5 tärkeintä asiaa plekoilla?
Valvoja: Moderaattorit
5 tärkeintä asiaa plekoilla?
Eli mitkä 5 asiaa ovat mielestänne tärkeimpiä kun on pleko akvassa?
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: 5 Tärkeintä asiaa plekoilla?
Lämpötila
Runsas hapetus
Rahalliset kalat
Virtaus
Monipuolinenruokinta
Siinä minun mielestäni 5 hyvin keskeistä asiaa.
Runsas hapetus
Rahalliset kalat
Virtaus
Monipuolinenruokinta
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Runsas happipitoisuus(virtaus tms), oikeat vesiarvot, lämpötila, riittävästi tilaa reviiritietoisille(piilopaikkoja), oikeanlainen ruokinta(monipuolisuus), siinäpä ne tärkeimmät.
-
- Senior Member
Riittävä lämpötila ja veden riittävän happipitoisuuden takaaminen on ne tärkeimmät normaalin akvaarionhoidon lisäksi (säännöllisine vedenvaihtoineen ja laadukkaine ja sopivine ruokineen jne.). Jos plekojen haluaa kutevan on myös oikeankokoiset kutuluolat ja riittävä rauha niin allastovereiden kuin varsinkin akvaristin puolelta ne tärkeimmät. Siinähän taisikin olla jo viisi.
Eli:
Perusolosuhteet ja ruokinta sun muut kunnossa.
Riittävä (oikea) lämpötila
Riittävän hapekas vesi
Oikeanlaiset kutu ja piilopaikat
Poikasia halutessa sopiva rauha ja kärsivällisyys sekä kalojen, että ammeen suhteen
Monenmielissä perusplekoja pidetään vieläkin jotenkin vaativina. Samaa leipää ne syö ja samaa vettä asuttaa kuin muutkin perusakvaariokalat. Toki lämpö ja veden happipitoisuus pitää ottaa huomioon, joista jälkimmäinen usein tarkoittaa myös kovahkoa virtausta ja nämä yhdessä rajoittavat muita altaan asukkaita jonkin verran.
Eli:
Perusolosuhteet ja ruokinta sun muut kunnossa.
Riittävä (oikea) lämpötila
Riittävän hapekas vesi
Oikeanlaiset kutu ja piilopaikat
Poikasia halutessa sopiva rauha ja kärsivällisyys sekä kalojen, että ammeen suhteen
Monenmielissä perusplekoja pidetään vieläkin jotenkin vaativina. Samaa leipää ne syö ja samaa vettä asuttaa kuin muutkin perusakvaariokalat. Toki lämpö ja veden happipitoisuus pitää ottaa huomioon, joista jälkimmäinen usein tarkoittaa myös kovahkoa virtausta ja nämä yhdessä rajoittavat muita altaan asukkaita jonkin verran.
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
No mun plekojen allaskaverit on rahattomiaHilleri kirjoitti:Lämpötila
Runsas hapetus
Rahalliset kalat
Virtaus
Monipuolinenruokinta

SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
Re: 5 tärkeintä asiaa plekoilla?
1. Runsas happipitoisuus.
2. Runsas virtaus.
3. Oikeat olosuhteet (lämpötila, ph, jne).
4. Monipuolinen ruokinta.
5. Luonollinen elinympäristö (paljon eri puulajien kantoja, kiviluolia, jne).
Siinäpä olisi minun mielestäni tärkeimmät asiat
.
2. Runsas virtaus.
3. Oikeat olosuhteet (lämpötila, ph, jne).
4. Monipuolinen ruokinta.
5. Luonollinen elinympäristö (paljon eri puulajien kantoja, kiviluolia, jne).
Siinäpä olisi minun mielestäni tärkeimmät asiat

Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Heh, joo - ei niille rahaa pidäkkään antaa, mulla vaan on ollut tapana antaa viikkorahaa.bj kirjoitti:No mun plekojen allaskaverit on rahattomiaHilleri kirjoitti:Lämpötila
Runsas hapetus
Rahalliset kalat
Virtaus
Monipuolinenruokinta

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Meilläkin allaskaverit on jopa köyhempiä kun minä. 

-
- Starting Member
Olisin vastannut samoin kuin edelliset, paitsi rahaa noihin plekoihin tuhlaan surutta.
Toisesta vinkkelistä siis: pehmeä humuspitoinen vesi, puujuurakkoja isolla rahalla tai vaivalla hyvinkin runsaasti, tilava akvaario, ja hyvä suodatus.
Plekot...ah...tahdon kaikki !
Toisesta vinkkelistä siis: pehmeä humuspitoinen vesi, puujuurakkoja isolla rahalla tai vaivalla hyvinkin runsaasti, tilava akvaario, ja hyvä suodatus.
Plekot...ah...tahdon kaikki !
Olen varoittava esimerkki. 9 allasta, iguaani, 2bullmastiffia, lintuja, rottia, kasveja.
-
- Junior Member
Sama täällä, tahtois kaikki plekolajit
Huomasin just omassa akvaariossa pari elävää esimerkkiä piilopaikkojen tärkeydestä. Appelsiinin värit muuttuivat kirkkaammiksi, kun se sai ison saviruukun näköisen piilopaikan. Topaasi taas lakkasi kaivamasta kuoppia joka puolelle, kun sille löytyi miellyttävä luola. Siis altaassa on ollut jo ennenkin runsaasti juurakoita ja muuta piiloja, mutta nyt vasta onnistuin ostamaan sellaiset piilopaikat, jotka näitä kahta miellyttivät![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Huomasin just omassa akvaariossa pari elävää esimerkkiä piilopaikkojen tärkeydestä. Appelsiinin värit muuttuivat kirkkaammiksi, kun se sai ison saviruukun näköisen piilopaikan. Topaasi taas lakkasi kaivamasta kuoppia joka puolelle, kun sille löytyi miellyttävä luola. Siis altaassa on ollut jo ennenkin runsaasti juurakoita ja muuta piiloja, mutta nyt vasta onnistuin ostamaan sellaiset piilopaikat, jotka näitä kahta miellyttivät
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kotoa löytyy ihana ja kiltti mies, 3 iloista ja villiä koiraa, akvaariot: 2 x plekola/seurala, seepraplekola, kääpiöpallola ja tulisukarapula.
-
- Starting Member
Munki mieli halajaa kaikenmaailman mönkiäisiä, vaan ku ei oo vielä omia tuloja
Ainoat "plekot" meiän akvassa on poikapartikset , jotka sinänsä on kyllä kelpo kaloja.En suinkaan halua heitä väheksyä, mutta oishan se upeaa pongata jostain joku harvinaisuus, onnistua kudettamaan ja kaupitella sitten plekofanaatikoille.
Sekin vielä, että outojen plekolajien aikuiskoot akvassa jäävät usein kysymysmerkeiksi 

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)