kiviä
Isompi suodatin
Parempi valaistus
Lisää kaloja
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Member
Nykyiset akvaarioni ovat nro 7 ja nro8. Huomenna tulee nro 9, jolloin nro 8 lähtee
Tuo nro 7, 8-kulmainen 240l allas uutena jalustoineen + suodatin, lämmitin, hiekat, testit, haavi, ruokaa yms, olikohan 530e.
Kasvit n. 70e
kalat n. 60e
koristeita, ilmastin, n. 50e
tietenkin kaikki kuluvat aineet, ruuat yms..
Nro 8, 91l allas tarvikkeineen käytettynä 65e
hiekat 15e
kalat 30e
kasvit 30e
ilmastin, koristeita yms "kaikkea tarpeellista" n. 40e
Ja kaikki se mitä on ollut aiemmin.. eli paaljon..
Mutta kaikkihan maksaa alkuun paljon
ja niin paljon saa käytettyä, kuin vain haluaa
Nro 9, huomenna tuleva allas 230l + 60l allas. 200e, sisältää kaiken tekniikan ja kasveja
Hiekat pitää vaihtaa ja kalastot hankkia..
voi tätä rahan menoa taas.

Kasvit n. 70e
kalat n. 60e
koristeita, ilmastin, n. 50e
tietenkin kaikki kuluvat aineet, ruuat yms..
Nro 8, 91l allas tarvikkeineen käytettynä 65e
hiekat 15e
kalat 30e
kasvit 30e
ilmastin, koristeita yms "kaikkea tarpeellista" n. 40e
Ja kaikki se mitä on ollut aiemmin.. eli paaljon..

Nro 9, huomenna tuleva allas 230l + 60l allas. 200e, sisältää kaiken tekniikan ja kasveja
Hiekat pitää vaihtaa ja kalastot hankkia..

voi tätä rahan menoa taas.
330L, 140L, 90L, 16L
-
- Senior Member
Minä mietin tuota akvaarioharrastustani, mikä on ollut nyt käynnissä yli puolivuotta, tavallaan minun ensimmäinen harrastus ikinä mihin menee rahaa (pienenä ei pystyny mitää harrastaa ko ei ollu rahaa tuhlattavaks ) minusta ei kuitenkaan tämänhetkinen harrastukseni ole loppupeleissä paha asia ko miettii että minulla ei ole monia muita kalliita harrastuksia(esim. 5 eri harrastusta samaan aikaan), toi akvaario homma vie tietenkin vähäisen rahaa ja aikaa ja vaivaa, mutta on ihanaa katsoa työn tulokset , minua ei juuri kaduta tuo rahan meno ko kerrankin on mahdollista toteuttaa yhtä haavetta mikä jäi lapsena pois , että minulla on joskus kaloja. Tietenkin kohtuus ja kontrollointi siinäkin <3 

126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Starting Member
viime kesänä ostettu 720l mpkarat 500e kaikkine laitteineen ,sen jälkeen co2 pullojen täyttö muutaman kympin ja tietysti kaloja vanhojen seuraksi.niin ja muutama kasvi ja kanto tietysti.
-
- Advanced Member
No mulla nyt ei mitään kohtuutta edes ole.KalaKissa kirjoitti:Minä mietin tuota akvaarioharrastustani, mikä on ollut nyt käynnissä yli puolivuotta, tavallaan minun ensimmäinen harrastus ikinä mihin menee rahaa (pienenä ei pystyny mitää harrastaa ko ei ollu rahaa tuhlattavaks ) minusta ei kuitenkaan tämänhetkinen harrastukseni ole loppupeleissä paha asia ko miettii että minulla ei ole monia muita kalliita harrastuksia(esim. 5 eri harrastusta samaan aikaan), toi akvaario homma vie tietenkin vähäisen rahaa ja aikaa ja vaivaa, mutta on ihanaa katsoa työn tulokset , minua ei juuri kaduta tuo rahan meno ko kerrankin on mahdollista toteuttaa yhtä haavetta mikä jäi lapsena pois , että minulla on joskus kaloja. Tietenkin kohtuus ja kontrollointi siinäkin <3

-
- Senior Member
Ihan liikaa, varsinkin kun kaikki silloin ostetut kasvit ovat lentäneet roskakoriin.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Hohhoijjaaaa..
Ihan kiitettävästi on massia menny

Ihan kiitettävästi on massia menny

-
- Member
Laitanpa jatkoa, eli eilen tuli tuo 230l + 60l. 200e
Hiekat 45e
pohjalannoite 13e
ulkosuodattimeen sienet 17e
Äkkiä sitä kertyy melkein satanen hintaan jo lisää. Vielä on kalat hankittavana! Onneks kasveja tuli runsaasti, jotta sain mieleiseni sisustuksen
Hiekat 45e
pohjalannoite 13e
ulkosuodattimeen sienet 17e
Äkkiä sitä kertyy melkein satanen hintaan jo lisää. Vielä on kalat hankittavana! Onneks kasveja tuli runsaasti, jotta sain mieleiseni sisustuksen

330L, 140L, 90L, 16L
-
- Senior Member
Fish street:ltä tuli tänää tilattua isompi sisäsuodatin,meni :54,16€KalaKissa kirjoitti:400l allas 130€
Hiekat 50€
Kasvit 200€
Taustakuva 12€
Haavi 6€
Vielä puuttuu:
Koristekantoja/oksia
Lisää kasveja
isoja kiviä
Isompi suodatin
Parempi valaistus
Lisää kaloja
eli saldo tällä hetkellä: 902,16€
-
- Member
Ja taas meni Viherkalaan reilu 100e perjantaina kaloja + sisäsuodatin + lämpömittari ... Huomenna pitäisi uusia massoja ulkosuodattimeen, puutarhaletkua, lisää kaloja, kasvilannotteita..
Eli äkkiä on 200e paketti reilu 500e...

330L, 140L, 90L, 16L
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Haa haa! Parempi, kun ei edes harkitse laskevansa! 

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
Mie lakkasin laskemasta menoja tuossa jokin aika sitten kun tuli tuo uusin allas. Ei välttämättä kaikkea tähän laittamaa voi edes mitata rahassa. Esim taistojen tulevat altaat, itse olen maksanut rahassa niistä 0 eur, mutta ajassa ja työmäärässä paljon enemmän.
-
- Senior Member
En uskalla lähteä laskemaan rahojen määrää
Paljon ja isomman altaan kypsymisen jälkeen vasta rahaa meneekin
Mun mielestä akvaarioharrastukseen menevät rahat eivät haittaa, koska saan siitä itselle iloa