Eli mitä lajeja voisin joskus ottaa, altaan tiedot ovat:
126l
kalat:
-8kpl kuparitetra
- 9kpl rusokiiloja
- 3kpl partamonneja
13kpl platyja, joista osa myydään
vesiarvot:
ph. 7.5-8.0
gh. 7-8
kh. 6
eli mitä vain lajia joka menisi altaan kokoon, vesiarvoihin jne.
muitakin kalalajeja voi ehdottaa. Jos ahvenia niin kääpiöahvenia.
raha "raja" on 25e/kpl paikkeilla.
hehee, jos jotain kivaa tulisi =)
Kääpiöahvenia kovaan veteen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Kääpiöahvenia kovaan veteen?
Partamonneja vain yksi tuon kokoiseen akvaarioon ja rusokiilat ja kuparitetrat pois koska ovat pehmeän veden kaloja. Laita nämä asiat ensin kuntoon ennenkuin hankit uusia lajeja!
-
- Junior Member
Kiitti kala_fani! Mutta helsingin akvaariokeskuksesta myytiin nuo kalat ja aina on näytetty vesiarvot, kerrottu litra määrä ja kerrottu jo olleet kalat.
Ne itse myivät nuo meillle...
Ne itse myivät nuo meillle...

Aina pitää muistaa itse ottaa asioista selvää koska suurin osa kalan myyjistä myy vaikka valaan 50l purkkiin jos vaan saa myytyä. Eli itsekkin aina mietin mitä ottaa ja selvittää asiat mitkä sopivat minnekkin koska harvassa ovat luotettavat myyjät.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
Aina kaikki myyjät eivät edes tiedä kaloista muuta kuin nimen jne. Tuosta liikkeestä en tiedä millaisia myyjät ovat, kun en siel päi asusta. Mutta etkös jokin aika sitten kudettanut partiksia ja hehkuttanut niiden kuteneen? Eikö kutu sitten onnistunutkaan?
Itselläni ei ainakaan tule mieleen kääpiöahvenlajia kovaan veteen. Enkä kyllä kolmen partiksen kanssa tuon kokoisen altaan pohjalle laittaisi yhtään mitään. Partiksista kun tiedetään iän myötä kasvavan aika jötkäleitä. Itse törmännyt useampaankin n. 25cm vanhukseen.
Itselläni ei ainakaan tule mieleen kääpiöahvenlajia kovaan veteen. Enkä kyllä kolmen partiksen kanssa tuon kokoisen altaan pohjalle laittaisi yhtään mitään. Partiksista kun tiedetään iän myötä kasvavan aika jötkäleitä. Itse törmännyt useampaankin n. 25cm vanhukseen.
-
- Junior Member
No joo.... Hmm... siitä kudusta, no kyyllä se onnistu.. kai.. No mutta ei se mitään kaikki hyvin!!!!!!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Käypä kyseisen liikkeen nettisivuilla, sieltä näet suoraan suositusarvoja:
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... hvenet.htm
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... hvenet.htm